_KroSjefen_ Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 1mbps er 1000kbps..? alså 24mbps er 24000kbps Lenke til kommentar
barvini Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Synes det er på tide vi får tv-sendinger i hd. Jeg har en pc med xp mce som jeg bruker til å streame hd-filmer til 360'en. Jeg synes det er stor forskjell mellom dvd og hd. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 dvd dual layer plater i dag koster ca 200kr, butikkene gidder ikkje ta det inn der eg bur en gang..så blir spennende og se om 50gb bd plater vil bli vanlig med det første.. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 1mbps er 1000kbps..? alså 24mbps er 24000kbps 6692339[/snapback] Jepp, som jeg skrev så tok jeg feil. Men har rettet på det nå. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Bare jeg som reagerer på overføringshastighet på 24mbps?Blir ikke det rundt en 2300 KBps? Eller er jeg helt på jordet nå? 6692297[/snapback] Strengt tatt er 24 Mbps = ca. 3 000 KBps (eller 3 MBps). Fordi liten b leses som "bit", mens stor B leses som "bytes". Og disse to står for forskjellige ting (1 Bytes = 8 bits). (i pirkemodus akkurat nå) Endret 17. august 2006 av A-Jay Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Synes det er på tide vi får tv-sendinger i hd. Jeg har en pc med xp mce som jeg bruker til å streame hd-filmer til 360'en. Jeg synes det er stor forskjell mellom dvd og hd. 6692367[/snapback] Er det jeg også gjør. Jeg synes det er helt utrolig. Så Black Hawk Down i 1080i og med 5.1 lyd. Er en helt annen film vetdu. Utrolig kult.Men jeg må ha meg et nytt nettverkskort. Det som står på hovedkortet sliter litt når filmene kjører oppmot 9000 kbps. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 http://www.audioholics.com/news/editorials...DDVDsfailed.php Oppskalert DvD funker perfekt så lenge det er snakk om TVer mindre enn 50" Verken HDDvD eller Blue Ray vil vinne, begge to vil tape like mykje som DvD-Audio og SACD. Neste generasjons medium for musikk og film vil vera database-basert og du streamer det via ein lokal database rett inn til din media avspelar på mobil/pc/tv uansett kor du er hen i verda Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) http://www.audioholics.com/news/editorials...DDVDsfailed.php Oppskalert DvD funker perfekt så lenge det er snakk om TVer mindre enn 50" Verken HDDvD eller Blue Ray vil vinne, begge to vil tape like mykje som DvD-Audio og SACD. Neste generasjons medium for musikk og film vil vera database-basert og du streamer det via ein lokal database rett inn til din media avspelar på mobil/pc/tv uansett kor du er hen i verda 6692499[/snapback] database basert, streamer det via en lokal database.. Mener du video-on-demand? Dette krever jo en kraftig bredbandslinje. Helst over 100 mbit hvis man skal ha HD video on demand hvertfall. Stiller meg litt skeptisk til det. Optiske medium blir nok brukt i en god stund til, før infrastrukturen i f.eks norge tillater såpass mye trafikk dette vil medføre. Endret 17. august 2006 av dark by design Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Fiber kabelen har enorm kapasitet og det begynner vell å bli oppimot 50000 hustander her i landet som har det nå. Om 10 år så er nok fiber omtrent like vanleg som telefon og straum i nye norske husstander. Dessuten er og 1000mbit trådlaust nett er allereie under testing i Japan. DvD vil ikkje bli bytta ut med det første. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Så den småironiske tonen om at man må kjøpe filmer i High Def. .. ja selvfølgelig. Hva tror du, da Avanore? Eller tolka jeg deg feil? Dr Peedee 6692237[/snapback] Nei var riktig det Var innom Elkjøp i dag forresten for å titte litt. Mange bra TV. Noen koster 15k og andre koster 30k for samme størrelse. Men jeg så ikke noe særlig forskjell De spilte av samme film på de forskjellige "fjernsynsapperatene" Endret 17. august 2006 av avanore Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Artig sarkastisk type du.Om tv signalene er analoge nå, gjør meg ingenting. Jeg kan se på tv selv om bildet ikke er HD. Filmer ser jeg i 720p og i 1080i, jeg så nettop Mr. & Mrs Smith i 1080i - bildet ser fantastisk ut. (streames fra media center pc'en). Og så kommer jo HD-DVD spilleren også snart. 6692144[/snapback] Hvem vil ikke ha High Def? De fleste vil jo det. Jeg vil også ha, men skal jeg ha en 32" til 10k eller vente til jeg har spart opp til en 42"? Eller burde man vente? Mange kjøper flatskjerm TV fordi det tar mindre plass og ser mye bedre ut. Jeg vil gjærne ha en TV på veggen. Synd det skal koste så inne i hampen så mye Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 dvd dual layer plater i dag koster ca 200kr, butikkene gidder ikkje ta det inn der eg bur en gang..så blir spennende og se om 50gb bd plater vil bli vanlig med det første.. 6692376[/snapback] Det gjør de ikke.. Du får en fempakning for 250,- hos komplett.. Lenke til kommentar
barvini Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Synes det er på tide vi får tv-sendinger i hd. Jeg har en pc med xp mce som jeg bruker til å streame hd-filmer til 360'en. Jeg synes det er stor forskjell mellom dvd og hd. 6692367[/snapback] Er det jeg også gjør. Jeg synes det er helt utrolig. Så Black Hawk Down i 1080i og med 5.1 lyd. Er en helt annen film vetdu. Utrolig kult.Men jeg må ha meg et nytt nettverkskort. Det som står på hovedkortet sliter litt når filmene kjører oppmot 9000 kbps. 6692421[/snapback] woot det jeg skrev ble borte hehe Dokumentarer blir noe helt annet i hd. Blir så sykt flotte bilder. Dokumentar-serien Planet Earth er helt super Endret 17. august 2006 av barvini Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Artig sarkastisk type du.Om tv signalene er analoge nå, gjør meg ingenting. Jeg kan se på tv selv om bildet ikke er HD. Filmer ser jeg i 720p og i 1080i, jeg så nettop Mr. & Mrs Smith i 1080i - bildet ser fantastisk ut. (streames fra media center pc'en). Og så kommer jo HD-DVD spilleren også snart. 6692144[/snapback] Hvem vil ikke ha High Def? De fleste vil jo det. Jeg vil også ha, men skal jeg ha en 32" til 10k eller vente til jeg har spart opp til en 42"? Eller burde man vente? Mange kjøper flatskjerm TV fordi det tar mindre plass og ser mye bedre ut. Jeg vil gjærne ha en TV på veggen. Synd det skal koste så inne i hampen så mye 6693275[/snapback] Du bør ihvertfall heller kjøpe en god 32" enn en dårlig 42" for å si det sånn. Mange som går i den fella. Lenke til kommentar
SulkyIce Dude Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 BAre så det er klart. Jeg har veldig lyst på HD-ready TV med PS3 og xbox 360. Problemet er at det er for dyrt. Blue-ray disker (50GB) ligger på 300,- i statene. Det er for dyrt for meg i og med at en DVD koster 10-30,-. Men som sagt jeg håper det blir billigere og bedre med tiden..... Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 dvd'en får du på spindel for ca 229kr 50 pack på komplett.. så det blir ca 4,5kr per dvd.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå