iMono Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Hei. Jeg skal begynne å "trene", men gidder ikke trene. Jeg leter derfor etter en EMS-maskin som har et magebelte, noen pad'er og en kontrollenhet. Jeg husker at det var en serie på TVShop som hadde dette, men nå er den ikke der lenger. Det fulgte blant annet med en instruksjonsvideo av en kjent tennis-spiller. Noen som har noen tips til en EMS-maskin som er bærbar og har de nevnte spesifikasjonene? Ikke mer enn 2000 kr, helst rundt 1500. Takk. Endret 16. august 2006 av Dell_9200 Lenke til kommentar
The_Hurricane Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Har ikke helt tro på sånne magebelter jeg. Sorry for at jeg sier det men. Hvis det hadde vært så effektivt som de sier på TV-shop ville jo alle hatt det. Veien til styrke er ikke enkel skjønner du. Ville heller satsa på sit-ups. Er ikke mange minutter med trening om dagen som skal til før du merker fremgang:) Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Har ikke helt tro på sånne magebelter jeg. Sorry for at jeg sier det men. Hvis det hadde vært så effektivt som de sier på TV-shop ville jo alle hatt det. Veien til styrke er ikke enkel skjønner du. Ville heller satsa på sit-ups. Er ikke mange minutter med trening om dagen som skal til før du merker fremgang:) 6694614[/snapback] jeg har heller ikke tru på at det hjelper men ta en titt på www.tvins.com Lenke til kommentar
The_Hurricane Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Har ikke helt tro på sånne magebelter jeg. Sorry for at jeg sier det men. Hvis det hadde vært så effektivt som de sier på TV-shop ville jo alle hatt det. Veien til styrke er ikke enkel skjønner du. Ville heller satsa på sit-ups. Er ikke mange minutter med trening om dagen som skal til før du merker fremgang:) 6694614[/snapback] jeg har heller ikke tru på at det hjelper men ta en titt på www.tvins.com 6695117[/snapback] Hvis du tror det ikke hjelper, hva er vitsen med å gi han link til det? En annen ting. Pengene du sparer kan jo brukes til å kjøpe nye joggesko eller ett hoppetau som jeg vil tro gir mye mer effekt for hele kroppen Endret 17. august 2006 av The_Hurricane Lenke til kommentar
iMono Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Hvis det ikke fungerer, hvorfor bruker flere tusen nordmenn dette (behandling) samtidig som faktisk en kjent kroppsbygger Bruce Lee benyttet seg av dette? Fungerer gjør det. Det skaper spenning/avslapping i musklene og er effektivt sammen med kondisjonstrening. PS: Joggesko er ikke et valg da jeg ikke har tid, eller har lyst til å disponere tid til å gå på treningssenter. Lenke til kommentar
The_Hurricane Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Tviler på at Bruce Lee KUN brukte det for å få en så bra mage.... Jaja, skjønner at joggesko ikke passer, men som før sagt. Trening er jobbing. Ergo du kan ikke hvile deg til å bli sterkere. Allikevel så har du alltids tid til 10 minutter før leggetid til noen sit-ups Lenke til kommentar
iMono Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Tviler på at Bruce Lee KUN brukte det for å få en så bra mage.... Jaja, skjønner at joggesko ikke passer, men som før sagt. Trening er jobbing. Ergo du kan ikke hvile deg til å bli sterkere.Allikevel så har du alltids tid til 10 minutter før leggetid til noen sit-ups 6696298[/snapback] Har jeg sagt det? Han brukte det som et TILLEGG til trening, noe som jeg har tenkt til å gjøre. Kondisjonstrening går greit, men klarer ikke presse meg til sit-ups, armhevinger i det lange strekket. Det er jo ikke snakk om å hvile seg. EMS-maskiner fungerer på den måten at musklene strammer seg på grunn av en spenning som gis fra maskinen, når signaler ikke gis slapper musklene av. Den strammingen/avslappingen av musklene er på lik linje eventuell trening, bare at du ikke trenger å være aktiv deltaker. Du blir svett, du kan bli sliten. Du har dog ikke det aspektet ved at "nå klarer jeg ikke flere armhevinger". Maskinen ordner det for deg, og så lenge du har en fornuftig opptrapping, så vil dette fungere særs godt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Tviler på at Bruce Lee KUN brukte det for å få en så bra mage.... Jaja, skjønner at joggesko ikke passer, men som før sagt. Trening er jobbing. Ergo du kan ikke hvile deg til å bli sterkere.Allikevel så har du alltids tid til 10 minutter før leggetid til noen sit-ups 6696298[/snapback] Har jeg sagt det? Han brukte det som et TILLEGG til trening, noe som jeg har tenkt til å gjøre. Kondisjonstrening går greit, men klarer ikke presse meg til sit-ups, armhevinger i det lange strekket. Det er jo ikke snakk om å hvile seg. EMS-maskiner fungerer på den måten at musklene strammer seg på grunn av en spenning som gis fra maskinen, når signaler ikke gis slapper musklene av. Den strammingen/avslappingen av musklene er på lik linje eventuell trening, bare at du ikke trenger å være aktiv deltaker. Du blir svett, du kan bli sliten. Du har dog ikke det aspektet ved at "nå klarer jeg ikke flere armhevinger". Maskinen ordner det for deg, og så lenge du har en fornuftig opptrapping, så vil dette fungere særs godt. 6696370[/snapback] Bruce Lee brukte elektropulser for å styrke magen, men det var nok en god del sterkere enn de du får fra TV-shop o.l. Men det er en stor risiko ved å bruke for sterk strøm fordi hjertet kan stoppe ... Lenke til kommentar
The_Hurricane Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Har fortsatt ikke helt tro på sånt belte jeg men.... Da skjønner jeg. Døde ikke han av nettopp hjertestans? Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Det finnes ikke noen snarveier til toppform, eneste som hjelper er blod, svette og tårer . Lenke til kommentar
iMono Skrevet 19. august 2006 Forfatter Del Skrevet 19. august 2006 Helt utrolig at det er så mange som vil "veillede" meg, da jeg kun trenger hjelp til en ting, nemlig finne en EMS-maskin. Hvis det er bare slike forslag jeg kan få her, vil jeg heller anmodne denne tråden til å bli stengt. Lenke til kommentar
The_Hurricane Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Grunnen er ikke at vi vil villede deg, men de fleste her i forumet er av samme oppfatning. Nemlig at det ikke finnes en lett vei til styrke. Styrke kommer av trening. Greit nok at du ved en EMS-maskin kanskje kan stramme opp, men hvis du ønsker resultater er ikke det å anbefale. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 19. august 2006 Forfatter Del Skrevet 19. august 2006 (endret) Grunnen er ikke at vi vil villede deg, men de fleste her i forumet er av samme oppfatning. Nemlig at det ikke finnes en lett vei til styrke. Styrke kommer av trening. Greit nok at du ved en EMS-maskin kanskje kan stramme opp, men hvis du ønsker resultater er ikke det å anbefale. 6707641[/snapback] Jeg vil gjerne høre det fra en som faktisk har prøvd en EMS-maskin, og ikke bare tenker på hva som vil og hva som ikke vil fungere. Edit; Det står "veillede", en skriveleif for veilede. Endret 19. august 2006 av Dell_9200 Lenke til kommentar
The_Hurricane Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Da blir det noe annet ja. Trodde det skulle stå "villede" jeg. Det jeg svarte utifra Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Jeg vil gjerne høre det fra en som faktisk har prøvd en EMS-maskin, 6707713[/snapback] Gjekk sjølv til innkjøp av ei EMS-maskin ein gong i tida, noko som eg vil karakterisere som eit svært dårleg kjøp. Maskina gav meg svært dårlege, om enn ingen resultat. Likte heller ikkje å bruke den, det var svært ubehageleg. Slutta derfor med den etter rundt en måned og konsentrerte meg meir om vanleg trening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå