Gå til innhold

Vurdering av komponenter

Anbefalte innlegg

Har bestilt følgende oppsett av Netshop og trenger litt hjelp til vurdering av oppsettet (har fortsatt tid til å endre konfig.):

1. Artic Cooling Silentiem Miditower

2. Gigabyte GA-K8N-SLI nForce4

3. AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2 Ghz BOXED

4. OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition

5. Western Digital 250GB S-ATA II 7200 RPM

6. Club3D Geforce 7900 GTX 512MB PCIe

7. NEC DVD-brenner ND-4571 bulk, intern

8. Logitech X-530 Høyttaler 5.1 surround

9. Logitech Cordless Desktop S510

10. BenQ 19" LCD FP91G+ sølv/sort

11. Arctic Cooling Alpine 64

I tillegg valgte jeg bort Windows Media Center til fordel for Windows Professional da jeg ikke skal bruke denne som stuePc.

I hovedsak blir denne brukt til å redigere video og spill. Gleder meg syyyykt til Microsoft Flightsim X og håper denne "burken" skulle snurre dette spillet relativt greit.

Har i tillegg to eksterne Maxtor harddisker på 300gb til videomateriale og bilder/musikk.

Ser det greit ut?

Endret av metropol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser att diverse tester på nettet , bla. Anandtech viser att Intel E6300 , som koster circa. det samme som den AMD prosessoren du har valgt , yter drøyt 20% bedre i video encoding.

Kanskje du skulle vurdere ett intel system isteden , hvis video redigering blir hovedgeskjeften på din maskin ?

Lars

Lenke til kommentar
Er strømforsyningen tilstrekkelig i det kabinettet til 7900gtx, og ikke minst resten av oppsettet?

6694184[/snapback]

Det vet jeg ikke. Er det noen andre som har kunnskap om strømforsyinger??

Ser att diverse tester på nettet , bla. Anandtech viser att Intel E6300 , som koster circa. det samme som den AMD prosessoren du har valgt , yter drøyt 20% bedre i video encoding.

Kanskje du skulle vurdere ett intel system isteden , hvis video redigering blir hovedgeskjeften på din maskin ?

Lars

6694129[/snapback]

Sikkert et godt poeng. Tok utgangspunkt i et standardoppsett som jeg re-konfigurerte. Muligens det er en smart tanke å velge intel oppsettet i stedet.

Blir lengre å vente på maskinen da Duo-Core ikke er tilgjengelig fra intel før i slutten av august. Men den som venter på noe godt......osv

Hei!

Jeg ville muligens valgt et Radeon 1900XTX.

Conroe er ikke dumt til videoredigéring nei.

Hilsen,

efikkan.

6694187[/snapback]

Hvorfor Radeon 1900 XTX??

Lenke til kommentar

Jeg tror den strømforsyningen vil ha litt å jobbe med, men jeg tror forbruket vil komme akkuratt innenfor verdiene for den wattkonsupsjonen der den produserer minst varme per watt. Jeg har aldri vært noen stor fan av integrerte strømforsyninger, for det er ofte lite informasjon, og de jeg har fått har både støyet og ustabile. Seasonic og tagan er to strømforsyningsmerker som ofte er bra. Men hiper r-type/Type-r (eller hva den heter) synes jeg bråker for mye. Men prøv f.eks Seasonic S12 430watt. Evt Tagan Easycon med modulære/løstagbare kabler.

Trenden med strømforsyninger som har høy watt tror jeg kommer litt etter q-tec som oppgir maks effekt i 3ms, og ikke den reelle kapasiteten.

Jeg tror jeg ville gått for AM2, de er generelt litt billigere+ ddr minne blir dyrere og dyrere, ddr2 blir fortsatt billigere.

Jeg har bare minus opplevelser med ati og pluss opplevelser med NVidia, så jeg hadde valgt 7900gtx foran x1900xtx. Samme gjelder AMD og Intel i det siste, men intel's nye socket virker jo greie.

Hvis du holder på amd så legg for all del til en hundre-lapp og få 4600+ i stedet for 4200+.

Lenke til kommentar

Enkelte har nok missforstått litt her. Windows Media Center trenger nødvendigvis ikke å brukes til video, tv og musikk. Media Center er bare et program som er lagt inn i Windows Media Center. Så i og for seg er Windows Media Center en modefisert Windows XP Pro versjon med Media Center programmet i, ja også at den har en annen Theme da.

Lenke til kommentar
Jeg ville heller ventet litt og valgt Conroe enn AMD, men hvis du på død og liv skal ha AMD, så bør du satse på socket AM2 heller enn s939.

6694105[/snapback]

Ser at det er flere Conroe kort:

Conroe til kr 775

Conroe til kr 675

100 lappen i forskjell er ikke så avgjørende på totalbudsjettet, men er det egentlig noen reell forskjell på disse?

Ser ut som jeg revurderer AMD strategien og går for core-duo istedet.

Har valgt denne: Core Duo2 Intel

Lenke til kommentar

Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien.

Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien!

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Ser at det er flere Conroe kort:

Conroe til kr 775

Conroe til kr 675

100 lappen i forskjell er ikke så avgjørende på totalbudsjettet, men er det egentlig noen reell forskjell på disse?

Ser ut som jeg revurderer AMD strategien og går for core-duo istedet.

Har valgt denne: Core Duo2 Intel

6698248[/snapback]

Ta det dyreste , på det billigste står det følgende merknad:

*This motherboard supports FSB800-CPU. If you plan to adopt Core™ 2 Duo CPU on this motherboard, you can only adopt Conroe 800 E4XXX processors.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...