Ozelot Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Er innom qxl for å se om det er noe spennende å se. Finner denne skjermen som opplyses til å være hd-kombatibel, men det er noe som skurrer. På oppløsning står det at kan vise i 852x480 oppløsning, noe jeg ikke har lært er hd-kvalitet. Er det selger som prøver å lure folk, eller er det noe jeg ikke ser ? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Ville ikke helt trodd på alt som står der, er nok ikke HD-ready denne nei... Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Men videre: hvorfor har denne hdmi inngang ? (sjekka prisguiden) Er ikke hdmi-inngang noe en må ha for å få overført hd-signaler ? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Den kan vise HD komprimert, men ikke i HD oppløsning selvsagt. Står heller ingening om at den er HD-ready? HD-ready stemplet skal visst også falle bort da det er litt for lett å lure seg innenfor den katerogien også, så det kommer visst snart ny merking som er mer streng.. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Det står at den kan vise 1080P, og da trodde jeg den ville bli klassifisert som hd-ready. Eller tar jeg feil der ? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Det står at den kan vise 1080P, og da trodde jeg den ville bli klassifisert som hd-ready. Eller tar jeg feil der ? 6695669[/snapback] Må også ha hdmi og litt andre ting for at den skal bli godkjent som HD-ready Lenke til kommentar
jonny Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Det står at den kan vise 1080P, og da trodde jeg den ville bli klassifisert som hd-ready. Eller tar jeg feil der ? 6695669[/snapback] Må også ha hdmi og litt andre ting for at den skal bli godkjent som HD-ready 6695682[/snapback] Fra dingz.no: Kravene fra Eicta for å få HD-Ready merket innebærer i korte trekk: - Minimum 720 fysiske linjers oppløsning (dagens standard PAL-oppløsning er 576i) - Analog komponent video inngang og - HDMI eller DVI digital video inngang. Merk deg at disse må være kompatible med HDCP kopibeskyttelse - Må være kompatibelt med formatene 720P 50hz og 60hz (1280x720) og 1080i 50hz og 60hz (1920x1080) Så hvis skjermen kan spille formatene nevnt over (siste punkt), er den HD-kompatibel. Det første punktet gjør imidlertid at den ikke kan kalles HD-ready (mye av informasjonen i HD-materialet som spilles av går tapt da skjermen kun har 480 linjers oppløsning). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå