Erren Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Hei sann! Her i huset har vi et stort drog av en pc, og det har nylig blusset opp en diskusjon om å kjøpe en ny. Jeg søkte litt rundt etter pc-er i prisklassen 5-6 000, og kom over denne pc-en, til underkant av 7000. EDIT: I prisguiden finner jeg pc-en til 5000, men da uten skjerm, og finner ingen av de skjermene som skal passe. Tips til dette tas også imot med takk. Pc-en skal brukes til mye media, altså animering, musikk og film, og denne HP T3410 hadde mange flotte ord om multimedia. Den skal også brukes til jobbing, særlig i word, men det antar jeg ikke er noe problem om XP Home følger med.(Har dette OS-et nå.) Kort beskrivelse: AMD Athlon 64 prossesor 3400+, 512 MB RAM, 200GB harddisk, 17" skjerm, Windows XP Home Edition + Works Fulle speks i spoiler: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): ProsessorAMD Athlon™ 64-prosessor 3400+ Operativsystem installert Ekte Windows XP Home Edition Brikkesett ATI RADEON® XPRESS 200-brikkesett Standardminne 512 MB Spor for minnekort 4 DIMM-sokler Minnetype DDR-SDRAM Interne stasjoner Intern harddisk 200 GB Harddiskkontroller Serial ATA-harddisk Harddiskhastighet (7200 rpm) Type optisk stasjon DVD-opptaker Hastighet på optisk stasjon To-lags ±R/ ±RW 16x/8x maks Systemegenskaper Minnekortenhet 9-i-1 minnekortleser Nettverksgrensesnitt 10/100BT nettverksgrensesnitt Grensesnitt for videoopptak IEEE 1394 Firewire®-grensesnitt Skjermminne Opptil 256 MB skjermminne Intern lyd Integrert 5.1 lydløsning Lydkontakter 3 lydporter foran, 3 analoge lydporter bak og 1 digital lydport bak Tastatur PS/2-tastatur og mus med rullefunksjon Eksterne stasjonsrom 2 eksterne optiske stasjonsrom, 1 internt harddiskrom Utvidelsesspor 3 PCI (3 ledig) Eksterne I/O-porter 7 USB 2.0-porter (3 foran); 2 FireWire-IEEE-1394-porter (1 foran); 1 parallellport Programvare Programvare - Produktivitet og økonomi Microsoft® Works 8.0 Beskrivelse av forhåndsinstallert programvare Microsoft® Internet Explorer 6.0; Microsoft® Outlook® Express; Adobe® Reader 7.0 Driverprogramvare til optisk stasjon Sonic™ DigitalMedia Plus: Sonic™ RecordNow, Sonic™ MyDVD, Sonic™ Easy Archive, Sonic™ Express Labeler; Microsoft® MovieMaker; Microsoft® Windows® Media Player 10; RealPlayer ; HP Photosmart Premier ; DVD Play (drevet av Cyberlink) med Dolby Digital Playback Programvare - opplæring / referanse / underholdning Cyberlink PowerCinema™ Programvare - Internett og online Enkel tilgang til Internett med ledende Internett-tjenesteleverandører Inkludert programvare HP Pavilion elektronisk brukerhåndbok, HP Hjelp, HP Pavilion gjenopprettingspartisjon (inkludert mulighet til å gjenopprette system, applikasjoner og drivere separat); Valg for re-tildeling av gjenopprettingspartisjon; Verktøy for å lage gjenopprettings-CD/DVD; Symantec™ Norton Internet Security™ 2006 (60 dagers live-oppdatering); Magic Desktop drevet av EasyBits (Parental Control - prøveversjon). Mål/vekt Vekt 14 kg Fysiske mål (B x D x H) 182 x 434 x 381 mm Om noen mener denne ikke er et godt kjøp, vil jeg gjerne høre det. Og hvis den ikke er det vil jeg gjerne ha tips om andre stasjonære pc-er i samme prisklasse. Og angående butikk og garanti: Pc-en skal kjøpes i en anbefalt butikk med god kundeservice om det oppstår feil! Har selv handlet på Deal.no før og har gode erfaringer, men alle innvendinger er velkomne! Takker for svar! Endret 17. august 2006 av Hippie-Erlend Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå