Troxx Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Jeg kjøpte en ny HD, men fikk ikke igang PM8 fordi HPT370 driver var gammel. Jeg sjekket andre alternativer for å formatere disken. Jeg brukte derfor XP's egne greier... da ble det til slutt en DYNAMISK DISK ? Denne funker jo, men jeg forstår ikke hva en dynamisk disk er... Har forsøkt å lese litt, men finner ikke at jeg har noen fordeler av _dynamisk disk_ ... Hva er Dynamisk disk? Hvorfor skal jeg ville ha det? Nå oppgraderte jeg HPT370 driveren og fikk fart på PM8, da finner jeg at _dynamisk disk_ er noe MS har funnet på, og som ikke støttes av PM... Noen kommentarer? Mvh Troxx Lenke til kommentar
Wishmaster-KK Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 med dynamiske disker kan du lage "simple, spanned, striped, mirrored eller raid 5" løsninger, kort fortalt en "software raid kontroller" på dine IDE kontrollere på hovedkortet, eller ved hjelp av en pci basert raid kort. altså, du kan lage en raid 0, raid 1, raid 0+1, raid 3 eller raid 5, eller JBOD (just a bunch of disks) Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Dnamiske disker betyr også at du ikke kan bruke eldre OS enn win2k på dem :smile: Dunno why. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Jeg brukte også diskbehandling i WinXP for å formatere en WD 80GB. Disken ble Dynamisk. Er det noen forskjeller på "dynamisk" og "standard"? Jeg har ikke noe raid. Bare to disker på samme ide kabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå