Sjark Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Hei, jeg hadde noen w32 virus eller noe sånt, så jeg tok backup av alt jeg trengte, så reinstallerte jeg, etter å ha kjørt den ny instalerte windows ca en dag, lagt inn alt av drivere osv så vil ikke Taskmangar osv åpne seg. Søkte litt på google, og der stod den noe om det, men ingen fix, scanner igjennom pcen nå me FSecure. Søkte i windows mappa etter taskmgr.exe men fant ingenting :S noen som vet hvordan jeg kan fixe? vil helst ikke reinstallere igjen. Edit: Kjørte igjennom maskinen me trendmicro online virus scan, og der fikk jeg en fin guide opp på hvordan jeg fikk vekk viruset Endret 18. august 2006 av Lasso5000 Lenke til kommentar
autmek Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 den skal lige under C:\WINDOWS\system32\ Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Har du stillt inn slik at du ser skjulte filer og filer til operativsystemet? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Hmm, fant den nå, men når jeg prøver å åpne den kommer "another program is curently using this file" :S Edit: Msconfig kom faktisk etter en stund. Edit2: Regedit får bare opp et comandovindu, ser ut som den jobber hardt me noe, men kommer alldri videre, regedt32.exe får opp samme feilmelding som taskmgr.exe Endret 17. august 2006 av Lasso5000 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Er noen virus som blokkerer disse. Få tilbake tilgang til regedit kan du lure viruset med ved å ta en kopi av den og rename fra regedit.exe til regedit.com. Kopier regedit.exe fra C:\Windows til desktop/skrivebord ,deretter rename fila på skrivebordet fra .exe til .com extension . Så kjører du regedit.com derfra. Du kan gjøre samme med taskmgr.exe , kopi til skrivebord , rename til taskmgr.com Endret 17. august 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 (endret) OK, takk, skal prøve, tok nettopp en full virus scan med fsecure, men fant ingen virus. Edit: det me kopieringa fungerte Endret 17. august 2006 av Lasso5000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå