Bilet Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Jeg tenkte på å kjøpe meg et nytt lydkort. Formålet er at det skal gå kabel fra Pcen til min reciever som igjen skal gå til mine høytalere. Er dette mulig? Hvilket er da å anbefale til lavest mulig pris? Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Jeg tenkte på å kjøpe meg et nytt lydkort. Formålet er at det skal gå kabel fra Pcen til min reciever som igjen skal gå til mine høytalere. Er dette mulig? Hvilket er da å anbefale til lavest mulig pris? 6692148[/snapback] Heisann Bilet! Jeg har tenkt til å gjøre akkurat det samme så jeg har gått for Auzentech HDA X-Plosion. Ligger på rundt 1100 kr. Ellers så har du HDA XMystique 7.1 Gold til rundt 800,-. Et billigere alternativ kan være TerraTec SoundSystem Aureon 7.1. Vet ikke om dette fyller dine krav eller ei, men jeg kommer til å overføre fra PC til forsterker og til høytalere med optisk. Lenke til kommentar
Bilet Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 Prinsippet mitt var vel å installere Windows Media Center e.l. på pcen, sette den ved siden av eller bak stereoen for så å kunne bruke pcen da som et mediasenter. Poenget er at jeg vil at pcen min skal kunne kobles til forsterker. Dette kan gjøres med kabler sant? Bare fra lydkort til innganger bak på forsterker? Lenke til kommentar
Bilet Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 Noen har lyst å hjelpe meg? Lenke til kommentar
radiated Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Det gjøres enkelt med en kabel. Sannsynligvis har recieveren din en digital inngang (spdif coax eller TOSlink). Hva du trenger av lydkort kommer an på om du vil ha lyd i stereo eller surround. Hvis du bruker to høyttalere, kjøper du det billigste lydkortet du finner med TOSlink optisk utgang, http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304753 dette f.eks. I tillegg trenger du en optisk kabel med TOSlink i begge ender. Du kan også koble til analogt, da er det lydkortet som konverterer signalene til lyd, med en enkel minijack - 2x RCA-kabel. Denne koster ca 50kr på elkjøp eller liknende butikk. Den kan du koble rett i det integrerte lydkortet på hovedkortet (hvis du har et hovedkort med integrert lyd da...) Lenke til kommentar
Bilet Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 (endret) Jeg har denne reciveren og dette er koblet til et surround annlegg med 5 høytalere og 1 sub. Vil gjerne spille lyd gjennom alle disse høyttalerne. Jeg vet ikke om denne reciveren har noen av de kabel-inngangen mine som du snakker om, men om noen kunne sjekket dette for meg og så fortalt meg det rimeligste lydkortet som kan tilfredstille mine ønsker hadde jeg vært meget takknemlig. Alle høytalere er nå koblet til med standard høyttaler kabler og ikke digitalt... Endret 18. august 2006 av Bilet Lenke til kommentar
radiated Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Hei! Forsterken din har to coax-innganger og en TOSlink, men sistnevnte er bare for stereo. HDA-kortet som er foreslått før i tråden er det beste valget hvis du skal ha støtte for alle typer lyd i surround overført digitalt til forsterkeren. Et billigere alternativ vil være å kjøpe et litt rimeligere 5.1 lydkort som f.eks http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313615 og koble til i 5.1 analogt. Da trenger du 3x av minijack til 2xRCA som jeg nevte i forrige svar. Du kobler da til DVD 6ch-inngangene bakpå forsterkeren. Lenke til kommentar
Bilet Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 Men vil det ikke være enklere å koble det til digitalt? Kan du gi meg tips til ALT jeg trenger for å da koble det til digitalt, ved å henvise til hva jeg trenger. Er ikke stødig på kabelnavn osv. og dette var virkelig litt vanskeligere å beskrive enn jeg trodde Så om du kunne gjort det, hadde det vært supert! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå