Gå til innhold

Får ikke åpne taskmanager/regedit/msconfig [LØST]

Anbefalte innlegg

Hei, jeg hadde noen w32 virus eller noe sånt, så jeg tok backup av alt jeg trengte, så reinstallerte jeg, etter å ha kjørt den ny instalerte windows ca en dag, lagt inn alt av drivere osv så vil ikke Taskmangar osv åpne seg. Søkte litt på google, og der stod den noe om det, men ingen fix, scanner igjennom pcen nå me FSecure. Søkte i windows mappa etter taskmgr.exe men fant ingenting :S noen som vet hvordan jeg kan fixe? vil helst ikke reinstallere igjen.

Edit: Kjørte igjennom maskinen me trendmicro online virus scan, og der fikk jeg en fin guide opp på hvordan jeg fikk vekk viruset :)

Endret av Lasso5000
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, fant den nå, men når jeg prøver å åpne den kommer "another program is curently using this file" :S

Edit: Msconfig kom faktisk etter en stund.

Edit2: Regedit får bare opp et comandovindu, ser ut som den jobber hardt me noe, men kommer alldri videre, regedt32.exe får opp samme feilmelding som taskmgr.exe

Endret av Lasso5000
Lenke til kommentar

Er noen virus som blokkerer disse.

Få tilbake tilgang til regedit kan du lure viruset med ved å ta en kopi av den og rename fra regedit.exe til regedit.com.

Kopier regedit.exe fra C:\Windows til desktop/skrivebord ,deretter

rename fila på skrivebordet fra .exe til .com extension .

Så kjører du regedit.com derfra.

Du kan gjøre samme med taskmgr.exe , kopi til skrivebord , rename til taskmgr.com

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...