Gå til innhold

Mest mulig laptop for 8-9000,-

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg skal kjøpe ein pc i hovedsak til skulebruk.

Den kjem og til å bli brukt til litt musikk ogvideo. I tillegg hadde eg tenkt å ha eit virtuell ttreningssprogram på den.

Eg har funne to pc-ar som eg meinar kan vere aktuelle:

Acer Aspire 5102WLMI

ASUS A6F

Korleis er desse pcane i forhold til pris, og kva pc er mest for pengane?

Er prosessorane tilfredsstillande? Og korles er dei samanlikna med ein intel m735a prosessor?

Er det nokon andre alternativ som er å anbefale?

Mvh

Endre

Endret av EndreAngeltveit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yo!

Har selv tatt en kikk på den første maskinen du nevner, Acer Aspire 5102WLMi og har satt den opp mot Fujitsu Siemens AMILO Pa 1510.

Har lagt merke til at Acer-maskinen leveres uten FireWire-tilkopling, noe jeg ikke helt klarer å rope hurra! for. FS-maskinen har 7.1-lyd og FireWire, men 20Gb lavere lagringskapasitet og til gjengjeld er det en FS-maskin, og jeg har ikke utelukkende positive erfaringer med slike.

Fint om noen kyndige også kunne ta en titt på disse to og uttale seg om sine meninger. For tiden heller jeg mest mot Acers kandidat.

Lenke til kommentar
Yo!

Har selv tatt en kikk på den første maskinen du nevner, Acer Aspire 5102WLMi og har satt den opp mot Fujitsu Siemens AMILO Pa 1510.

Har lagt merke til at Acer-maskinen leveres uten FireWire-tilkopling, noe jeg ikke helt klarer å rope hurra! for. FS-maskinen har 7.1-lyd og FireWire, men 20Gb lavere lagringskapasitet og til gjengjeld er det en FS-maskin, og jeg har ikke utelukkende positive erfaringer med slike.

Fint om noen kyndige også kunne ta en titt på disse to og uttale seg om sine meninger. For tiden heller jeg mest mot Acers kandidat.

6694327[/snapback]

Eg har ikkje lagt merke til at det ikkje er firewire tilkobling, så då er nok den maskina utelukka.

Eg har bestemt meg for at eg ikkje vil ha FS, eg har ikkje noko grunn, men eg har hørt mykje rart om dei.

Lenke til kommentar

omtale av HP Pavilion dv6060ea

AMD Turion 64 X2 TL-52

15,4" WXGA 1280x800 (Brightview)

1024MB DDR2 667MHz/2

120GB SATA 5400 rpm

DVD SuperMulti Drive (+,- RAM) 8x med Lightscribe teknologi

NVIDIA GeForce Go 7400 128MB turbocache minne

WLAN 802.11b/g

GB LAN

3 USB 2.0 porter

ExpressCard 34/54

5in1 kortleser , MMC, SD, Memory Stick, Memory Stick Pro og xD

VGA og S-video utganger

XP Home Edition

Dimensjoener: 35,7x25.7x2,54 cm

Vekt: 2,99kg

Pris fra:8238,til 8 890,- kroner

https://prisguiden.no/fritekst_sok....ea&search=S%F8k

http://www.dinside.no/php/art.php?id=314865

Lenke til kommentar
PC World Norge mener Apple MacBook er beste laptop til under 10.000,- NOK.

Testen kan du lese her (PDF).

6694370[/snapback]

fra testen

Apples MacBook kommer desidert best ut i test. MacBooken er smart, elegant og gjennomtenkt. Også er den lynrask og har et batteri som varer og varer. Men ettersom MacBook-en bryter med de kriteriene vi hadde satt for denne testen, kan den ikke komme best ut i test. Det stemmer at man får en MacBook til under ti tusen kroner, men plusser man på en lisens på Windows XP så snakker man i praksis om en mye dyrere PC. Det gis heller ingen support på MacBook som kjører Windows XP. Men den er et godt valg for alle som ønsker å kjøre Mac OS X eller som er villig til å betale for et ekstra operativsystem.

så kommer dette som ikke har med mac å gjøre

Den maskinen som kommer best ut i test og som faktisk oppfyller testkriteriene, er Latitude D520 fra Dell. Latitude D520 anno 2006 er den beste Latitude-serien Dell har laget, noensinne. Vi ønsker å anbefale Latitude D520 fordi maskinen har en meget bra skjerm, imponerende batterilevetid og kurant systemytelse. Det eneste som vi har å utsette på er funksjonalitet. Blant annet synes vi at diskplassen er i det minste laget og at manglende DVD-brenner trekker ned.

les det her

http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...404E42BEE#tekst

Lenke til kommentar
Design er subjektivt. Personlig synes jeg HP har en lang vei å gå. Dessuten veier den nesten 3kg!

6698657[/snapback]

Design er subjektivt, ja. Mange syntes Apple har en lang vei å gå, mens andre syntes det om HP. Det er ingen fasit.

At den veier i underkant av 3 kg må kun sees opp imot behovet til brukeren. For noen er dette for tungt, men for andre er det ikke et tema. Skal man ha maskiner som er vesentlig lettere enn 3 kg, så snakker vi helt andre priser om man i det hele tatt skal nærme seg samme ytelse som DV6014.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...