Han Far Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Jeg har tenkt å bygge meg pc så snart jeg får cash, og har allerede planlagt en fet casemod: Spraymal kæbbiset med selvlysende spraymaling! Tror dere det blir bra? Skal legge ut bilde når det er ordnet (en stund etter at jeg har blitt konfirmert). Lenke til kommentar
The man! Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 tror det kommer til å se ganske stygt ut i dagslys. men om natten er det sikkert tøft. Lenke til kommentar
Sargent Fire Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-23 18:24, skrev simen_88:Jeg har tenkt å bygge meg pc så snart jeg får cash, og har allerede planlagt en fet casemod: Spraymal kæbbiset med selvlysende spraymaling! Tror dere det blir bra? Skal legge ut bilde når det er ordnet (en stund etter at jeg har blitt konfirmert). For det første ikke snakk i så mye "slang", og jeg tviler på om det blir et fint kabinett. Bare lakk det med vanelig billakk, det er det jeg gjør (funker bra) Mvh, Stian Lenke til kommentar
oceana Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 ikke noen god idé hvis du skal ha kabinettet på rommet og slikt, ser forferdelig ut på dagtid....Har selv en slik bærbar cd spiller som jeg gjorde det med, så jeg vet hvordan det blir seende ut. Et råd syns jeg bør være at et kabinett bør se like bra ut på dagen som på natten, eller helst best om natten, men ikke stygt på dagen :smile: *hoste*kremte*mitt f.eks* Lenke til kommentar
muffe Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Har modda kabinettet mitt (et orginalt kabinett til en fujitsu myrica "elkjøp-pc"). Det ble faktisk ganske bre. HAr ikke digitalkamera, så jeg har ikke bilder. Slipte vekk Fujitsu-logoen som var uthevet på kabinettet, og satt inn 1 stk. 80 mm vifte i front, 2 stk 60 mm vifter i bakkant, og byttet til en 15 db vifte i PSU. Når jeg får mere penger skal jeg også bytte ut CPU kjøler. Selve kabinettet ble lakket med mørk blå metallic lakk, og det ble satt inn plexi i siden. Nå er det helt umulig å se at det er en "elkjøp-pc". Jeg vil ikke anbefale å lakke det med selvlysende lakk. Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Det finnes en spesiel folie som du kan klebe på. Den er dyr, men den lyser inntil 6 timer etter at du har slått av lyset. Et gulgrønt fluoriserende lys. Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 På vei til å spraye maskinen OG hovedkort med uv spray. Tenkte på utvendig og, men har ingen utvendig uv lys som kan lyse det opp enda... så når jeg får tak i uvlys til lampa på pulten blir det et vanlig (vanlig og vanlig) på dagtid også blir det kveld og uv lampa på.. så blir det disko og et skrikende ****hus i hele stua =) jaja.. hvordan skulle verden ha vært uten modding? Lenke til kommentar
yngvestein Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Hvorfor ikke slikt som er på nødutgangsskiltene på fly osv? De lyser jo av seg selv hele tiden. Eneste haken ved dem er vel kansje at de er radioaktive. Men hadde jo vært tøfft. Trenger ikke å bli "ladet" opp av andre lyskilder på forhånd. Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Quote: yngvestein skrev (2002-10-24 12:41):Hvorfor ikke slikt som er på nødutgangsskiltene på fly osv? De lyser jo av seg selv hele tiden. Eneste haken ved dem er vel kansje at de er radioaktive. Men hadde jo vært tøfft. Trenger ikke å bli "ladet" opp av andre lyskilder på forhånd. Disse er etter det jeg har skjønt. hvis det er samme i fly som i bedriftbygninger... bare koblet til strømnettet og lyser av den grunn. når strømmen går tar et batteri over.... verre er det ikke. så de lyser ikke "av seg selv" Lenke til kommentar
yngvestein Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Joda. Det brukes spesielle selvlysende radiaoktive stoffer som "lakk". Dette lyser da av seg selv. (Hadde om det i naturfagen nå nettop.) Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 24. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2002 Hvor kan man få tak i folien da? Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Denne selvlysende gulhvite "lakken" hvilket lyser gr*nt inneholder fosfor. Og fosfor er jo som kjent et radioaktivt stoff. Men v*r ikke redd for str*leskader da den s*kalte radioaktiviteten er lik null :smile: . Vi m* heller ikke forveksle fluoricerende "lakk" med fosfor holdig lakk. Da den fluoricerende lakken kun "lyser" opp bestr*lt av UV lys. [ Denne Melding var redigert av: cyberspin på 2002-10-27 22:43 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå