Gå til innhold

Noe bra punk/rock?

Punk/rock

Anbefalte innlegg

Misfits fant vel ikke opp det derre. Roky Erickson er jo fra 60-tallet og Hawkwind fra det tidlige 70-tallet.

9564041[/snapback]

okey, da tok jeg feil. Men de fleste psychobilly-banda har sitt utgangspunkt i The Misfits mener jeg bestemt. Har egentlig bare hørt på roky erickson, vet ikke noe mere om personen selv. dessverre, kanskje

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
nye skiva til green day suger baller...dookie og insomniac går ann :thumbup:

Alle green day låtan e jo konge!

Syns de er en av de beste live bandan å! Spesielt "Bullet in a bible" (Spilte for 120,000 mennesker på 2 konserter) men også på reding festival 2004 fikk de vist hva de er gode for!

Skal finne en film..

http://youtube.com/watch?v=1lAvjGfN5n4

MÅ bare legg inn denj hær! Green day OG U2 med "The Saints Are Coming" live i new orleans

http://youtube.com/watch?v=bDWndjwEamQ&feature=related

Endret av SelbuRmx
Lenke til kommentar

Pøh, Green Days del av coverversjonen av "The Saints Are Coming" er forsåvidt grei, men kan ikke fordra U2, møkkaband.

For å komme "back on track" så kan jeg jo anbefale banda Whippersnapper og As Friends Rust (oppløst). Begge spiller noe lignende Rise Against/88 finger louie hardcore-punk, men Whippersnapper har en "grunn" i mer "vanlig" hardrock. Ekstremt fett, det er det

Lenke til kommentar
Vil vel kanskje ikke ha Queens of the Stone Age i denne topicen her. Men moro musikk

Det trådstarter spør om er "noe bra punk/rock (merk rock). Alle bandene jeg nevnte er nyere skandinaviske punk/rock-band som spiller musikk som høres annerledes ut enn den tradisjonelle punken som Sex Pistols, The Clash, The Misfits osv. Folk som liker skandinavisk punk/rock liker som regel også band som Queens of the Stone Age. Det er derfor jeg nevner bandet. Ikke fordi jeg plasserer QOTSA innenfor punksjangeren (noe som er helt feil). Dessuten skrev jeg ikke at det bandet hørte til i den sjangeren heller, men jeg skrev at det var et band som var verdt og sjekke ut. Les heller innlegget mitt ordentlig før du sier at forslagene mine ikke passer inn i topicen. Takk

Lenke til kommentar
Vil vel kanskje ikke ha Queens of the Stone Age i denne topicen her. Men moro musikk

Det trådstarter spør om er "noe bra punk/rock (merk rock). Alle bandene jeg nevnte er nyere skandinaviske punk/rock-band som spiller musikk som høres annerledes ut enn den tradisjonelle punken som Sex Pistols, The Clash, The Misfits osv. Folk som liker skandinavisk punk/rock liker som regel også band som Queens of the Stone Age. Det er derfor jeg nevner bandet. Ikke fordi jeg plasserer QOTSA innenfor punksjangeren (noe som er helt feil). Dessuten skrev jeg ikke at det bandet hørte til i den sjangeren heller, men jeg skrev at det var et band som var verdt og sjekke ut. Les heller innlegget mitt ordentlig før du sier at forslagene mine ikke passer inn i topicen. Takk

Når trådstarter skrev punk/rock, må jeg innrømme at jeg tolket det dithet at han mente punkrock. Flere måter å skrive det på(punk rock, punkrock, punk-rock). Så kanskje jeg tok feil. Uansett, så leste jeg hele innlegget ditt, og siden jeg var av den oppfatning at trådstarter var på skikk etter punkrock, så mener(mente) jeg at det var feil av deg å anbefale QOTSA, som du selv sier at absolutt ikke er innenfor punk-sjangeren. Og når du kritiserer meg for å ta forhastede slutninger (din siste setning), så gjør kanskje du det og da du sier at folk som liker skandinavisk punk, liker QOTSA også (ja jeg vet at du skrev "som regel"). Mange venner av meg er av en annen oppfatning, de liker "skandinavisk" punk, men IKKE QOTSA. Bare for å spikke fliser...

Og; Værsegod!

Lenke til kommentar

Green Day

Alkaline Trio

Blink 182,

Dead Kennedys

Yellowcard

Rise Against

Anti-Flag

Good Charlotte

New Found Glory

1028

Billy Talent

The Fuck Ups

Jimmy Eat World

The Starting Line

Say Anything

Funeral For A Friend,

NoFx

Thrice

Chronic Future

Amber Pacific

No Motiv

Pipedown

Against Me!

Virus Nine

osv osv osv osv..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Misfits fant vel ikke opp det derre. Roky Erickson er jo fra 60-tallet og Hawkwind fra det tidlige 70-tallet.

Ingen av dem var punk. Misfits skapte i stor grad sjangeren som i dag er kjent som horrorpunk (ie. punk med tekster basert på B-skrekkfilmer fra 50/60-tallet og skrekktegneserier fra samme periode) og imaget forbundet med denne sjangeren (spesifikt devilock-frisyren). Psychobilly-sjangeren er vel i grunn mer basert på det The Cramps drev med (og fortsatt driver med).

http://en.wikipedia.org/wiki/Horror_punk

Endret av Eldritch
Lenke til kommentar
Da for jeg bare beklage...

Ble misinformert tidligere i tråden om at Rocky Erickson var punk og ikke rock. ;)

Men så er jo dette tråden for punk/rock.

Sant nok. Erickson har nok unektelig hatt innflytelse på mange band (han har vel kanskje vært mest innflytelsesrik i sjangre som psykedelisk rock og garasjerock?), men jeg vet ikke om han har hatt særlig mye innflytelse i punk-sjangeren ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...