abene Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Lanseringen av Firefox 2.0 utsettes trolig til oktober. Utviklerne har oppdaget flere feil i betaversjonen enn de regnet med. Les mer Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Noen som hvet om 2.0 biler bruken så mye minne som 1.5.0.6`? Lenke til kommentar
kenzzz Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Noen som hvet om 2.0 biler bruken så mye minne som 1.5.0.6`? 6692337[/snapback] håper den ikke gjør det, folk sier den bruker mindre minne enn opera og IE, men den kan ikke måle seg med de to Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 ie er jo innebygd og deler masse minne med windows, så minnebruken kan ikke sammenlignes. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Noen som hvet om 2.0 biler bruken så mye minne som 1.5.0.6`? 6692337[/snapback] håper den ikke gjør det, folk sier den bruker mindre minne enn opera og IE, men den kan ikke måle seg med de to 6692555[/snapback] Oi, aldri sett det før 90 Mb minne for en browser, men funker fint med firefox syntes jeg flere og flere bruker den også, tror den vil ta kraftig innpå IE. Før var jeg en IE_type, men etter å ha prøvd firefox etter sterke annbefalinger, ble det Firefox 24/7 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Velvel, IE7 Beta3 er også langt fra ferdig (langt fra RC etter min mening), så denne utsettelsen bekymrer meg lite. EDIT: RAM er jo så billig nå til dags at minnebruk er LANGT fra så viktig som før. Endret 17. august 2006 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
Shetil Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Til de som klager over minnebruket til Firefox bør lese dette: http://weblogs.mozillazine.org/ben/archives/009749.html Andre innstillinger som kan endres for å minske minnebruken: browser.cache.disk.enable browser.cache.disk.capacity (skriv about:config i adresselinja i Firefox og du har uendelige muligheter til å finjustere Firefox) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Det er greit om den blir utsatt om vi slipper en del sårbarheter. Det er ivertfall dumt å slippe et uferdig produkt som vil være usikkert. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Det er greit om den blir utsatt om vi slipper en del sårbarheter. Det er ivertfall dumt å slippe et uferdig produkt som vil være usikkert. 6693404[/snapback] Enig. Men nettop derfor syns jeg ikke man bør gå ut med lanseringsdatoer før et produkt er nesten helt ferdig. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Bare minnebruken går ned, så er jeg fornøyd. Er rimelig lei av å måtte stenge den 2-3 ganger hver dag fordi den begynner å bruke for mye minne. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Ikke at det haster, denne versjonen jeg har nå funker fint. Men jeg skal nok bytte til den nye versjonen når den kommer. Min FF bruker 57 MB i skrivende stund, er det mye? Lenke til kommentar
-JallaMann- Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Velvel, IE7 Beta3 er også langt fra ferdig (langt fra RC etter min mening), så denne utsettelsen bekymrer meg lite. EDIT: RAM er jo så billig nå til dags at minnebruk er LANGT fra så viktig som før. 6692935[/snapback] Det du skriver der om RAM kunne ikke blitt mer feil å si. Flesteparten her på forumet har kanskje 1-2 GB minne, men en standard famile-pc idag ligger nok fortsatt på mellom 256-512MB minne. Og det er i Norge her vi tjener godt og er blant de billigste i verden på hardware (ihvertfall i forhold til lønn osv). Ellers i verden er det mange som henger etter på IT-fronten. Norge er bare en dråpe i havet blant alle de andre brukerne av Firefox. Så minnebruk er definitivt et meget aktuelt tema, og burde alltid være det. Min Firefox bruker i skrivende stund 121MB minne. Mye for en nettleser spør du meg.. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Ser ikke noe i veien for at noe skal bruke mye minne. Så lenge det blir frigjort til andre applikasjoner vis det blir for lite minne. Lenke til kommentar
-JallaMann- Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Det blir noe annet igjen. Desverre så er ikke firefox blant de beste når det gjelder slikt heller. Forhåpentligvis blir dette også bedre i kommende versjoner. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Hos meg bruker Firefox 1.5.0.6 nå 517164 kB minne når jeg har oppe cirka 50 faner, noe som er cirka tidobbelt i forhold til versjon 1.0.7. Jeg har prøvd å gjøre mange innstillinger men ingen har så langt gitt forbedring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå