Gå til innhold

creative audigy plat. ex - oppsummering

Anbefalte innlegg

Har hatt dette produktet i to måneder nå og begynner å bli mer og mer frustrert over det. Har prøvd både med win2k og winXP og formatert flere ganger, alltid med like elendig resultater (når et problem forsvinner dukker gjerne tre andre opp). For å oppsummere:

- Driverne som følger med er fullstendig håpløse og henger seg til stadighet. I tillegg tar de opp skikkelig med diskplass og systemressurser.

- Sammen med driverne følger en masse ressurskrevende og unyttige programmer, bla disk detector og en tåpelig taskbarfunksjon.

- Fjernkontrollen som fulgte med fungerer kun med creative playcenter som er et skikkelig drittprogram (!). Prøver jeg å bruke fjernkontrollen med andre programmer ender det med at pcen henger seg.

- EAX funksjonen fungerer ikke i det hele tatt. Pcen henger seg eller går mye tregere når denne funksjonen skrus på i spill eller demoer.

- Det fulgte ikke med en skikkelig bruksanvisning til kortet, du blir kun henvist til pdf filer på creative sin hjemmeside.

- Ledningen mellom den eksterne greia og kortet er litt i det korteste laget.

- Ja lyden er god, men er den vært 2500 kroner?

- Har jeg virkelig bruk for alle programmene som følger med og som sikker koster?

+ Creative skal ha ros for at de faktisk greide å selge med dette produktet.

+ Tja, den eksterne boksen ser jo bra ut da og den har mange forskjellige innganger.

+ Det fulgte med en fin eske da :smile:

Hvis det er noen som kan anbefale et annet kort i prisklassen 2-3 laken, tar jeg gjerne mot det. Kravene mine for et lydkort er god lyd, toslink utgang (har bare en coax inngang på forsterkeren). Ønsker også en ekstern boks og gjerne en fjernkontroll (som fungerer). Jeg kommer kun til å bruke toslink utgangen, så jeg trenger ikke så mange inn-, utganger. Bruker lydkortet til spill, mp3 og divX. DVD og CD spilles av utelukkende i DVD-spilleren og ikke i pcen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har nettopp satt opp to kraftige maskiner med harddiscrecording og audigy bulk kort. Driverene funger ikke skikkelig. Har satt opp mange musikkmaskiner, men aldri hatt sånne problem. Driverene fungerer ikke skikkelig. Latencyen er lav, men synkronisasjonen mellom audio og midi funker ikke. Og ja, jeg kan å stille inn disse tingene , har gjort det på mange maskiner. Den tar ikke opp midisignalene riktig engang. Anbefaler folk det gamle soundblaster kortet med crackede(lovlige) APS drivere. Stødig som et fjell...

Hilsen gunnar

Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...16&GrpID=3&s=pl

Bedre lyd får du ikke til 2-3 laken.

Kjøpte ett slikt for ett halvt år siden og det har ikke skuffet meg i det hele tatt. Dette kortet klarer å få litt liv i skikkelige anlegg også. Byttet fra Creative siden lyden var for mine ører elendig.

Har TosLink på det medfølgende rack`et. Ingen fjernkontroll. Drivere og kontrollprogram er MYE bedre enn de som fulgte med Creative kortet. Det kan jeg skrive under på.

[ Denne Melding var redigert av: Vegard20 på 2002-10-24 15:50 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-24 15:43, skrev Vegard20:

Inn/utganger i fronten blir rimelig slitsomt i lengden da. Har chieftec kasse med lokk foran, dessuten ser det jo ikke spesielt pent ut med kabler stikkende ut foran kassa.

Kjører forøvrig et amd system. Skal prøve driverne fra kx projekt, håper det løser noe av problemene. Mister fjernkontrollen da, men den bruker jeg ikke nå heller :sad:

Lenke til kommentar

Undersøk om det er noen av de andre komponentene i pcen din Audigy ikke liker. Hos meg nektet Audigy og et SMC NIC å være i samme pc (MSI er delvis skyldige i det). De funket delvis sammen i en bestemt slotkombinasjon, men da kunne jeg ikke sette inn andre kort.

Skiftet SMC ut med billigste 10/100 NIC jeg fant, og hey presto.

Lenke til kommentar

Du har helt rett. Det er noe problemer med nettkortet mitt og audigy. Nettkortet er forøvrig et billig SMC kort. Etter at jeg avinstallerte creative driverne og innstallerte driverne fra kxprojekt istedet sluttet rett og slett nettkortet og fungere. Dvs windws fant kortet men internett fungerer ikke lenger. Booter jeg i red hat 7.3 finner nettkortet internett ..

Lenke til kommentar

Hmmmm, tror det heller var adsl linja fra telenor som var litt ustabil. Nå fungerer i alle fall internettet..

Forøvrig ganske fornøyd med kxprojekt driverne. Synes lyden er bedre og slipper alle de idiotiske tilleggsprogrammene fra creative. Et stort minus er at jeg ikke lenger får tappet ac3 fra digital utgangen. Sjønner ikke helt hvorfor. I tillegg funker ikke fjernkontrollen da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...