Gå til innhold

IDE til USB konverter

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg bærbar maskin og har nå lyst til på en eller annen måte å koble mine gamle IDE disker til den bærbare. Kom over denne saken fra komplett og lurer på om den kommer til å funke med tanke på strøm, eller om den er ment for å være i en stasjonær pc og få strøm fra PSUen.

er det eventuelt noen som vet hvordan jeg kan få tak i en strømsak fra stikkkontakt til "Hardiskkontakt" eller om andre løsninger.

Nicolai

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står "diskkontroller - intern" i beskrivelsen, og da er den nok beregnet for folk som ikke har ledige PCI-spor til ekstra kontrollerkort, og dermed er nok tanken at enhetene skal få strøm fra PSU ja.

Jeg kjøpte for noen år siden en slik en i England, og det er nok noe slikt du trenger. Det følger med trafo-enhet til å koble i veggen.

Lenke til kommentar

Hvis du har foskjellige enheter som du vil bytte på å ha tilkoblet, bør du velge en slik åpen sak som Arcus og jeg har. Hvis det dreier seg om en enkelt enhet som ikke skal byttes særlig ofte, kan det være en god ide å gå for en lukket løsning som beskytter enheten bedre.

Lenke til kommentar

Det dreier seg om flere hardisker og også muligens en dvd-brenner så jeg kommer til å gå for en sånn åpen sak. Så jeg trenger hjelp til å finne den billigste. Det er forresten en Macbook (macintosh) maskin jeg har, så denne enheten må kunne brukes i OSX.

Endret av nicolaihansen
Lenke til kommentar

Styr? Hva slags styr tenker du på? Opplever stadig vekk at pakker fra usa dukker opp raskere enn fra norske websjapper, så når det i tillegg er halv pris i forhold til i norge så forstår jeg ikke helt hvorfor man vegrer seg mot ebay. Men hver sin lyst :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...