Plecto Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Har nettopp kjøpt meg en Pioneer VSX-516-S Receiver og Dynavoice F6 Calvados høytalere og er storfornøyd Men oppdaget her i dag en svak during i begge høytalere som ikke har vært det før. Det er som en bass som øker eller minker hvis jeg vrir på volumet. Jeg tenkte kanskje at det var en dårlig kobling et eller annet sted og skrudde til litt ekstra på både høytalere og forsterker, men det hjalp lite. Har også prøvd å bytte kabel mellom pc og forsterker (har bare pcen koblet til nå), men ser ikke ut til å være det heller. Er det noen som har et forslag på hva det kan være? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Jeg hadde liknende for en tid tilbake. Det du trenger er en Ground Loop Isolator som festes på kabelen mellom høyttalere og PC, for å isolere strømforsyningene i hver komponent. Det er dette som forårsaker summingen. Dessuten kan denne spenningen føre til at enten forsterkeren eller lydkortet, i verste fall PC'en ryker over tid. Jeg kjøpte denne. Absolutt alt av støy mellom forsterker og lydkort er nå borte. Endret 17. august 2006 av Slettet+8745264 Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Kan ha med med PCen å gjøre. Man opplever ofte støy hvis man bruker et lydkort som er innebygd i hovedkortet. Man merker det spesielt godt hvis man har lydkortet på lavt volum, og forsterkeren på veldig høyt. Min ambefaling er å kjøpe nytt lydkort, eller skru lyden i lydkortet på veldig høyt. Jo kraftigere lyd som lydkortet som sendes ut, jo mer overdøves støyen, og da høres det nesten ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå