BlastyTrasty Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 (endret) Rumor Mole:- EA Canada is hard at work on a new IP. - $600 jet-black Xbox 360 with a built-in HD-DVD drive, an HDMI A/V port, a 250GB 600 USD. Lurer på hvordan du får det til å bli 10 000 kroner Wangen360?Da blir jo prisen på PS3, som er annonsert til 599 Euro - 12 000,- siden Euro nesten er 2 kroner mer enn Amerikanske dollar. 1 USD = 6,47 ,- 1 EUR = 8,29,- Endret 18. august 2006 av dark by design Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 den prisen er tull....Garantert. BTW: 1 USD = 6,160 Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Uffda, bomma jeg så fælt? Jeg brukte bare DNB sine satser. Godt at du kan garantere det, da vet jo vi andre He he, ignorante drittunger er alltid moro. Lenke til kommentar
Mr. Bridger Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Uffda, bomma jeg så fælt? Jeg brukte bare DNB sine satser. 6698270[/snapback] Du bommet egentlig ikke. Det er bare forskjellige kurser for kjøp og salg. Det greieste i dag er vel å bruke 6,3 som dollarkurs (det bruker valutakalkulatoren på n24.no og den er igjen basert på DNBNor sine valutakurser). DNBNor Valutakurser Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Både konseptet og prisen er tatt utav det blå. Det er ikke noe mer kredibelt at det er et blad som kommer med det på trykk, enn at det står på internett. Dersom de klarer å skvise prisen ned på denne greia med så mye snacks i, er en premium 360 med HD-DVD fantastisk overprisa. 250GB HD på 2,5" koster flesk å utvikle. For dere tror da vel ikke på at de går bort fra det konseptet og kjører 3,5".. En tunerbit som forøvrig enten betyr at man må lage 4-5 versjoner eller ha rom for 4-5 forskjellige tv systemer er også en fordyrende affære. HMDI har også kostnader. Om vi tar og kjører et reknestykke på nådagens X360 m/HD-DVD: Boksen: 3400,- HD-DVD: 2000,- (m/kabel) = 5400,- Pm du skal debattere denne prisen som for mye kan du slenge på en batteriladder eller noe sånt. Det vil si at alle disse greiene skal MS stappe inn i en boks for knappe 600 kr og selge det hele til en sponset pris av 6000 -som forøvrig er en pris xbox eierne allerede bruker som argument mot konkurrenten og spår et snevert marked med?!. One word: UTOPI Another word: Dobbeltmoral Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 He he he. Du og de fantastiske regnestykkene dine. Vel, jeg avventer å se om det kommer noe. Er ikke vits å krangle om det engang. Som du sier er det ingen som vet om noe kommer i det hele tatt. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 He he he.Du og de fantastiske regnestykkene dine. Vel, jeg avventer å se om det kommer noe. Er ikke vits å krangle om det engang. Som du sier er det ingen som vet om noe kommer i det hele tatt. 6698393[/snapback] Av og til er det enkel pluss og minus som skal til for å sannsynliggjøre ting. Men det er sant som du sier. Vi for vente til det kommer noe fra MS. Men med det jeg skriver over, har jeg liten tro på at de klarer å skvise det inn til 6000 uten å sponse seg ned i dass. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 Av og til er det enkel pluss og minus som skal til for å sannsynliggjøre ting. Men det er sant som du sier. Vi for vente til det kommer noe fra MS. Men med det jeg skriver over, har jeg liten tro på at de klarer å skvise det inn til 6000 uten å sponse seg ned i dass. 6698409[/snapback] Siden det står i et offisielt magasin så har det en mening. Jeg tviler på at den vil bli høyere enn 600$ hvis en slik maskin kommer. Da vet jeg hva jeg skal bruke mine 600$ hvis jeg vinner i lotto og skal ha en ny spillemaskin. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Av og til er det enkel pluss og minus som skal til for å sannsynliggjøre ting. Men det er sant som du sier. Vi for vente til det kommer noe fra MS. Men med det jeg skriver over, har jeg liten tro på at de klarer å skvise det inn til 6000 uten å sponse seg ned i dass. 6698409[/snapback] Siden det står i et offisielt magasin så har det en mening. Jeg tviler på at den vil bli høyere enn 600$ hvis en slik maskin kommer. Da vet jeg hva jeg skal bruke mine 600$ hvis jeg vinner i lotto og skal ha en ny spillemaskin. 6698433[/snapback] RUMOR MOLE: Right Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 RUMOR MOLE: Right 6698452[/snapback] Akkurat. Men hvorfor skal de ikke gjøre dette? De får jo en konsoll som er minst like bra som PS3 med innebygd HD-DVD og større HDD Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 RUMOR MOLE: Right 6698452[/snapback] Akkurat. Men hvorfor skal de ikke gjøre dette? De får jo en konsoll som er minst like bra som PS3 med innebygd HD-DVD og større HDD 6698474[/snapback] Den vil bli -mye bedre utstyrt- enn PS3. Jeg tviler på er ikke om de kan gjøre det, men om den prisen som er annonsert er bærekraftig.. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Skal ikke ps3 har bedre prosessor og gpu? Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 RUMOR MOLE: Right 6698452[/snapback] Akkurat. Men hvorfor skal de ikke gjøre dette? De får jo en konsoll som er minst like bra som PS3 med innebygd HD-DVD og større HDD 6698474[/snapback] Den vil bli -mye bedre utstyrt- enn PS3. Jeg tviler på er ikke om de kan gjøre det, men om den prisen som er annonsert er bærekraftig.. 6698495[/snapback] Skal de ta opp kampen med PS3 må de vise til noe som er bedre. Dette tilfellet blir jo da 250GB HDD. Jeg er overasket hvis de kommer med en makin med "kun" 60GB og 600$ Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Skal ikke ps3 har bedre prosessor og gpu? 6698505[/snapback] Dårligere GPU men bedre CPU. Men det jeg skrev var -bedre utstyrt-.. Ikke nødvendigvis generelt bedre.. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 Skal ikke ps3 har bedre prosessor og gpu? 6698505[/snapback] Dårligere GPU men bedre CPU. Men det jeg skrev var -bedre utstyrt-.. Ikke nødvendigvis generelt bedre.. 6698513[/snapback] Litt merkerlig at GPU er dårligere, selv etter 1 år etter lanseringen av X360 Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Syns det er veldig rart også, at gpu'en skal være dårligere, hva er vitsen at cpu'en skal være bedre da. Er jo viktigere med bedre gpu. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 (endret) Snip Skal de ta opp kampen med PS3 må de vise til noe som er bedre. Dette tilfellet blir jo da 250GB HDD. Jeg er overasket hvis de kommer med en makin med "kun" 60GB og 600$ 6698509[/snapback] Se på argumentasjonen min over. Om de skal holde på 2,5" policyen sin vil en 250GB harddisk koste flesk. Man får ikke fatt i de i butikken i dag. Max 160GB, og de koster rundt 1600,- Dersom de bryter med 2,5" policyen vil man nok få en konsoll som kan holde en lavere pris, men hele boksen må da redesignes. Uansett, og riktig som du sier, de vil/må nok overgå Sony om de skal inn på samme prisnivå ja. Spørsmålet er hvor mye MS kan leve med i sponsing.. Det er som sagt ingen pengesekk som er utømmelig. Endret 18. august 2006 av Fhj Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Syns det er veldig rart også, at gpu'en skal være dårligere, hva er vitsen at cpu'en skal være bedre da. Er jo viktigere med bedre gpu. 6698545[/snapback] Feil plas å diskutere dette. Ta å stikk inn på PS3 tråden som ligger i sticky. Der vil du finne svar. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 RUMOR MOLE: Right 6698452[/snapback] Akkurat. Men hvorfor skal de ikke gjøre dette? De får jo en konsoll som er minst like bra som PS3 med innebygd HD-DVD og større HDD 6698474[/snapback] Den vil bli -mye bedre utstyrt- enn PS3. Jeg tviler på er ikke om de kan gjøre det, men om den prisen som er annonsert er bærekraftig.. 6698495[/snapback] Skal de ta opp kampen med PS3 må de vise til noe som er bedre. Dette tilfellet blir jo da 250GB HDD. Jeg er overasket hvis de kommer med en makin med "kun" 60GB og 600$ 6698509[/snapback] Jeg sier bare [til microsoft];HEY GUYS! Wake up and smell the toast.. Hvis Microsoft skal ha en kjangs til å penetrere markedet ordentlig med XBOX 360 - må de ha en maskin som er litt mer konkurransedyktig. Og en slik maskin som er beskrevet i post #1 - kan være en løsning. Syns det er veldig rart også, at gpu'en skal være dårligere, hva er vitsen at cpu'en skal være bedre da. Er jo viktigere med bedre gpu. 6698545[/snapback] Det er så marginal forskjell at det er ingenting å tenke på Det er to gode konsoller, som sikrer oss spille-nerder mange gode år fremover! Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Jobber med flyfrakt og da er vi avhengige av at alle valutakursene blir oppdatert hvert 5 min selv om det ikke er noen endringer i det hele tatt. Så tror jeg får litt mer direkte info enn du får! Bare for å få det ut av systemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå