Dr.Peedee Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 I'm seeing lots of speculation about our upcoming HD DVD Player, and whether we have plans to publish HD DVD games. The answer is no. Så - til alle dere whinere om at MS suger hvis de begynner å gi ut spill på HD-DVD... Pust ut. Følg linken HER -Gamescore Blog Og det er vel rimelig fra kilden vel? Dr Peedee Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Endelig er ryktene så godt som skutt ned. Det ville jo vært et merkelig trekk fra MS sin side også, med tanke på at ikke alle ville hatt en HD-DVD spiller. Og som han sier, Oblivion klarer seg jo fint med DVD9 Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Da var det slutt for meg å spekulere i dette. Jeg hadde faktisk virkelig trodd de ville utnytte HD-DVD til spill utover levetiden til XBOX 360. Jeg har vel bare vanskelig for å innse at 9gb er nok til spill de neste årene. Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Enig med deg der! 9GB blir nok kanskje for lite når vi kommer til spill som skal komme senere(2008-2009) Får se hvordan MS løser dette... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Enig med deg der! 9GB blir nok kanskje for lite når vi kommer til spill som skal komme senere(2008-2009) Får se hvordan MS løser dette... 6691138[/snapback] Jeg tror kanskje en løsning har blitt brukt i nærnere 15 år fungerer fint. Jepp, flere plater. Fungerer og er godt utprøvd. Endret 17. august 2006 av TCi Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 No shit?! Faen...trodde jeg spillte FF VII på 1 cd jeg...Jøss...Snakk om å bli tatt på senga her gitt...Liker større lagringskapasitet fremfor flere discer. Slik er nå jeg. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 No shit?! Faen...trodde jeg spillte FF VII på 1 cd jeg...Jøss...Snakk om å bli tatt på senga her gitt...Liker større lagringskapasitet fremfor flere discer. Slik er nå jeg. 6691201[/snapback] Det gjør jeg også, men ingen problemer med å bytte et par plater. Tar jo bare 10s. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 No shit?! Faen...trodde jeg spillte FF VII på 1 cd jeg...Jøss...Snakk om å bli tatt på senga her gitt...Liker større lagringskapasitet fremfor flere discer. Slik er nå jeg. 6691201[/snapback] Det gjør jeg også, men ingen problemer med å bytte et par plater. Tar jo bare 10s. 6691206[/snapback] Ah, det tenkte jeg faktisk ikke på en gang. Husker SWAT til PC. Det hadde jo 4 CD'er, he he. Vel, 2 stk DVD9 - tilnermet 18gb, burde holde. Så lenge det holder seg på 2 DVD'er - og ikke blir en 3-4 stk så skal ikke jeg klage. Å bytte en DVD gjør meg ingenting. Jaggu, det tenkte jeg ikke på. Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Ja, men fortsatt greit med alt på 1. Er ikke noe problem å reise seg for å bytte disc for så å fortsette i 5-6 timer til, men av og til blir man litt frustrerte. Som f.eks når jeg hadde spillt Onimusha 4 så kom jeg til Disc 2 og startet opp spillet igjen med disc 2 så fant jeg ut at jeg hadde glemt en viktig ting fra disc 1. Måtte bytte igjen for å kunne loade filen og så spille de 2 minuttene til disc 2 for så å bytte igjen. Det er småting, men man kan bli litt oppgitt etterhvert. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Ja, men fortsatt greit med alt på 1. Er ikke noe problem å reise seg for å bytte disc for så å fortsette i 5-6 timer til, men av og til blir man litt frustrerte. Som f.eks når jeg hadde spillt Onimusha 4 så kom jeg til Disc 2 og startet opp spillet igjen med disc 2 så fant jeg ut at jeg hadde glemt en viktig ting fra disc 1. Måtte bytte igjen for å kunne loade filen og så spille de 2 minuttene til disc 2 for så å bytte igjen. Det er småting, men man kan bli litt oppgitt etterhvert. 6691230[/snapback] Om utviklerene tenker når de produserer spill over flere plater, så skal ikke slike ting være nødvendig. Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Tror dem tenker når dem lager spillene. Vil ikke akkurat si at Capcom er idioter. Men som sagt. Folk liker foskjellige ting og mener forskjellige ting. Kommer det flere plater så får vi leve med det og kommer alt på 1 plate komprimert til de grader så får vi leve med det også! Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Tror dem tenker når dem lager spillene. Vil ikke akkurat si at Capcom er idioter. Men som sagt. Folk liker foskjellige ting og mener forskjellige ting. Kommer det flere plater så får vi leve med det og kommer alt på 1 plate komprimert til de grader så får vi leve med det også! 6691274[/snapback] Vel, men de ville jo ikke at folk skulle betale for ting de ikke ville ha, f.eks BlueRay. Da er vel det eneste løsningen... selv bryr ikke jeg meg om å bytte plate en eller annen gang i spillet, og dersom man ikke trenger blueray har man spart et par tusen på å bytte DVD Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Jeg vil ha Blueray! Sikkert flere også. Og at vi får en førstegenerasjons blueray spiller inkludert i en Ps3 gjør ikke saken verre. Blir bare i bedre humør jeg da. Eneste DVD spilleren jeg har hatt er den som fulgte med Ps2 og Xbox 360 så jeg er rimelig fornøyd med dem! Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Uten så starte en diger diskusjon om BluRay og HD-DVD, så mener jeg at de kommer med for lite lagring i forhold til DVD/CD. En annen ting er at jeg ikke liker hvordan Sony prøver å presse et produkt som det ikke sikkert blir en standard. Tror nok jeg kommer til å dra litt på smilebåndet om HD-DVD blir vår standard. Uansett holder DVD9 en god stund til, så kan de bare krangle om disse formatene til de blir enige. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Det er mye rykter å spekulasjoner omrking i dise dager, det er godt å endelig få klarhet i disse altså Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Jeg vil ha Blueray! Sikkert flere også. Og at vi får en førstegenerasjons blueray spiller inkludert i en Ps3 gjør ikke saken verre. Blir bare i bedre humør jeg da. Eneste DVD spilleren jeg har hatt er den som fulgte med Ps2 og Xbox 360 så jeg er rimelig fornøyd med dem! 6691300[/snapback] Bra det altså, for deg. Men tenk om ikke jeg vil ha hverken BlueRay eller HD-DVD? Det er akkurat det MS sier, at de ikke vil tvinge noe format på folk. Men selv gleder jeg meg stort Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Phantasmagoria på pcen var på 7-10 cder da.... det er litt drøyt. Bare håpe det ikke blir noe i den leia. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Phantasmagoria på pcen var på 7-10 cder da.... det er litt drøyt. Bare håpe det ikke blir noe i den leia. 6692265[/snapback] Hehe. det spillet husker jeg godt. Jeg kjøpte OS/2 fra IBM en gang, tror det var over 30 disketter. Det var et slit å installere... Dr Peedee Lenke til kommentar
arnegn Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Vil heller at enkelte spill kommer på to-tre plater enn at man må ut med 2000,- til. Dette er også et bra signal til kundene, synes jeg. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Jeg synes også at spranget fra DVD til neste format burde ha vært større. Nå er det slik at det ikke blir mye mer plass til film på en Blu-Ray/HD-DVD enn på en DVD. Kvaliteten blir bedre, men mengden ikke så mye større. Hadde forestilt meg at man fikk plass til hele sesonger med tv-serier +ekstramateriale på en plate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå