Gå til innhold

Sen oppdatering av forumet


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-10-25 00:59, skrev LarsC:

Quote:


Den 2002-10-24 14:08, skrev christt:

Har du vært med på det eller? :wink:


 

Nei, men det er nokså elementær databaseteknikk. Jeg har kun erfaring med Oracle + SQL, dog.

 

Nettopp, men det har mye å si for ytelsen ikke sant?!

Søk i et godt balasert B+ tre er som kjent "litt" kjappere en sekvensielt søk. Vedder på at det kjøres alt for mange queries i forhold til hva som trengs også...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


christt skrev (2002-10-25 01:16):

Nettopp, men det har mye å si for ytelsen ikke sant?!

Søk i et godt balasert B+ tre er som kjent "litt" kjappere en sekvensielt søk. Vedder på at det kjøres alt for mange queries i forhold til hva som trengs også...


Ta kontakt med Amund da hvis du mener du har løsninga :smile:

 

B|Real

Lenke til kommentar

Quote:


hans A skrev (2002-10-24 23:41):

Hvis det blir lagt en avgift på forumet

så blir forumet lagt død.

Ingen kommer til å bruke det, men det skaper

en mulighet for andre forumer/websider.

Og så ville hardware.no miste mange besøkende

noe som ville slå tilbake på dem gjennom

mindre reklame intekter.



 

Tror du har missforstått litt.

 

Det vi har snakket om er at vi skal vurdere et forslag (fra flere brukere) om å innføre en medlemstjeneste. Pengene vi får inn fra de som blir medlem (foreslått pris kr 200,- pr år) vil bl.a. brukes til å ansette nye journalister, en som kan jobbe med prisguiden (legge inn nye produkter hele tiden og sørge for at alt er 110% oppdatert osv), m.m.

 

Nyheter og tester som finansieres av medlemer vil enten kun blir tilgjengelige for medlemer eller tilgjengelige for alle, men først etter et par uker for vanlige (gratis) brukere. Det er snakk om materiale som vi ellers ikke hadde rukket å skrive om.

 

Dagens tilbud vil ikke bli påvirket slik vi har tenkt her. Eneste er vel at den vanlige HW (slik den er i dag) vil få en del positive effekter som ved at prisguiden er helt oppdatert (krever dog en del medlemer). Muligens en del flere tester og nyheter.

 

På den andre siden så har vi langt i fra bestemt oss for å innføre noe slikt. Kommer helt an på om det er mange som vil ha en slik tjeneste eller ikke.

Lenke til kommentar

Synes dette hadde vært en glimrende ordning så lenge det her er kun snakk om utvidet tilgang for medlemmer og ikke innskrenkning av ikke medlemmer.

200 kroner året tror jeg de fleste ville klare å skrape frem :wink:

 

Men vil også da påpeke at det blir skikkelig gjennomført. Hvis jeg først betaler for en tjeneste så vil jeg gjerne se resultater. Vær også obs på å få en skikkelig gjennomføring av dette slik at man slipper å vente i 3mnd for å bli registrert...etc

 

Men....som jeg sa. Synes dette høres meget bra ut og er spent på å se hva som skjer videre :smile:

 

PS! Hvorfor ikke opprette en spørreundersøkelse angående dette?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-25 02:16, skrev B|Real:


Ta kontakt med Amund da hvis du mener du har løsninga :smile:


B|Real



 

Jeg vet ikke om jeg har løsninga, men jeg tror at det kan gjøres enkelte ting for å få forumet til å gå kjappere. Å kjøre en caching-engine som f.eks phpAccellerator. Caching vil avlaste webserveren og ikke minst databasen.

 

Sjekk denne linken for litt lesning om mysql og problemer ved høy load.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...