ketilkor Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Skal en liten tur til bangkok snart... Har tenkt på å kjøpe Nikkor AF-D 80-200mm F/2.8 ED eller SIGMA APO 70-200mm F2.8 EX DG MACRO HSM. Er det mye å spare på på kjøpe et av de objetivene i bangkok? Jeg vet at Nikon har noe produksjon i Thailand. Håper noen har erfaringer med dette. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Jeg synes ikke det var vesntlig billigere der sist jeg var der. Det var dog noen pene fotobutikker på MBK-senteret som uansett anbefales. Nikon har en del plastproduksjon i Thailand, og jeg mener å huske at blant annet 70-200 VR AFS var produsert der sammen med noen kamerahus. Dette kan sikkert noen med et slikt objektiv i hendene bekrefte. Det av Nikon som ble produsert i Thailand var det hyggelige priser på, men alt av importerte varer var ganske dyre. God tur! Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Nikon har litt mer enn plastproduksjon i Thailand. De har en *stor* fabrikk i Ayutthaya like nord for Bangkok som produserer *alle* konsument-DSLRene (D50, D70s, D80 og D200) og alle kit-objektivene til disse kameraene. Men generelt er det dessverre lite å spare på kjøpe Nikon i Thailand. De beste kjøpene gjør man på MBK og Panthip Plaza. Niks Thailand som er agent for Nikon har butikk og verksted i Silom soi 12, svært god service og utfører de fleste reparasjoner på dagen. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Nikon har litt mer enn plastproduksjon i Thailand. De har en *stor* fabrikk i Ayutthaya like nord for Bangkok som produserer *alle* konsument-DSLRene (D50, D70s, D80 og D200) og alle kit-objektivene til disse kameraene. Det er akkurat det jeg mente med plastproduksjon. De produktene du der nevner er plastprodukter. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Det er akkurat det jeg mente med plastproduksjon. De produktene du der nevner er plastprodukter. HeHe... Joda, bortsett fra D200. Disse "plastproduktene" står faktisk for brorparten av omsetningen til Nikon nå for tiden. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Synes nå egentlig at D200 er litt plastic og jeg, og det kan nok stemme at plastproduktene står for store deler av Nikon sin omsetning gjør de ikke noe mindre plastic for det.... :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå