Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med oppstart etter flytting.

Anbefalte innlegg

Hei

Har som sagt problemer med oppstart av win xp etter at jeg har flyttet.

Pcen fungerte helt fint før jeg flyttet.

Første bildet som kommer når jeg booter opp (Asus, pga asus hovedkort) varer i ca 20sekunder. Før så dette vart i 1-2 sekunder.

Og når jeg kommer til Windows XP bildet, der hvor det er en "framdrifts bar" så bare låser pcen seg. Hører at hardisken slutter å spinne.

Klarer heller ikke å komme meg inn i safe mode.

Hardisken er av typen Western Digital 36gb 10.000rpm.

Så jeg lurer på om det er hardisken som har tatt kveld, eller en formatering hadde vært nok.

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Har som sagt problemer med oppstart av win xp etter at jeg har flyttet.

Pcen fungerte helt fint før jeg flyttet.

Første bildet som kommer når jeg booter opp (Asus, pga asus hovedkort) varer i ca 20sekunder. Før så dette vart i 1-2 sekunder.

Og når jeg kommer til Windows XP bildet, der hvor det er en "framdrifts bar" så bare låser pcen seg. Hører at hardisken slutter å spinne.

Klarer heller ikke å komme meg inn i safe mode.

Hardisken er av typen Western Digital 36gb 10.000rpm.

Så jeg lurer på om det er hardisken som har tatt kveld, eller en formatering hadde vært nok.

Takker for svar

6694987[/snapback]

hvis disken har tatt kvelden så hadde du ikke kommet så langt som til windows booting. se om du kan få tak i noe diagnose prog fra diskprodusenten. Disse er ofte bootbare fra cd eller diskett og ta en sjekk. Dersom den gir beskjed om at disken skal være i orden så prøv en formatering og reinnstallering. sjekk også samtidig at aller kjølere sitter som de skal , samt at allt av kabler og slikt er i orden og ikke har falt ut under flyttingen.

Lenke til kommentar
hvis disken har tatt kvelden så hadde du ikke kommet så langt som til windows booting. se om du kan få tak i noe diagnose prog fra diskprodusenten. Disse er ofte bootbare fra cd eller diskett og ta en sjekk. Dersom den gir beskjed om at disken skal være i orden så prøv en formatering og reinnstallering. sjekk også samtidig at aller kjølere sitter som de skal , samt at allt av kabler og slikt er i orden og ikke har falt ut under flyttingen.

6695063[/snapback]

Ja ok.

Har sjekket kablene. De sitter som de skal. Hvor kan man evt skaffe slike diagnose program? Rekner ikke med diskprodusenten har noen kontorer i norge som har slikt liggendes..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...