Wizendraw Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Hei Beklager hvis denne er feilpostet, men det må nevnes at det er veldig lenge siden jeg har vært i denne delen av forumet ^^ Jeg leter etter en USB-dings som består av en minnepinnelignende sak man putter i maskinen og en liten mottaker man putter i lomma. Når man fjerner seg fysisk fra maskinen vil maskinen låses, og motsatt når man nærmer seg den igjen. Mener jeg så nevnte dings hos Datakjeden.no en gang, men klarer ikke finne den igjen. Takker for alle svar =) Lenke til kommentar
Liquid_Crystal Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 aldri hørt om, men vil ikke maskinen låses opp igjn ad om man bare fjerner usb pinnen som sitter i? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Har også hørt en slik sak, men har ikke den fjerneste idé om hva det heter. aldri hørt om, men vil ikke maskinen låses opp igjn ad om man bare fjerner usb pinnen som sitter i? 6691959[/snapback] Nei, fjernes "USB-pinnen" i maskinen, vil den også bli låst. Selvfølgelig. Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Riktig som Moskus sier, man installerer drivere som sørger for at det til en viss grad blir idiotsikkert. Er ikke akkurat noen livsviktig dings, men det vurderes som premie på et LAN der jeg er crew. Artig sak for nerden som har alt. Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 http://www.thinkgeek.com/gadgets/security/698d/ http://www.thinkgeek.com/gadgets/security/7e5e/ -Kisp Lenke til kommentar
puslingper Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Hvis du har en sony-ericsson-telefon og bluetooth kan du gjøre det samme med Floats Mobile Agent (fma.sourceforge.net). Sett opp proximity settings, så vil PCen låse seg når bluetooth-connection brytes (ca. 10-20m eller litt mindre hvis det er vegger imellom) FMA har mange andre morsomme funksjoner også, og den virker. Open Source er det også, så den koster ikke noe. Stein :-) Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Hva om en jævel stikker av med USB-dingsen mens du er borte. Vil ikke PC'en være låst da? (mulig at jeg har misforstått konseptet her, men) Endret 17. august 2006 av -=Martin=- Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Hva om en jævel stikker av med USB-dingsen mens du er borte. Vil ikke PC'en være låst da? (mulig at jeg har misforstått konseptet her, men) 6693102[/snapback] Jo, men da kan man låse opp med passord... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå