Gå til innhold

Skolestart, store forventinger ?

Erik B.

Anbefalte innlegg

Til trådstarter: Forresten, vi lærte å skrive sammensatte ord sammensatt på barneskolen, vi. :hmm:

6691083[/snapback]

Samme her? Kan ikke se noen feil i posten min

6692892[/snapback]

Sikta til emnetittelen, trodde du hadde skrevet "skolestartforventninger" feil, men etter at du fikk på plass kommaet, ble det riktig. :) (Dog brudd på tre-ordsregelen.)

Er jo noen feil i innlegget ditt (ikke orddeling), men ikke mer enn gjennomsnittet. Faktisk langt færre enn gjennomsnittet. :omg:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Begynner i 10ende på mandagen.

Jeg syntes 9 klasse var veldig slit, kraftig overgang fra 8.

Er 10 vanskligere? Har hørt mange si at 9 klasse er det værste året?

gruer meg til å begynne..

6692883[/snapback]

I 9. klasse slet jeg stumpen av meg; noe som ikke var fullt så nødvendig i 10. klasse. Gjorde du jobben din i fjor, kan du slappe mye mer av i år. Det blir veldig mye repetisjon.

Har snakket med en del andre, og flerallet har samme oppfatning.

Begynte på VK1 Elektro, denne onsdagen. Jeg fant ut at vi ikke skal ha tilvalgsfag, noe som er kjempeflott! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm
Begynner mandag i 10-iende klasse. Har sykt press på meg for å få gode karakterer. Fikk 4,16 i snitt 9-iende. Kommer jeg til å slite i år?

6693671[/snapback]

Jeg gjorde mindre i tiende enn i åttende og niende tilsammen. Men hadde vel litt med lærerne og gjøre

Lenke til kommentar

Jeg forventer at Yassin har flyttet til oslo.

Jeg forventer at det kommer til å bli konge å treffe klassekameratene mine igjen.

Jeg forventer ikke, men vet det blir hardt år.

Jeg forventer at russeervyen blir bra.

Jeg forventer at russetiden blir enda bedre.

Gleder meg jeg:-)))

Endret av Hanne:)
Lenke til kommentar

Begynner på skolen nå på Mandag 21.

Blærk, vet ikke hvilke lærere vi får en gang. Lurer på åssen det er å begynne på U.-skole. Det blir ikke SÅ stor forandring i og med at det er samme skole som før (1-10-skole). Er fransk et vansklig språk å lære?

Føler meg også litt presset. Jeg har hatt gode resultater på de fleste prøver og sånt på Barneskolen, så jeg føler meg litt presset til gode karakterer i 8. klasse også. Tror ikke det blir et problem men. Når U.-skolelederen (som også var vår klassestyrer i 4. og 5. klasse) trekker meg opp som et godt eksempel på en som kommer til å gjøre det bra på U.-skolen føler jeg meg ikke mindre presset akkurat.

Noen ganger har jeg til og med opplevd å bli nærmest mobba fordi jeg er flink på skolen. Folk i klassen har slengt ut ord som "nerd" og "engelbarn". Ikke morro.

Endret av MobilKnut
Lenke til kommentar

Tja, gleder meg faktisk til skolen jeg - for første gang på mange år ;) Starter på Elektrofag i Tønsberg (Færder). Og gleder meg da jeg både liker elektronikk og slikt, og fordi mange av gutta skal gå der. Det blir artig! Forresten noen som har gått samme linja som meg, og kan fortelle meg om ting som er greit å kunne vite FØR man begynner?

Koz

Lenke til kommentar
Tja, gleder meg faktisk til skolen jeg - for første gang på mange år ;) Starter på Elektrofag i Tønsberg (Færder). Og gleder meg da jeg både liker elektronikk og slikt, og fordi mange av gutta skal gå der. Det blir artig! Forresten noen som har gått samme linja som meg, og kan fortelle meg om ting som er greit å kunne vite FØR man begynner?

Koz

6693815[/snapback]

Veit ikke. Prata med lærerne før vi slutta, og de sa at de kom til å slite fordi de mente det nye opplegget for elektrolinja var direkte tåpelig. En del fag som visstnok blir slått sammen etc. og nye læreplaner, men jeg tror allikevel at om det er gode venner du har, så bør du ikke ha så alt for store problemer.

Men pass uansett på å ikke kødde for mye. Det ødela klasse og læremiljøet for meg på grunnkurs. Var så vidt jeg kom inn på Flyfag, og jeg skylder på at klassemiljøet for at det var så på kanten. Tror det ville vært mye enklere om alle var litt mer voksne. De ga for fort etter og hang seg på om det blei no kødd.

Om dere har ei jente i klassen som tør å si ifra, så er du nok sikra :D

Lenke til kommentar
Begynner i 10ende på mandagen.

Jeg syntes 9 klasse var veldig slit, kraftig overgang fra 8.

Er 10 vanskligere? Har hørt mange si at 9 klasse er det værste året?

gruer meg til å begynne..

6692883[/snapback]

I 9. klasse slet jeg stumpen av meg; noe som ikke var fullt så nødvendig i 10. klasse. Gjorde du jobben din i fjor, kan du slappe mye mer av i år. Det blir veldig mye repetisjon.

Har snakket med en del andre, og flerallet har samme oppfatning.

Begynte på VK1 Elektro, denne onsdagen. Jeg fant ut at vi ikke skal ha tilvalgsfag, noe som er kjempeflott! :)

6693540[/snapback]

Så hvis man gjorde det helt elendig i 9 så har man ikke noen sjangs i 10? :cry:

Har planer om å gjøre det bra i 10 pga det er det avgjørende året...

Lenke til kommentar
Begynner på skolen nå på Mandag 21.

Blærk, vet ikke hvilke lærere vi får en gang. Lurer på åssen det er å begynne på U.-skole. Det blir ikke SÅ stor forandring i og med at det er samme skole som før (1-10-skole). Er fransk et vansklig språk å lære?

Føler meg også litt presset. Jeg har hatt gode resultater på de fleste prøver og sånt på Barneskolen, så jeg føler meg litt presset til gode karakterer i 8. klasse også. Tror ikke det blir et problem men. Når U.-skolelederen (som også var vår klassestyrer i 4. og 5. klasse) trekker meg opp som et godt eksempel på en som kommer til å gjøre det bra på U.-skolen føler jeg meg ikke mindre presset akkurat.

Noen ganger har jeg til og med opplevd å bli nærmest mobba fordi jeg er flink på skolen. Folk i klassen har slengt ut ord som "nerd" og "engelbarn". Ikke morro.

6693800[/snapback]

En gang står du der og ler av dem når de ikke får seg jobb :D

Lenke til kommentar
*snipp*

6693800[/snapback]

Du skriver langt bedre enn de fleste her på forumet (inkl. meg), så du kommer iallfall ikke til å slite i norsk.

Angående de taperene som erter deg pga. karakterene; de er nok bare misunnelige. Dessuten viser det hvor umodne de er.

Du kan si at du fikk f.eks. 3 eller 4 på en prøve, selv om du virkelig fikk 5 eller 6. Broren min gjorde det da han gikk på ungdomsskolen.

Så hvis man gjorde det helt elendig i 9 så har man ikke noen sjangs i 10?  :cry: 

Har planer om å gjøre det bra i 10 pga det er det avgjørende året...

6694050[/snapback]

Joda, selvsagt har du en sjanse til å gå ut med strålende karakterer! Du må bare prøve litt hardere, enn du ellers ville ha gjort.

Er du engasjert, og virkelig går inn for det, kan du komme ut med bare 6-ere på vitnemålet!

Lenke til kommentar

Hvis du lyver om karakteren sier jo folk: "Ja men få se da jeg tror deg ikke". Men er egentlig ikke noe å bry seg om sånne drittunger som mobber folk pga de får bra karakterer viser bare at de er misunlige. De vil angre på at de ikke satset mere på skolen når de skal ut av u. skolen.

Endret av DNA1
Lenke til kommentar

Gleder meg litt til skolen starter jeg :). Blir fett å treffe mange klassekamerater igjen og møte noen nye folk. Sju stykk fra GK Elektro klassen jeg gikk i i fjord skal gå i VK1 Automasjon klassen min, alle greie folk. Forrige klassen var syk :p, men et avslappet miljø og digg å gå i tross alle homotendensene og klåinga (bare gutter veit du...).

MobilKnut:

Gode karakterer er i seg selv lite grunnlag for mobbing. Selv om flertallet har dårlige karakterer og til tider "hakker" på de med bedre karakterer er det bare å være oppegående, sosial, voksen og se okay ut ellers så blir du populær :). Blir mye bedre når du går i tiende og på Videregående da. De aller aller fleste har vokst av seg det med "få dårligst mulig karakterer" da de skjønner hvor viktig skolegangen det året er for fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...