Quintero Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 nVidia er klare med to nye utgaver basert på G71-chipen, nemlig 7900 GS og 7950 GT. Førstenevnte lanseres 30. august, mens GT kommer 14. september. GT-varianten virker som et godt alternativ siden den er priset cirka 150 dollar lavere enn GTX. Spesielt mtp at kortet leveres med 512MB RAM og HDCP-støtte. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Veldig interessant alternativ. Spesiellt for oss overklokkere. Jeg kan tenke meg at denne modellen klokker nesten like høyt som du klarer med GX2 modellen, så her er virker det som vi endelig har en skikkelig "billig" kraftig SLI løsning. Men den vanlige Nvidia propogandaen er jeg mindre imponert over. Den er passelig latterlig. F.eks. er det lite relevant hvor mange pixel pipelines kortet har om man ikke kjenner til hvordan resten av arkitekturen er, hvilken klokkefrekvens som kjernen kjører på osv. osv. Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Men den vanlige Nvidia propogandaen er jeg mindre imponert over. Den er passelig latterlig. F.eks. er det lite relevant hvor mange pixel pipelines kortet har om man ikke kjenner til hvordan resten av arkitekturen er, hvilken klokkefrekvens som kjernen kjører på osv. osv. 6690472[/snapback] ...og ikke minst teksten"Why are we making changes? To hit ATI when they're down!" på det nederste bildet Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 nvidia sin propanganda minner meg litt om denne og mange andre krigs plakater Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Hei, vent nå litt... Når jeg får tenkt meg om, så er jo 7950 GX2 på 500Mhz core og 600(1200)Mhz RAM. Hvorfor er denne kallt GT når den er sterkere? Og, når den faktisk er sterkere og har like mye minne, hvordan i alle dager skal de klare å få den ned i 300USD? Det aller minste du får en 7950 GX2 for nå er 500USD (og 550 er mer normalt). Det kan vel ikke stemme at de nå skal selge en sterkere modell for 55-60% av prisen? Dette må jeg researche mer.... hvis det faktisk stemmer, så er det ikke lite sinsykt. Et nytt 7900 GTX for eksempel koster nå minimum 450USD, og det kommer jo til å bli absolutt svinebanket av et slikt kort som dette. Hvis dette stemmer så MÅ jo nødvendigvis prisene på alle Nvidias mid-end og high-end kort få noen syke prisfall om en måned. Skal forhøre meg litt rundt på de store utenlandske forumene tror jeg... -Stigma Endret 17. august 2006 av Stigma Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 7950GT er et single GPU kort. Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 med andre ord 7950 GX er et kort bestående av 2stk 7950gt (nedklokket) Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 @ Stigma: 7950 GT blir jo ikke et dobbelkort, så jeg synes det virker naturlig at dette kortet har litt høyere frekvens. Er forøvrig enig i at dette kan virke som aggressiv prising. Men hvordan mener du at dette nye kortet vil grisebanke 7900 GTX? Vil ikke GTX ha 100 MHz høyere kjernefrekvens, og 200 MT høyere minnerate? (Beklager om jeg er ute og sykler, GPU-fronten er ikke det jeg følger mest med på)... Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Hvor mye vet vi om GT kortet utover det som står her da? Venter og ser jeg Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Hvor mye vet vi om GT kortet utover det som står her da? Venter og ser jeg 6690537[/snapback] Kilde (oversatt) Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Hvor mye vet vi om GT kortet utover det som står her da? Venter og ser jeg 6690537[/snapback] Kilde (oversatt) 6690542[/snapback] Ok da trodde det bare var noen bilder noen hadde funnet jeg, får se hva prisene blir her i norden og når de kommer, noen som vet hvor mye G80 kommer til og koste? Jeg har lyst på litt grafikal drivkraft men vil ikke bruke en formue Og dette så jo ikke så ille ut heller da... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 7950GT er et single GPU kort. 6690521[/snapback] Ahhh... ja selvfølgleig, da faller alle bitene på plass. Jeg bare så "50" delen av navnet og anntok dermed at det var et dual-kort. My bad -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå