Abnorm Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Ønsker nå å kjøpe et nytt modem/ruter. (hva er egentlig forskjellen på modem/ruter?) Denne må ha tråløse egenskaper og støtte bredbåndtelefoni. Hadde også vært fint om denne kunne erstattet begge boksene under (om det er mulig), så slipper jeg å ha to bokser på skrivebordet. Sitter nå med dette utstyret: Speedtouch 510i (modem) Telcom GW1000ST (boks til bredbåndtelefoni) Har ADSL og Bredbåndtelefoni fra Telenor. Kan denne være et godt valg?? Endret 17. august 2006 av frecjoha Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Du får neppe noen mulighet til og bruke eget utstyr mot TN sin IP-telefon så da må du bytte til en leverandør som tilater dette. Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 (endret) SpeedTouch 585i er godkjent av Comlab for bruk i Telenors nett. Klippet ut av: www.telefonselskapet.no Men er det WLAN på denne? Endret 17. august 2006 av frecjoha Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Det står jo dette: SpeedTouch 585i adsl2+ modem m WLAN-router. Jeg tenkte nok mest på IP-telefonadapteret, der får du ikke velg hva du vil bruke. Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Oki... Så jeg blir tvunget til å bruke den telefon adapteren uansett. Håpet det var mulig å koble telefonen rett i modemet. Har tenkt meg det slik: Modemet/ruter skal fordele en ADSL linje. 2x Stasjonær (ikke tråløs) 1x Bærbar (tråløs) 1x Mobil (tråløs) Må det kobles slik da? Lenke til kommentar
sabohn Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Ja dette går fint, bare at du må koble Tecom-boksen din til ST585i da. Telenor sitt voip-system er avhengig av disse boksene. Du kan kjøpe en ST585i og opgradere den til R5.3.3.5 oppgraderingen får du av Telefonselskapet AS Etter oppgradering og oppsett så er boksen blitt kompatibel med telenor bredbåndstelefoni og dems Tekom-boks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå