Switters Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Hei, Prøver meg med litt videre overklokking her, nærmere bestemt 2,62ghz på min 4400+. Innstillingene var 250*10,5 med minnet på 333 som gir effektivt 202mzh ca. Vcore var 1,4v. Vanlige runder superpi gikk bra på ca. 32sek og da satt jeg igang Dual 32M. Det gikk ikke bra, men jeg lurer på om det kan ha noe med å gjøre at jeg satt begge to til å jobbe i sanntid? Man får jo en melding om at dette kan føre til ustabilitet. Begge klarte bare "initial value" før alt hang seg opp. Har prioriteringen noe med dette å gjøre, eller må det mer spenning til. Da må jeg nok bytte ut stock-kjøleren. Ved Dual 1M lå temp på ca 44 grader, så den gikk ikke varm da den hang seg. Lenke til kommentar
Switters Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Ingen som vet om to prosesser i sanntid skaper ustabilitet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Det er nok så enkelt at du har klokket ett stykke over stabil dual klokk. De aller fleste dual CPU (AMD og Intel) kan godt være med på høy klokk dersom kun en kjerne belastes. SuperPi1M er forøvrig en heller dårlig test av stabilitet. Dual prime med "sett affinity" til hver primeprosess til hver sin core er den "bench" du skal benytte for å avgjøre om din klokk (med en gitt VCore) kan ansees som stabil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå