Trommealvar Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Hei! Jeg har tenkt å legge ut på en lang sykkeltur til sommeren og vil derfor anskaffe en GPS-løsning som er egnet til (tråkke)sykkel (les:god batteritid, ikke altfor høy vekt og god brukervennlighet). Hvis noen vet om en god navigasjonsløsning for Symbian (jeg har en Nokia E61) må man gjerne komme med forslag, men jeg tenkte primært på en egen enhet. Har sett litt på Tomtom Rider, men er ikke sikker på denne. Prisen skal helst ikke være altfor høy, men jeg er villig til å betale for å få det jeg trenger! På forhånd takk for gode svar! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 du får jo tomtom mobile til mobilen din, og med en ekstern bt gps som f.eks. holux gr236 (varer vel i åtte timer) så er det vel mobilen som har kjip batteritid og liten skjerm som er problemet. Men en pda med stor skjerm, ville nok kommet enda dårligere ut. Greit å slippe å ha mange dingser og =) Synes du batteriet på mobilen din ikke er godt nok så er det jo bare å kjøpe ett ekstra, evt ha en batteripakke med nokialaderkontakt lett tilgjengelig. Men du må nok lade hver kveld om du skal bruke den hele tiden Lenke til kommentar
hjelpekokk Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 KJøp sigarett tenner uttak, monter den, og bruk bil lader på tlf, pda, eller what ever... funker som bare det på min sykkel. Lenke til kommentar
T homas Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Hvor er det egentlig du mener han skal koble til sigarett utaket? Kunne jo lagd noe med enn slik gammel sak som man døttet intill felgen. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 haha, dynamo for pda kunne vel vært mulig men mindre lurt pga variabel spenning. sats heller på ett ekstrabatteri og en mobil som holder lenge =) husk at tomtom bare har kart for vanlige veier og ikke sykkelveier alene Lenke til kommentar
hjelpekokk Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 hehe, sorry.... er nok i feil miljø... i gjengen vår når vi prater om sykkel, så er det mc det gjelder... skulle nok lest litt bedre. "er bra flau nå ja" Lenke til kommentar
Trommealvar Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 haha, dynamo for pda kunne vel vært mulig men mindre lurt pga variabel spenning. sats heller på ett ekstrabatteri og en mobil som holder lenge =) husk at tomtom bare har kart for vanlige veier og ikke sykkelveier alene 6709674[/snapback] Dynamo er ingen dum ide nei Vet du om noen GPS'er som har sykkelveier inntegnet da? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Tror Tomtom kan brukes og planlegge ruter til gangvei/sykkelsti. Lenke til kommentar
Trommealvar Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Tror Tomtom kan brukes og planlegge ruter til gangvei/sykkelsti. 6734029[/snapback] Men det er vel ikke vanskelig å programmere den til å unngå motorveier heller? Jeg kommer til å sykle med landeveissykkel, så 90-veier er i utganspunktet intet problem... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Joda, det er bare å velge "Unngå motorveier" når du planlegger en rute. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Dynamo er ingen dum ide nei Vet du om noen GPS'er som har sykkelveier inntegnet da? 6733699[/snapback] Tror det er dårlig med inntegnede sykkelveier på GPS-kart. Unntaket tror jeg er Holland, hvor det faktisk er noe slikt på gang. Mulig de allerede har utgitt et slik kart. Desverre aner jeg ikke hvilket kart det er. Dynamo: :-) Burde gå an hvis du kobler ett batteri mellom dynamoen og den enheten du vil lade opp, slik at batteriet tar av for den variable spenningen. Hadde ikke amobil (eller var det Itavisen?) en kort artikkel om en sykkel med Ipodlader for en ukes tid siden? H Lenke til kommentar
Trommealvar Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 Jeg var på IFA-elektromessen i Berlin forleden. Der testet jeg Tomtom Rider, som er utviklet for bruk med MC'er. Denne burde også fungere glimrende på sykkel tror jeg. Det eneste minus'et er at den bare har 5 timers batteritid. Dvs. at jeg må lade den hver gang jeg spiser... Den hadde nok ikke sykkelveier inntegnet, men du kan få den til å lage sykkelruter som kombinerer bilvei og veier som ellers er forbeholdt fotgjengere. Det blir nok en sånn på meg, må bare spare litt først... Takk for svar i hvertfall Har allikevel ikke helt gitt opp dynamo-ideen Lenke til kommentar
Trommealvar Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 SÅnn ser forresten den nye sykkelen min ut Lenke til kommentar
Trommealvar Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 SÅnn ser forresten den nye sykkelen min ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå