Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er Gilera Runner 50 SP et bra kjøp?

bradland

Anbefalte innlegg

Var innom en scooterbutikk i dag og så på en original Gilera Runner 50 SP 2004-modell, km.stand 6400.

Prisen var 12.000,-. Synes ikke dette var så gal pris. I tillegg får jeg 3 mnd. garanti på den.

Har lest en del om denne scooteren på forumet og det virker som en grei scooter.

God motor og ganske stor bensintank. Det negative jeg har lest er vel at det ikke er plass til noe mellom beina nede på fotplata. Men det er ikke akkurat noen krise..

Noen som har noen formeninger om denne scooteren? Positive og negative..

Bør jeg gå for denne??

Lurer ellers på følgende:

1. Det er kickstarter på den? Leste et sted om et scootermerke som ikke hadde det. Husker ikke hvilket merke.. (glemte å se på dette da jeg kikket på den)

2. Er det plass til hjelm undet setet?

3. Går det an å sette på pakkebærerboks?

4. Selger mente at dersom plomba fjernes så kan den gå 80 km/t.. Stemmer det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har en slik skuter stående i garasjen her, venter bare på å få lappen

slik at jeg får kjørt den. :)

Det er kickstart på den, og det er plass til hjelm under setet.

Da faren min lånte den kom han opp i rundt 60-70 km/t, så den bør nok klare 80 km/t trimmet. Om det er mulig å sette på noen pakkebærerboks vet jeg rett og slett ikke.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Var innom en scooterbutikk i dag og så på en original Gilera Runner 50 SP 2004-modell, km.stand 6400.

Prisen var 12.000,-. Synes ikke dette var så gal pris. I tillegg får jeg 3 mnd. garanti på den.

Har lest en del om denne scooteren på forumet og det virker som en grei scooter.

God motor og ganske stor bensintank. Det negative jeg har lest er vel at det ikke er plass til noe mellom beina nede på fotplata. Men det er ikke akkurat noen krise..

Noen som har noen formeninger om denne scooteren? Positive og negative..

Bør jeg gå for denne??

Lurer ellers på følgende:

1. Det er kickstarter på den? Leste et sted om et scootermerke som ikke hadde det. Husker ikke hvilket merke.. (glemte å se på dette da jeg kikket på den)

2. Er det plass til hjelm undet setet?

3. Går det an å sette på pakkebærerboks?

4. Selger mente at dersom plomba fjernes så kan den gå 80 km/t.. Stemmer det?

6694054[/snapback]

Kommer sent, men forhåpentligvis godt:

1. Ja, men det er elstart også. Kickstarteren er grei å ha dersom batteriet skulle konke ut en gang.

2. ja

3. Aner ikke

4. Selger har helt rett.

Oppskrift på 80km/t ++

- Bytt potte, f.eks. Leovince ZX.

- Fjern ring i variator.

- Fjern plate i innsug på forgasser og bytt hoveddyse til en #65 dyse.

- Og til slutt bytter du variatorvektene fra 5.3 gram til 4.8 eventuelt 5.0 gram, dette er et mange som glemmer.

Vips så snakker vi 80 km/t ++, selv om du er 100kg eller mer (Målt med GPS, flat mark). Lukket bane selvsagt, ellers er jo ikke dette lovlig. Forbruk 0.43 liter/mil.

Dette er faktisk en av de mest effektive 50cm³ motorene som finnes på markedet i dag. Dessverre er den plombert litt i overkant originalt, slik at den i noen tilfeller "dauer" med mer en ¾ gasspådrag. Dette problemet er ikkeeksisterende etter overstående modifikasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...