Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Død over medlemspost.no

Anbefalte innlegg

Her om dagen fikk jeg mail fra disse greiene. Fikk sjokk siden de var norske! (Spamming er jo ikke lov i Norge, og jeg har ALDRI og ville ALDRI meldt meg inn i noe som heter medlemspost....) Lyser jo spam bare fra navnet...

Uansett, jeg trykket først på at jeg var feilaktig registrert.. død link. Deretter at jeg ikke ville motta DEN type mail.. hvit side. (Ja, har testet med I.E oxo) trodde hvit side hjalp litt, så sletta mailen.

I dag fikk jeg ny mail! Nå er jeg mektig lei og vil anmelde, hvor gjør jeg det?

(DØD OVER ALLE SPAMMERE)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Balltre funker bedre enn snuten.

Whois-søk:

Domain Information

Domain Name................: medlemspost.no

Organization Handle........: TMA111O-NORID

Registrar Handle...........: REG40-NORID

Legal-c Handle.............: PM137P-NORID

Tech-c Handle..............: BS170P-NORID

Zone-c Handle..............: BS170P-NORID

Bill-c Handle..............: BS170P-NORID

Nameserver Handle..........: NS1241H-NORID

Nameserver Handle..........: NS1242H-NORID

Additional information:

Created: 2002-05-22

Last updated: 2002-05-22

NORID Handle...............: TMA111O-NORID

Organization Name..........: TEE-OFF MANAGEMENT AS

Organization Number........: 983846165

Post Address...............: Espensvei 10

Postal Code................: N-1391

Postal Area................: Vollen

Country....................: Norway

Phone Number...............: +47 93 42 28 05

Fax Number.................:

Email Address..............: [email protected]

Enhetsregisteret :

Organisasjonsnummer: 983 846 165

Navn/Firma: TEE-OFF MANAGEMENT AS

Organisasjonsform: Aksjeselskap

Forretningsadresse: Espensvei 10

1391 VOLLEN

Kommune: ASKER

Postadresse: -

E-postadresse: -

Internettadresse: -

Telefon: 66 78 27 61

Mobil: -

Telefaks: 66 78 27 62

Registrert i Enhetsregisteret: 29.10.2001

Stiftelsesdato: 01.10.2001

Kontaktperson(er): Per Otto Mazarino

Næringskode®: 51700 Engroshandel ikke nevnt annet sted

Sektorkode: 710 Private foretak med begrenset ansvar (aksjeselskaper mv.)

Også registrert i: Foretaksregisteret

Merverdiavgiftsmanntallet

Arbeidsgiver-/arbeidstakerregisteret

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan det er med medlemspost.no, men vanligvis er det IKKE lurt å trykke på 'remove me' linken i spam-mailer da dette ofte slett ikke fjerner deg fra listen men derimot bekrefter at emailen er i bruk og dermed gjør den enda mer attraktiv for videresalg.

Lenke til kommentar

I dette tilfellet fungerer det å melde seg ut på Internettsiden til medlemspost. Jeg har også fått mail fra dem, tydeligvis fordi de har overtatt et firma som jeg en gang i tiden har deltatt i et webspill hos. Har ikke hørt noe fra dem etter at jeg meldte meg ut. (Men jeg er enig i at man aldri bør gjøre noe slikt hos utenlandske spammere.)

Uansett om spammingen deres skulle være lovlig eller ei, er det en idiotisk måte å skape et dårlig forhold til mulige kunder på. Så jeg ønsker medlemspost alt vondt i framtiden.

LeD

[ Denne Melding var redigert av: LeD på 2002-10-23 16:50 ]

Lenke til kommentar

De har sendt ut mail der de forklarer saken da... De har tatt over kundene til Zting, som het Varelotto.no før... Kanskje noen flere husker å ha registrert seg nå?

Det er kjempelett å melde seg av mailinglista deres da. Skal visstnok være et opplegg der du kan "tjene" på å få mail/benytte tjenester, selv om jeg selvsagt tviler på hvor mye det er mulig å tjene...

Poenget mitt er uansett at dette ikke er et vanlig spamming-firma, derfor overrasker det meg noe at trådstarteren er kjempeoverrasket. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-23 20:52, skrev lysbryter:

De har sendt ut mail der de forklarer saken da... De har tatt over kundene til Zting, som het Varelotto.no før... Kanskje noen flere husker å ha registrert seg nå?

Jeg synes ikke det gjør saken så fryktelig mye bedre. Jeg har spilt et spill for flere år siden, og så overtas firmaet som eide spillet av et selskap som begynner å sende meg reklame. Det er godt mulig at et smutthull i loven tillater dette, men særlig pent gjort er det ikke.

Kanskje jeg skal overta hardware.no og mailadressene til alle forumets brukere, og skifte navn til spamklubben.no?

LeD

Lenke til kommentar

jeg har begynt å få spam på mobilen. altså ikke reklame i vanlig forstand men noe auksjon tull som koster meg 10 kr pr melding eller noe slik. men det som er ille er at jeg aldri har meldt meg på noe slik plutselig bare dukket det opp en dag. takk gud for jeg har kontantkort :smile: ble bare 100 kr de klarte å stjele fra meg, men det dumme er at siden meldingene bare rant inn så slettet jeg dem etterhvert som dem kom uvitende om at de kostet penger så nå i etterkant husker jeg ikke hva nummeret var 18?? noe i den duren. fikk beskjed av telenor og kontakte dem selv men jeg husker jo ikke nummeret, får vel spørre om noe logg av inngående meldinger fra telenor da.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-23 21:06, skrev lordpiet:

Å melde seg av lista burde være trygt siden spamming er ulovlig i Norge, mulig medlemspost ikke vet dette, men de kan jo annmeldes til økokrim eller noe hvis de ikke slutter når du ber om det..

Joa, men som en annen sa: Balltre funker bedre enn polti.

Ellers er det fint at ikke bare jeg har fått spam, og det ER spam. Jeg bruker kun den e-post adressen jeg har brukt til seriøs mail, og jeg har ALDRI sagt ja takk til å være på noen mailing liste eller ja takk til reklame. Inrømmer likevel at jeg har spilt varelotto da...

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

bare så det er sagt!

medlemspost.no er ikke spam!

det er folk som har sagat ja takk til å motta reklame og informasjon innefor deres interesse områder.

å hvis jeg ser noe til antydning på script av e-mail spamming eller no lignende anmelder jeg til økokrim på flekken!

forbanna drittunger som ikek veit hva de er med på en gang!

desuten så kan du melde deg ut på flekken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...