Gå til innhold

Test Drive Unlimited. Inntrykk og anmeldelser


Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
TD Unlimited fikk også 8 av 10 av Edge.

 

Så ingen tvil om at dette er det beste bilspillet til 360 hittil. Overrasket over at så mange synes det er elendig. Men så liker jo folk flest i dag Burnout og NFS så jeg skal kanskje ikke være overrasket.

6780500[/snapback]

 

NFS:MW er jo faktisk rett og slett enkel, mindless fun. Et spill man man sette seg ned og ha det artig med. Nå har jeg ikke testet det på 360, kun ps2, men jeg vil tro det er mye det samme spillet. Og i så fall er det morsommere enn demoen til TDU synes jeg.

Lenke til kommentar

Må bare spørre dere som liker spillet så godt..:

 

Hva liker dere med det?

Hva gjør det så mye bedre enn det som er ute nå?

 

Grunn til at jeg spør:

 

Ga det en sjanse med en gang det kom. Ble jævlig skuffa.

Leste om noen her som syntes det var så veldig bra, så ga det enda en sjanse med enda åpnere sinn. Sugde likevel. Bilene var bare for "teite" å kjøre. Tungt, urealistisk, og absolutt ikke slik det føles å kjøre ekte bil, eller ekte tuning bil med masse gamp.

 

Så kom det enda en demo av spillet, og dum som jeg var ga jeg det enda en sjanse.

 

Såå skuffet. Motorsykkel som får fart når du står på forhjulet? Sist jeg så en kawa så var det bakhjulsdrift. Og hele kjøringa av sykkelen suger rett og slett. Her er det lite kjørefølelse, ikke separate bremser, føles som om man kjører en understyrt ford mondeo på glatta med gassen i bånn..

 

Og bilenes kjøreegenskaper var ikke forandret på demo nr.2.

 

Greit nok, spillet ser ganske bra ut så lenge man ikke ser alt for nøye, mye detaljer i spillet som å senke vinduer, førerposisjon, og velge mellom forskjellige kjøreinnstillinger som faktisk har riktig navn. (tenker her på ferrari med sport, hypersport osv.)

Men om man ikke får den riktige følelsen av å kjøre bilen så hjelper det ikke en dritt.

 

Dette var mine ord, og jeg legger dem ut her fordi jeg ikke skjønner hvordan jeg kan hate et spill så mye og synes det er så dårlig, mens andre synes det er så himla bra.

 

Så vær så snill og gi meg grunnene til at DERE liker spillet, og ikke hvorfor en kvisete anmelder som er mer interessert i å ri på en ulv i world of warcraft enn å skaffe seg damer og et normalt sosialt liv synes dette er verdens beste bilspill siden Test drive på pc tidene..

Lenke til kommentar
Eg får vel venta til den 8.

Satsar på at CDON.com klarar å ha den i postkassen min til dess.

Nokon som har nokre erfaringar med CDON? Sender dei spelet på releasedatoen, eller plar dei senda dagen før, slik at kunden får spelet på dagen ?

6807183[/snapback]

 

Tror det varierer veldig fra spill til spill. F.eks. så er Saint's Row forsinket med ei uke, mens jeg fikk Dead Rising i postkassa igår.

Lenke til kommentar

Har spilt i en del timer nå og dette er rått for alle som liker bil spill.

Bare det at jeg faktisk klarte å rive meg fra Saints Row og spille dette i stedet sier jo litt.

 

Her er mitt inntrykk:

 

Elsker hvordan spillet er bygd opp. Man kjører i en stor verden.

Når du starter så får du en kåk og en bil som du kjøper. Etter det er det opp til deg å krabbe deg oppover i listen.

Rangeringene er fra F til A biler og man starter selvfølgelig med F :)

 

I skrivende stund har jeg kommet til klasse D og det er beinhardt!

Liker hvordan de har bygget opp spillet der du må få achievement for å komme deg opp i klassene.

Hvordan du får achievement er jo selvfølgelig å ta forskjellige race og andre type oppdrag. Du kan frakte en FET bil fra a til b, plukke opp haikere eller kjøre damer rundt i byen som skal shoppe.

 

Når du har fått nok achievement så går man opp en klasse og man kan starte med de.

Du trenger ikke komme deg til klasse A for å kjøpe en A bil. Alt er åpent og har du lyst (og penger) for å spille multiplayer med A biler så kan du det.

 

Så langt digger jeg dette spillet. Kjøre timetrial på motorviene med biler susende mot meg er et skikkelg kick. Veiene er helt rå og grafikken er nydelig.

 

Så langt overasket dette spillet mere enn Saints Row faktisk.

Gameplayet er herlig.

Lenke til kommentar
Kjøre timetrial på motorviene med biler susende mot meg er et skikkelg kick.

6811091[/snapback]

 

Det der kan da ikke være særlig lett? Massevis av psyko folk som bare driver å lager til massekolisjoner (f.eks) og der kommer du med full gass og kjører timetrial? Da hadde jeg fått road rage.

Lenke til kommentar
Kan man fikse på bilene? style/trimme de? eller er de slik du kjøper de for altid?

6811253[/snapback]

 

Ikke mye... Det går i nye felger og interiør. Men med biler som Ferrari og Lamborghini synes jeg det blir feil å "pimpe" dem mer enn det. Og i bunn og grunn er det vel disse bilene man kommer til å kjøre? I hvert fall kommer jeg til å gjøre det!

 

Har nettopp kjøpt meg en Ferrari 350 og disse time trialene som avanore nevner, de er virkelig ett kick! :w00t:

 

Må også nevne at jeg ble enormt skuffet med en gang jeg startet med dette spillet, men etterhvert som jeg har fått meg ny bil med litt mer fart og satt meg litt mer inn i spillet og prøvd nye oppdrag som å frakte modeller fra ett sted til ett annet så må jeg si at jeg koser meg noe enormt! Anbefales!

 

edit: noen leifer ute å går.. sikkert fler igjen. :p

Endret av Fettgnomen
Lenke til kommentar
Kjøre timetrial på motorviene med biler susende mot meg er et skikkelg kick.

6811091[/snapback]

 

Det der kan da ikke være særlig lett? Massevis av psyko folk som bare driver å lager til massekolisjoner (f.eks) og der kommer du med full gass og kjører timetrial? Da hadde jeg fått road rage.

6811217[/snapback]

 

Det er drit vanskelig ja. Selv på amatør så sleit jeg.

Man kjører gjerne i 5-10 min og det er et helvete med alle andre bilene på veien.

Tiden er så stram at du har ikke tid til å kjræsje.

Samtidig kan man ikke kjøre for mye utenfor veien da du får straffetid

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd fullversjonen, men etter å ha spilt demoene frister det rett og slett ikke så veldig. Synes TDU virker som et spill som verken er fugl eller fisk. Det er ikke hurtig og lettilgjengelig arkade, men jeg synes heller ikke fysikkmotoren er en simulator verdig. Jeg får rett og slett ikke den responsen jeg forventer fra slike kjøretøy. Hjelper ikke at det ser lekkert ut om jeg ikke klarer å glede meg over selve kjøringen. Hjelper selvsagt ikke at det ikke er med Porsche heller. ;)

Lenke til kommentar

Det som er så forbanna kult i dette spillet er at man har ikke 10 baner eller 20 eller 30. Du har uendelig med baner.

 

Man kan lage sine egne baner og legge dem ut på live. Laget en som jeg synes var kul, satte en bra rekord og la den ut. Koster 1000$ å delta og vinneren får 20 000$.

 

Slenger ut et bilde av øya

Det svarte er området i demoen

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...