Gå til innhold

Sen oppdatering av forumet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


hans A skrev (2002-10-23 16:29):

Sidene på forumet er veldig ustabil.

Noen ganger kommer furumet opp på 1 sek,

mens andre ganger tar det opp til 1 min.

Jeg har selv en 300K linje.


 

Sjekka litt last og greier i går. For tiden har forumet sin egen server, og i følge mySQL kjøres i snitt 70 spørringer per sekund!

 

Den beste løsningen er nok å sette opp en dedikert mySQL-server slik at man får et skille mellom db og logikk (PHP), men det innebærer at vi må kjøpe en ny server også :sad:

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Hva må en slik server inneholde, og hva er prisen?

 

Holder det med f.eks p4-2,5+1024mb ddr333+ 2*120WD, eller må det være dual athlon, Xeon, SCSI et-eller-annet?

 

Kanskje vi skal starte insamlingsaksjon til server?

Jeg vet hvertfall det at jeg hadde gitt en slant. Ikke noe er så irriterende, som når du bestemmer deg for å sitte på forumet en halvtime/time og så finner ut at halparten av tida sitter du og ser på ie laste siden...

 

DrErling

Lenke til kommentar

Quote:


DrErling skrev (2002-10-24 08:38):

Hva må en slik server inneholde, og hva er prisen?


Holder det med f.eks p4-2,5+1024mb ddr333+ 2*120WD, eller må det være dual athlon, Xeon, SCSI et-eller-annet?



 

Serverne vi har per idag kjører Dual Athlon, og det er komfortabelt å ha så like bokser som mulig. Ser det derfor som veldig aktuelt å fortsette "linjen" med Dual AMD. Tror man får bygget en brukbar boks for rundt 15000,-, men dette er penger vi ikke har i øyeblikket :sad:

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Quote:


Jattajatta skrev (2002-10-24 16:30):

Et spørsmål av ren nysjerrighet..;

Er det IDE eller SCSI- harddisker på serveren?


Les Hardware.no sin egen artikkel der de omtaler sin server.

 

 

Men anngående ny server...det er bare som det har blitt sagt i MANGE poster tidligere å ta en liten årlig avgift på 200kr så skal det nokk ikke så mye til for at en ny server spretter opp.

 

B|Real

Lenke til kommentar

Quote:


Les Hardware.no sin egen artikkel der de omtaler sin server.


Ahh.. hadde glemt den. Ser at det er IDE- disker og at det kjøres Debian GNU/Linux. Jeg går ut i fra at man da også har brukt hdparm for å tweake, eller?

 

Ikke ment som kritikk altså, men bruk av hdparm er ofte glemt for å forbedre ytelse på IDE- disker under GNU/Linux.

Lenke til kommentar

Stonescream skrev (2002-10-24 17:10):

Om det blir avgift på forumet så må det i alle fall en mye strengere politikk med hva som postes osv.

Betaler ikke penger for å se folk krangle over hva som er best av intel vs. amd +++.

Du trenger da ikke å betale hvis du ikke vil.

Hvis du lurer på hvilken ordning det er snakk om så kan du ta å skjekke tråden som har blitt diskutert.

 

[edit=skrivefeiler.

B|Real

_________________

sig.jpg

My pupils dance, lost in a trance. Your sacred silence, losing all violence

Stars in their place, mirror your face

I have to find you, I need to seek my

Innervision..

 

[ endret av B|Real den 2002-10-24 19:48 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-25 00:29, skrev hans A:

Jeg synes det fungerer bra som det er.

hardware medarbeiderne legger mye dugnad

i å drive basen.

Så all ære til dem.


 

Heder og ære skal de ha ja.

Men du mener vel ikke at du er imot en betalings-ordning der betalende medlemmer finansierer nye skribenter som gir fordeler for både ikke-betalende og betalende medlemmer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...