Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"automatisk frakobling" er borte

Anbefalte innlegg

Driver og hjelper en fyr med en HP maskin og modemoppkobling til nett - med Telenor frisurf abb.

Problemet er at vi ikke for opp "automatisk frakobling" når siste explorervindu er lukket (og evt nedlastinger er avsluttet) Dette er noe upraktisk siden vedkommende må huske og klikke på det lille oppkoblingsikonet og koble fra. Det er lettere og huske når man for opp vinduet mitt på skjermen.

Det som er litt merkelig er at jeg personlig har satt opp nettilkobling identisk med min maskin. Bruker riktignok ikke telenor da. Alt av innstillinger under tilkobling/nettverk skal være rett. Mulig jeg har oversett noe vitalt/bortgjemt. Hva da?

Det er XP på maskinen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*skjekker selv* Jo som du sier, det går an og sette et kryss der. Hvordan man skal få det bort er et godt spørsmål.

Forresten er navnet "automatisk frakobling" eller auto disconnect, misvisende siden maskinen ikke kobler fra selv. (med mindre den er inaktiv)

Men men, dette er jo Windows... :wink:

[ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-10-23 18:37 ]

Lenke til kommentar

Endelig en med samme problem som jeg hadde.

Fikk heller ikke opp den automatiske frakoblingen, som finner som valg på følgende måte:

Høyreklikk internett explorer ikonet på skrivebordet.

Gå til Egenskaper.

Gå til Tilkoblinger (skal vær der)

Klikk på Frisurf (eller Internettkontoen)

Klikk på innstillinger

På den siden skal det være noe som heter Avansert, og klikker du på den får du frem noen få alternativer, der blant automatisk frakobling samt hvor mange ganger oppkoblern skal prøve å koble til, og hvor lenge den skal vente før den prøver igjen.

Håper dette var noe til hjelp, om ikke send mail til [email protected]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...