Gå til innhold

2 knapper på tastatur ødelagt og et RAM-spørsmål

deleder

Anbefalte innlegg

Har 2 knapper på min Dell Inspiron 6000 som er ødelagt, de sitter bare halvveis på. Sendte mail til Dell og spurte om dette. De mente at at garatien hadde gått ut, og at jeg måtte kjøpe et nytt. Er ikke dette litt drøyt? Først så skrev jeg om batteriet mitt som holder i 20 min, da måtte jeg kjøpe nytt for 1200kr. Men jeg er heldig og får et gratis pga at Dell trekker batterier tilbake. Men har bare tastaturet garanti på 1 år?

Et annet spørsmål er om RAM. Har nå 512, ville gjerne ha minst 1gb. Lønner deg seg å kjøpe en 512 brikke eller bare kjøre på med en 1gb brikke til? Eller blir det dårlig med 1 1gb brikke og en 512?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har 3 års reklamasjon på alle delene på pc'en utenom batteriet (ett år, mange krangler fortsatt om dette :p).

Dersom du drar opp reklamasjon istedenfor garanti får du nok et nytt tastatur ganske så fort :)

Når det gjelder ram så skal det gå helt fint å bruke ram av to forskjellige størrelser.

Lenke til kommentar
Du har 3 års reklamasjon på alle delene på pc'en utenom batteriet (ett år, mange krangler fortsatt om dette :p).

Dersom du drar opp reklamasjon istedenfor garanti får du nok et nytt tastatur ganske så fort :)

Når det gjelder ram så skal det gå helt fint å bruke ram av to forskjellige størrelser.

6694279[/snapback]

Er morsomt at DELL krangler på dette da.

Hei Lars,

Siden garantien på ditt system er gått ut så kan jeg ikke gjøre annet enn å sende be salgsavdelingen gi deg et prisoverslag på et nytt tastatur, dette skulle du da klare å skifte selv.

Jeg ber dem sende deg ett konstadsforslag så kan du selv vurdere saken ut i fra det.

........................................

Med vennlig hilsen

Dell Teknisk Support

Telefon 67 11 68 82

Man - Tor 08:00 - 17:00

Fredager 08:00 - 16:00

http://www.dell.no

Servicetag:

........................................

Det kan hende du vil motta en separat e-post med spørsmål om å delta i en spørreundersøkelse, her vil vi be deg om feedback på e-mail servicen du mottok fra Dell. Vi er svært takknemlige om du tar deg tid til å svare, da vi bruker svarene til å forbedre servicetilbudet vårt.

Original Message Follows: ------------------------

Jeg har faktisk et annet problem. 2 knapper er l�se og d�rlige, de sitter bare "halveis" p�, s� de g�r av veldig ofte � jeg m� sette dem p� igjen, hva gj�r jeg med det?

Lenke til kommentar

Garanti er noe produsent gir med pc'en.

Når det gjelder dell, er standard garanti 1år, for 3 eller 5år, må man betale ekstra. Om du ikke har gjort dette, har du kun et år garanti.

Reklamasjon, derimot varer i 2år. Reklamasjon er gitt av den norske lov og butikker som selger varer i norge, må rette seg etter den.

Så hvis du nå søker reklamasjon på denne pc'en, og forklarer hvordan ting har seg, så kan du få medhold fra dell.

Lenke til kommentar
Garanti er noe produsent gir med pc'en.

Når det gjelder dell, er standard garanti 1år, for 3 eller 5år, må man betale ekstra. Om du ikke har gjort dette, har du kun et år garanti.

Reklamasjon, derimot varer i 2år. Reklamasjon er gitt av den norske lov og butikker som selger varer i norge, må rette seg etter den.

Så hvis du nå søker reklamasjon på denne pc'en, og forklarer hvordan ting har seg, så kan du få medhold fra dell.

6694801[/snapback]

Men er det ikke merkelig at de ikke nevner reklamasjon, og det første de gjør er å prøve å selge meg et nytt tastatur?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...