MrBjoern Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Sitter her og inkluderer noen sider da jeg kom over (require) hva er forskjellen? for hos meg gjør de akuratt det samme. Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Forskjellen står her: http://www.php.net/include/ Endret 17. august 2006 av kakkle Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 hvis du skal include en ting men finner ikke filen så kommer det en feilmelding men resten fortsetter. når require ikke finner filen så stopper hele scriptet Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 er det noen enkel måte og legge til en annen feilmeldign vis filen ikke eksisterer? Som fks: Teksten kunne ikke vises, sikker på at filen eksisterer? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) ska teste noe så skal jeg gi deg et svar EDIT: <?php if (file_exists('fil.txt')){ include "fil.txt"; }elseif (!file_exists('fil.txt')){ echo "Teksten kunne ikke vises, sikker på at filen eksisterer"; } ?> Noe jeg mekka sammen i hu og hast. Skal funke. Endret 17. august 2006 av AlecTBM Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 en ting som går ann er jo hvis du setter en @ før include. Da kommer det ingen feilmelding Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 oki, kan nok hende jeg bruker begge deler. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Da virker alt toppers Tusen takk Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 fint det da. Lykke til Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 bortsett fra at det er helt bortkasta å sjekke om fila finnes 2 ganger, bytt ut hele elseif() med en else bare. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 (endret) ska teste noe så skal jeg gi deg et svar EDIT: <?php if (file_exists('fil.txt')){ include "fil.txt"; }elseif (!file_exists('fil.txt')){ echo "Teksten kunne ikke vises, sikker på at filen eksisterer"; } ?> Noe jeg mekka sammen i hu og hast. Skal funke. 6692849[/snapback] Dette er en dårlig løsning ettersom den bare sjekker at filen eksisterer i denne mappen (.), mens include bruker include_path også, som ofte inkluderer flere mapper. Du kan enten sjekke alle mappene i include_path (bruk get_include_path, split på : (kolon) og sjekke alle mappene etter filen (husk å sjekke . også)), eller du kan kanskje bruke set_error_handler med en callback-funksjon, .f.eks. en lamda-funksjon, og E_WARNING (som er det include genererer) får du inkluderer filen, og heller oppheve denne etterpå. Endret 18. august 2006 av Nazgul Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Hva med @include('fil.txt') OR echo 'Kunne ikke inkludere filen'; ? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 helt sikkert bedre. Det jeg skrev var bare noe jeg skrev i full fart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå