Gå til innhold

Ny stasjonær pc til 10-12 000

Anbefalte innlegg

Lyn og torden tok min forrige maskin(bokstavelig talt var det vel mest lynet), men det var likesågreit, siden en oppdatering var "due" for lenge siden. Denne nye pc'en har jeg tenkt til å bruke til å spille(spill jeg er interessert i er Oblivion og NWN2) men er også interessert i gode multimedia løsninger, fordetom jeg ikke har alt for god peil på slikt ved skrivende tidspunkt. Hvis jeg også kan finne et bra lydkort med midi-inngang er det perfekt. og at den er stillegående er et stort pluss.

Jeg trenger hovedsaklig tips om hvilke prosessorer som er bra. Tar jeg feil i at Intel Core 2 er et bra valg? og gjerne litt innsikt i gode skjermkort. Via DinSide har jeg funnet dette tilbudet på Mamoz.no (mye tekst følger):

Merke: 

Navn: Mamoz Data 2006-08

Pris: kr 9 995,- (kr 7 996,- eks. mva)

Leverandør: Mamoz.no

Kabinett:

Kabinett merke Vikings V54 

Strømforsyning 400 W

Inn/utganger i front Mikrofon, hodetelefon og 2 x USB2.0 

Andre opplysninger kabinett Robust og stilrent design 

Hovedkort:

Hovedkort merke Gigabyte GA-945P-S3 

Brikkesett Intel 945P+ ICH7 chipset 

Ledige PCI-plasser 3 stk. PCI, 3 stk. PCI-e x1, 1 PCI-e x16 

SerialATA-kontroller Ja 

PCIe Ja 

AGP Nei 

USB 2.0-porter 10 stk

RAID-kontroller Ja 

Firewire-porter - stk

Lyd Realek ALC883, 8 kanals High Definiton Audio 

Andre opplysninger hovedkort 8 kanals analoge lydutganger og digital utgang. Passiv chipsetkjøling 

Prosessor:

Prosessor Intel Core 2 Dup E6400 

Prosessorhastighet 2,13 GHz

Prosessor FSB 1066 MHz

Prosessorvifte Standard Intel 

Andre opplysninger prosessor Den nye "Conroe" prosessoren fra Intel byr svært god ytelse og parkerer det meste som finnes på markedet 

Minne:

Minne 2048 (2 x 1024) MB

Minnetype Kingston 

Andre opplysninger minne 667Mhz PC5300 DDR2. Kvalitetsminne med livstidsgaranti 

Lagring:

Harddisk merke Western Digital 

Harddiskstørrelse 400 GB

Harddisk grensesnitt S-ATA II 3Gb/s 

Harddisk hastighet 7200 RPM

Diskettstasjon 1,44 MB Nei 

Optisk leser/brenner NEC ND-3550 

Brenner følgende formater DVD+/-R(W) DL, CD-R(W) 

Brennehastigheter 48x (CD) / 16x (DVD±R) / 6x (DVD-R DL) / 8x (DVD+R DL) 

Minnekortleser Ja 

Minnekort som støttes CF, Microdrive, Memory Stick (Pro/Duo), MMC, Secure Digital, Smart Media og XD 

Andre opplysninger lagring Stillegående og rask harddisk med god kapasitet og 16MB buffer 

Grafikk:

Grafikkort merke Gigabyte 

Grafikkort brikke 7600GT 

Grafikkort minne 256 MB

Grafikkort egenskaper 12 pixel pipelines, 16x PCI-e, DirectX 9c og OpenGL2 støtte. 256MB GDDR3 med 128bits minnebus 

Andre opplysninger grafikkort Silent Pipe II vifteløs kjøleløsning gir en svært stillegående PC 

Skjerm:

Skjerm merke Mirai 

Skjermstørrelse 19 tommer

Skjermoppløsning 1280x1024 

DVI Ja 

Innebygde høyttalere Nei 

Andre opplysninger skjerm Klar og god skjerm med, rask responstid (8ms), god kontrast og naturtro fargegjengivelse 

Kommunikasjon:

100/10 MBit Ethernet Ja 

Gigabit LAN Ja 

IR-port Nei 

ISDN-kort/modem Nei 

Trådløst nettverk Nei 

Andre opplysninger kommunikasjon Modem og ISDN kan velges for kr. 195,- i tillegg, trådløst nett fra kr. 295,- (Ferdig installert i maskinen) 

Programvare:

Operativsystem Microsoft Windows XP Home Edition 

Andre programmer Ahead Nero 6.0, PowerDVD 6, OpenOffice 2.0, Java VM, Microsoft Windows Defender, Norton Internet Security og Adobe Reader. 

Vilkår:

Garanti 3 år

Forventet leveringstid 5-7 virkedager 

Returrett 14 dager dager dager

Kjøper betaler frakt ved angrerett Ja 

Kjøper betaler frakt ved reklamasjon Nei 

Andre vilkår Fri mail og telefon support. Ved feil i garantiperioden sender vi ferdig frankert returservicelapp til kunden for gratis retur. 

Forventet fraktpris (utdyp) PC-pakken leveres normalt i 1 kolli på 138dm3/176dm3. Ved sending med postens servicepakke koster denne ca 250 kr +/- 50,- kr avhengig hvor i landet kunden bor. Kan også hentes fraktfritt i våre butikker i Trondheim. 

Diverse:

Tastatur merke/type Logitech Deluxe Tastatur Sort 

Mus type/merke Logitech Optisk Mus Sort 

Høyttalere Logitech speaker S-100 

Pris uten skjerm 8995 Kr

Diverse opplysninger Ved innvilget Cresco Access kan betaling utsettes i 2 el. 4. mnd for kun 99,-/275,-. Nedbetaling over 36mnd. gir ca. 415,- pr mnd. Søknaden sendes inn online på www.mamoz.no. 

Dette sier forhandleren om PCen Dette er PCn som passer for alle! Rikelig med lagrinskapasitet, stor skjerm, rask prosessor og svært kraftig grafikkort. Med en svært god skjerm egner denne maskinen seg for både jobb, gaming og multimedia. 

Det jeg ikke trenger her er høytalere, mus og tastatur, og det som må legges til er et trådløst nettverkskort. Vet det er mye tekst og tekniske detaljer der, men hvis noen kunne peke ut svakheter, eller fordelaktige seksjoner jeg kan legge noen ekstra tusenlapper i, så hadde jeg vært svært takknemlig :)

-mvh, Patrick

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan si at det er Intel som sitter på haugen nå ja.

Men pris\ytelesmessig, så vinner ikke Intel overlegent før en har budsjett til Intels dyrere prosesser E6600, som faktisk slår AMD`s beste og enda dyrere.

Men i denne klassen, så er altså oppsett fra både Intel og AMD aktuelt.

Oppsettet til Mamoz var vanskelig å slå; mye for pengene der, men kan stusse litt over holdbarheten på billig 400w psu.

Jeg ville ihvertfall gitt 12k for dette oppsettet fra pcutstyr.

Men med garantien fra Mamoz, så gjør det kanskje ikke for meget at psu er på kanten, så jeg vil heller ikke si det er dumt av den å satse på Mamoz. ;)

Lenke til kommentar

inkludert trådløst på hovedkortet

PC Express (har alle varene) Lagerstatus Pris

Antec Performance One P150 [erstatt] 4-7 dager 1389,- Strømforsyning: 430 Watt

Asus P5W DH Deluxe [erstatt] > 7 dager 1999,- Integrert Wi-Fi:

BenQ DW1670 [erstatt] 379,-

GeIL DDR2-667 2048 MB (2x1024) [erstatt] 1791,-

Intel Core 2 Duo E6600 [erstatt] 4-7 dager 2675,-

Sapphire Radeon X1900 XT [erstatt] > 7 dager 3275,-

TOTALT 11508,-

https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=25229

Endret av kvase
Lenke til kommentar
ja, jeg trenger skjerm. Men hvor mye ekstra må jeg legge ut for å få en 6600 istedet for en 6400? og er det mer verdt å satse på prosessor enn grafikk-kort?

6699716[/snapback]

det blir vel ca 700-800 mer for E6600, jeg har tenkt å gå for den. Virker som et utrolig godt kjøp. :thumbup:

Lenke til kommentar

Blir å satse på tilbudet fra mamoz.no, men legge til GeForce 7900GT. Vurderte 6600 men tror ikke jeg behøver det. Skal sjekke om de har ihvertfall. Skal ringe dem på mandag og håper på at de kan levere :) Takk for all hjelp og svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...