Kimelimm Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Hei! Jeg har lagd min første Trance sang, jeg bruker FLStudio, er GANSKE newbie der(se andre tråder for mine spørsmål). Jeg vil gjerne at ikke dere skal si noe VEEELDIG stygt om dette, det er tråssalt den første sangen min... Kom gjerne med tips, råd, noe hjelp etc til meg, så¨jeg kan forbedre meg . MVH Kim DJ_KIMMAG__FLSTUDIOFIRST.mp3 Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 sry den falt ikke helt i smak :/ btw: hvor kan jeg få tak i det programmet? Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Eek. Det var mange rare lyder, men jeg skal prøve å gi deg litt konstruktiv kritikk. Jeg liker egentlig trance veldig dårlig, så jeg er kanskje ikke den som kan gi deg best råd, men har blitt utsatt for en del ufrivillig trance så jeg har litt erfaring (Slitter med varige mén.) Uansett, det jeg har hørt av trance er mye mer intenst. Mange flere lyder i ett. Ofte er det lyder som danner et mønster som går igjen i en slags loop igjennom store deler av sangen. Jo høyere og styggere lyden er jo bedre blir den likt av en skikkelig "trancer" (ofte på syre.) Jeg vet ikke hva mer jeg skal si.. Stå på! Jeg liker ikke musikken din (tenker mest på sjanger), men det er sikkert andre som gjør det. Endret 17. august 2006 av mads89 Lenke til kommentar
deleder Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 For meg så ble hele sangen bare rotete. Masse rare og forskjellige lyder. Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 For meg er all trance sånn. Lenke til kommentar
D3nnis Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Er ikke noe trance lover jeg heller kan man si.. Men for å si noe så syns jeg ikke den var noe særlig i det hele tatt.. Alt for mye rot, lydene passet liksom ikke helt sammen. og som mads89 sa burde du ha mange flere lyder på ett sted, så det blir fengende.... Har brukt FLStudio litt før jeg også! er det ikke noen tuts som følger med programmet da? ellers så finner du sikkert noe på nette... Man lærer alltid noe nytt. Lykke til videre! Lenke til kommentar
D3nnis Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 For meg er all trance sånn. 6696842[/snapback] :!: ja det kan jeg si meg enig i! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Sorry men måtte le da jeg hørte på låta. Du har ihvertfall forbedringspotensiale. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Beste måte å beskrive førsteinntrykket av låten er som om man tok en gammeldags kassett som hette noe slikt som "C=64 game soundtracks" og spolte hurtig fremover. Du prøver å variere inni låten. Men du gjør det ved å starte en helt ny låt inni låta. For meg så høres det ut som en intro av flere smålåter. Instrumentene du har brukt bærer tungt preg av å være digitale. Tror nok fortsatt jeg kommer til å høre på Jean Michel Jarre fremdeles desverre. Du fikk meg ikke akkurat til å revurdere mine idoler i den sjangeren. Dessuten er trance-låter som navnet tilsier - musikk som er i stand til å sette deg i en spesiell stemning ved hjelp av svært god komposisjon og valg av instrumentale effekter. Bryter du for mye i overgangene vil den som lytter "våkne"... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 (endret) Dette er en spøk, ikke sant? (Ikke frekt ment om det ikke er det, men denne er litt for utrolig til å være sann. Høres ut som en treåring som hamrer løs på en synth, jo). Endret 18. august 2006 av HalTan Lenke til kommentar
BorN Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 (endret) Oisann... Anbefaler å lese litt tutorials på denne siden før du evt. prøver deg på en ny sang Men for all del, prøv deg fram, og post gjerne for å høre hva andre synes om din andre sang. Endret 18. august 2006 av BorN Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 det er ikke enkelt og lage trance. og detta var hans første. jeg syns ikke helt at den falt i smak, men med litt trening så går det nokk bedre Lenke til kommentar
embark Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Før det første er det jo ingen struktur i låta, whatsoever. Og for det andre er ikke dette trance. Det minner mer om 80-talls elektro-musikk eller noe. Prøv å lage en strukturert beat som går gjennom hele låten. Høres ikke så bra ut når beaten endrer seg hele tiden i en trance-låt. Synthene hørtes også ut som noe fra C64. Prøv å last ned noen VST-er så du kan lage skikkelige synth-lyder. Jeg råder deg også til å høre på en del trance-låter for å få inspirasjon osv. For å gi deg en pekepinn på hva jeg mener: En ganske enkel beat med basslinje. Så legger vi på en melodi: Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 (endret) Beklager, jeg er ingen fan av trance i utgangspunktet. (det er få sjangre jeg misliker så sterkt som trance) Jeg var forberedt på å slakte dette nord og ned, men dette er ikke trance som jeg kjenner og hater det. Og det kan forsåvidt være et kompliment. Men det er det ikke. edit: Beklager. (for syns skyld) Endret 18. august 2006 av Tumbleweed Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Jeg er heller ingen fan av trance, klarer det ikke...men...dette...au fydda les litt FLtutorials som jeg så noen linket til lengre opp Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 dette er IKKE trance. langt ifra. Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Ja dette var jo flott og harmonisk, sorry - men her har du jo bare kasta sammen en haug lyder som overhodet ikke passer sammen. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Beepitiboop YEAH! Jeg tror fredrikrb hadde likt denne sangen, send ham en PM. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Hva slags syre gikk du på når du lagde det der? Noe av det mest forferdelige jeg har hørt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 MY EARS, MY EARS! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå