Gå til innhold

Rimelig kamera- og skriverpakke?

Anbefalte innlegg

Jeg har en mor som tar mye bilder. Problemet er at hun tviholder på sitt 'gamle' og forholdsvis enkle APS-kamera og dermed betaler så mye for film, framkalling og kopiering at hun holder liv i både fotolab'er og posten. Her er det på tide med oppgradering.

Jeg trenger tips og råd om følgende:

Et enkelt og greit digitalt kamera m/optisk zoom og tilhørende fotoprinter som gir henne de 10x15-bildene hun ønsker seg til skrytealbumet i veska. 'Pakka' må være intuitiv, ikke kalle fram teknofobien og ikke inkludere PC/Mac for annet enn lagring.

Det må da finnes smarte løsninger for eldre lystknipsere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg trenger tips og råd om følgende:

Et enkelt og greit digitalt kamera m/optisk zoom og tilhørende fotoprinter som gir henne de 10x15-bildene hun ønsker seg til skrytealbumet i veska. 'Pakka' må være intuitiv, ikke kalle fram teknofobien og ikke inkludere PC/Mac for annet enn lagring.

Det må da finnes smarte løsninger for eldre lystknipsere?

Joda, f.eks. Nikon L4 skulle være noe for henne. Ang. fremkalling ville jeg fortsatt brukt fotolabber til det, da har du rettigheter i forhold til resultatet og mindre bry... Dessuten kan du fremkalle ganske mange bilder hos f.eks. Elkjøp for prisen av en fotoprinter, og du er definitivt ikke garantert å få like gode eller bedre bilder selv. Dessuten trenger hun bare bruke PCen til å ta backup av bildefilene.

Kjøp gjerne 3-4 minnekort på f.eks. 512MB, så kan hun sende inn ett eller to og fremdeles kunne ta bilder. Da blir det nesten akkurat som før, bare at hun sender minnekort i stedet for film, og hun får tilbake minnekortene. Billigere enn film i lengden, i hvert fall...

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Joda, f.eks. Nikon L4 skulle være noe for henne.

Er det noen som har noen erfaringer med Nikon L4? Vurderer å kjøpe dette som et "reservekamera", men vet ikke så mye annet enn at det er ganske billig.

Veldig bra, prisen tatt i betraktning. Får selvfølgelig ikke gull og grønne skoger for den prisen, men det er et av de beste kameraene til ca 1000 kr...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...