Bassmus Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Hei. Holder for øyeblikket på å overføre webdomenet mitt fra en amerikansk leverandør til en norsk leverandør. På domenet mitt har jeg en Joomla CMS-installasjon, en Wordpress blogg-installasjon, og en Nucleus blogg-installasjon. Jeg håpte at overgangen fra den ene til den andre skulle gå tålig glatt, men det har gått alt annet enn glatt så langt. Og jeg synes supporten til den amerikanske leverandøren er utrolig vrang og vrien å få informasjon ut av. Det jeg lurer på er om det er en grei måte å få hentet ut informasjonen fra mysql-databasene til de tre overnevnte installasjonene? Skal sette opp et tilsvarende oppsett på det nye domenet mitt, og det hadde vært litt trasig om alle postinger og sånt gikk tapt. Lenke til kommentar
drool Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Hei. Holder for øyeblikket på å overføre webdomenet mitt fra en amerikansk leverandør til en norsk leverandør. På domenet mitt har jeg en Joomla CMS-installasjon, en Wordpress blogg-installasjon, og en Nucleus blogg-installasjon. Jeg håpte at overgangen fra den ene til den andre skulle gå tålig glatt, men det har gått alt annet enn glatt så langt. Og jeg synes supporten til den amerikanske leverandøren er utrolig vrang og vrien å få informasjon ut av. Det jeg lurer på er om det er en grei måte å få hentet ut informasjonen fra mysql-databasene til de tre overnevnte installasjonene? Skal sette opp et tilsvarende oppsett på det nye domenet mitt, og det hadde vært litt trasig om alle postinger og sånt gikk tapt. 6693399[/snapback] Det skal gå å ta backup av f.eks et skjema/tabell og lagre dette til .sql slik at du kan kjøre det hos den norske leverandøren din. Det burde ikke være noe problem Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Finnes det noen måte å ta backup på uten at man får problemer med æøå? Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Det har vel bare noe med tegnsettet du bruker og gjøre. Hvis du bruker riktig tegnsett så skal ikke dette være noe problem Lenke til kommentar
Bassmus Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Det gikk i det store og det hele veldig glatt, når jeg bare visste hvordan jeg gjorde det. Fikk hjelp av en kompis som er dataingeniør. Eksporterte de gamle databasene til .sql-filer, hvor jeg "bare" beholdt de forskjellige tabellene. Deretter importerte jeg alle .sql-filene i den ene databasen jeg har hos den nye leverandøren. Prefiksene på tabellene, avhengig av hva slags software som var installert på serveren, gjorde at det ikke ble rot når alt ble samlet i én database. I det store og det hele funket det kjempebra. Takker for all hjelp! (PS: hjemmesiden er www.oysteinjohnsen.net, om noen skulle være nysgjerrig ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå