Gå til innhold

Kopiering av Harddisk med OS

exin89

Anbefalte innlegg

Hvis jeg prøver å kopiere HDD'n med OS på så sier den at den ikke kan kopiere noen av windows filene.

Skal kopiere fordi HDD'n snart tar kvelden :( og jeg vil ikke gjøre noe med OS, så jeg slipper å Installere windows om igjen. hva kan jeg da gjøre for å få til dette?

Finnes det et eller annet program som gjør dette eller går det bare ikke ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finner ikke ut hvordan jeg skal bruke Norton Ghost.

Noen som vet om et program som kopierer Harddisken over til en annen?

6699396[/snapback]

Det finnes mange programmer for kopiering - eller kloning, om man vil - av en harddisk, men Ghost er det enkleste jeg vet om ....

Jeg foreslår at du søker litt på nettet etter en "bruksanvisning" for Ghost. Det er ofte man kan finne en fremgangsmåte beskrevet trinn for trinn, med bilder og greier.

Du kan også bruke Help-funksjonen i Ghost ...

Det er noen måneder siden jeg brukte Ghost selv, så jeg husker ikke lenger hvilke knapper man skal trykke på, eller hva det står på dem - dette varierer vel fra versjon til versjon av Ghost også. (Og jeg har ikke Ghost på den maskinen der jeg sitter nå.)

Lenke til kommentar
Finner ikke ut hvordan jeg skal bruke Norton Ghost.

6699396[/snapback]

Hvilken versjon av Norton Ghost er det du har, da?

Den siste er v10.0.

Når du har startet opp programmet, velger du ganske enkelt "Backup" i menyen til venstre, og deretter "Copy my Hard Drive (Advanced)" i vinduet til høyre.

Deretter gjelder det vel bare å svare på spørsmål fra en eller annen "wizard", og så er du i gang. Ghost er nok nødt til å restarte maskinen og starte opp igjen utenfor Windows, ellers klarer den ikke å kopiere alle filene. (Noe du også merket da du prøvde å kopiere.)

Jeg tror Ghost kopierer en og en partisjon, så hvis du har flere partisjoner på disken din, kan du enten bruke Ghost på hver partisjon etter tur, eller du kan kopiere filene over til den nye disken på vanlig måte. (Det er som regel bare systemfiler på C:\ som er "låst" og umulige å kopiere.)

Du kan laste ned en manual for Ghost fra www.symantec.com.

Lenke til kommentar

Nei dagen var ikke redda for Norton ghost manualen stod det ikke noe om å kopiere HDD'n

Og får opp en error hver gang jeg starter programme btw.

Så hadde vert fint hvis noen kunne linket til et annet program jeg kan kopiere partisjonen ovet til en annen partisjon.

Lenke til kommentar
Bare lurer men hvorfor skal du ha backup av XP ? hvis du tar backup av bare det du trenger så er jo det mye bedre ;) hvis du har noen virus så blir jo de borte når du legger inn windass på en blank disk :D

6705423[/snapback]

Hvis du hadde lest første post hadde du nok fått med deg hva som er problemet.

Den gamle 80GB'n tar snart kvelden, den er treg og lager skumle lyder når den jobber, holder nå på å kopiere partisjonen over til den andre disken min og det ser ut til å virke, er på 15% elns nå.

Lenke til kommentar
Ja... har fått med meg det ;) men hvis du bare tar backup av de filene du syes er viktig og legger dem over på den nye disken så er jo det bedre enn å ta med deg dritt fra den gamle disken =)

6706271[/snapback]

Tar alt er ikke lenge siden jeg formaterte, og jeg gidder ikke installere win omigjen for så å legge tilbake dokumentene som andre som bruker pcn har.

Så enklest å ta hale driten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...