travis_g Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Jeg har laget gjestebøker i php til et par sider som jeg har på Serve the world. Disse har fungert helt perfekt frem til i dag. Koden som feiler er : $CheckActiveScript = basename($SCRIPT_NAME); if ($CheckActiveScript == "$ScriptName") { } else { } Som sagt så har dette fungert helt perfekt frem til i dag. Og jeg har IKKE gjort noen endringer de siste dagene. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 servetheworld har slått av register_globals. Bruk korrekt metode på variablene. $_POST['SCRIPT_NAME'] feks. Lenke til kommentar
travis_g Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 Noen som har en ide om hva jeg kan bruke i stede? Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Kommer helt ann på hvorddan du henter $SCRIPT_NAME. Er det fra url ($_GET[]) eller <form method='post'> ($_POST[]). Eller bruke $_REQUEST['SCRIPT_NAME'] for å helgardere deg. Lenke til kommentar
travis_g Skrevet 19. august 2006 Forfatter Del Skrevet 19. august 2006 (endret) Ingen av delene. har bare brukt basename($SCRIPT_NAME) og den har svart med å finne hovedsiden til scriptet eks.: gjestebok.php Endret 19. august 2006 av travis_g Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 prøv med __FILE__ konstanten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå