lilminime Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Hei, jeg driver på med en side til min far's esso stasjon, hvor han kan legge til kampanjer og diverse diverse. Alt har gådd bra, men nå har jeg da kommet over et problem. Jeg har lagret alle filene i UTF-8 format og har en meta som tilsier det i index filen. Problemet er at æ, ø og å kommer i snær rare bokstaver event. i firefox bare et spm tegn. Noen som har hatt dette problemet før eller som event har en løsning for det. Takk for tiden din. EditHadde vært greit med feedbacks og tips til forbedringer , må da også påpeke at siden ikke er helt ferdig, og at jeg vet det er noen design bugs her og der. kthxz Endret 17. august 2006 av [email protected] Lenke til kommentar
skolegutten Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Har du husket å lagre selve filene med UTF-8-koding? Dette skal gå an å stille inn i de fleste editorer (i hvert fall Notisblokk). Dette har pleid å løse mine problemer Lenke til kommentar
lilminime Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Hei og takk for svar skolegutten. Dessverre har det seg sånn at jeg ikke kjører windows på noen av maskinene, kjører gentoo linux og mac osx. Bruker bluefish i gentoo og BBEdit tiger osx. I begge programmene har jeg spesifisert at selve filen også skal lagres som utf8 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) iom. du er en GNU/Linux bruker kan du ta en titt på "iconv" og dermet konvertere filer over til f.eks UTF-8 Endret 17. august 2006 av Slettet-df17e Lenke til kommentar
lilminime Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Takk lemen, tenkte på noe slikt ja. Kjører en man iconv nå i skallet. Takk. Lenke til kommentar
lilminime Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Hmm mulig jeg som er dum, men fikk ikke til det programmet iconv -f=x og t=UTF-8 Problemet er at jeg vil tro formatet allerede er utf8 siden det er det jeg har spesifisert i bluefish og bbedit, derfor blir det iconv f=utf8 -t=utf8 noe som jo blir feil, blir jo som å prøve å få en audi til og bli en allerede helt lik audi, går jo ikke Endret 17. august 2006 av [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå