Eplefe Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Siouxie and The Banshees er gothrock. Oo Men jeg skal ikek sjangerkverrulere, uansett. Anti-Flag Black Label Society Babyshambles Against All Authority Flogging Molly The Pogues The Kinks. Øøh. Jeg kommer ikke på flere, redigerer på denne etter å ha kommet meg tilbake på min pc. Lenke til kommentar
Hawkwind Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Nå er ikke punk det jeg hører mest på, men ville kanskje tatt med følgende (om de ikke alt er nevnt): Black Flag Circle Jerks Generation X Motorhead (sterkt punkinspirert metal) Killing Joke (punkinspirert metal med helt annen stil enn Motorhead) De to siste her var mest punkinspirerte tidlig i karrieren; især KJ gjorde veldig mye rart etterhvert, før de fant tilbake til røttene sine i siste halvdel av nittitallet. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Orket ikke sjekke igjennom hele tråden, men hvis du ikke har hørt på Gluecifer så vil jeg anbefale det Dritt at de splittet opp Lenke til kommentar
Ostekake Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 The Redskins. Synd de ikke fikk gitt ut mer. Lenke til kommentar
Lita619 Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 NOFX Me first and the gimme gimmes Panic at the disco Relient K Bowling for soup My chemical romance Bullet for my valentine (de to siste er litt mer emo) Lenke til kommentar
RingoKid Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Har heller ikke sjekka hele tråden, men har noen nevnt Trashcan Darlings? Det er jo det kuleste punk-rock bandet vi har!:-) Venter i spenning på oppdateringer, ute på Radio Tango siten, fra turneen:-) Forhåpentligvis, så kommer det en del rapporter på www.rraf.net , og på forumet der. Cheers! Lenke til kommentar
Sinnerboy Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Sabbath, Ebba Grön, Wannskrækk, Ingenting. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Sunday Rocket (www.myspace.com/sundayrocket), Ramones, Misfits, Manic Street Preachers... Lenke til kommentar
Panic Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Sur? Faktisk ikke. Bare fortsett med tåpelighetene dine du. Snart sier du vel at HIM er black metal fordi du leste det i en avis eller no. Du har fortsatt IKKE peil på hva du sier. Du snur og vrir på det jeg skriver også, du prøver å få meg til å virke som at jeg er den som ikke har peil, men det er du som ikke har peil. Green Day er ikke punk. Og når du nå sier deg enig med en annen her så motsier du alt du har sagt i emnet når det gjelder Green Day. Herre min hatt, småbarn er vanskelige... 6706133[/snapback] HAHAHAHAHAHA! Du er så usaklig når du blander inn HIM og black metal. Har du kanskje ikke fått med deg at det er punk vi diskuterer? :!: Jeg er et lite barn ja men du klarer jo ikke å overtale meg til at green day ikke er punk. Dessuten har jeg ikke vert vanskelig enda. Kan bli enda mer ubekvemmelig vist du vil det 6706176[/snapback] Du er om muligen den tetteste personen som noengang har vært på dette forumet. At Green Day har noen _FÅ_ punk elemtenter i musikken sin er helt rett, men det gjør de ikke til et punkband. Darkthrone har mye mere punk i musikken sin, og å påstå at de er punk istedenfor black metal blir det samme som å si at.... ja for eksempel at Green Day er punk 6706317[/snapback] Green Day er ikke rein punk men et punk/rock band! Albumet american idiot vil jeg si er Punk/rock/pop. Men å kalle Green Day pop som jeg har sett tidligere i denne tråden er enda teitere spør du meg! Lenke til kommentar
partat12 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Babyshambles 7102409[/snapback] Endret 15. november 2012 av Larse_rn Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hører selv mest på ska, punk og hardcore. Nå er det sagt så mye om punk at jeg ikke gidder blande meg inn, men jeg kan komme med noen bra ska(core)band. Skankin' Pickle Blue Meanies Mad Caddies Ducksoup Chickenpox Less Than Jake Liberator Og siden du ba om lignende saker også, så er også dette tre sykt bra band du burde sjekke: Death By Stereo Boy Sets Fire Refused (Spesielt "The shape of punk to come") Lenke til kommentar
petternitter Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Henrik's ultimate guide til punkrock:Pop-punk/"jentepunk" o.l. A Wilhelm Scream 5344737[/snapback] 6689368[/snapback] Må bare si att A Wilhelm Scream faen ikke er pop-punk eller "jentepunk"! Når ble rask skate-punk blandet med masse licks og annet snacks + grov vokal pop-punk? Tullball. Tre progressive punk rock band som bør sjekkes ut: A Wilhelm Scream Rask, hard, melodiøs og teknisk punk rock. Beste album: Mute Print. Anchors For Arms Ligner litt på A Wilhelm Scream. Forskjellen er vel at vokalen høres mer emo / pop-punk ut, de er en smule mer teknisk og progressiv når det kommer til gitarspillet og selve musikken er hakket "heaviere" enn A Wilhelm Scream. Gir ut debyt albumet sitt til våren, som hvist nokk skal hete 'Listen. React'. Procession Came Opposite En blanding av progressiv punk, rock og emo. Har noen nydelige, saktere sanger og noen forte og fete sanger. Beste album: Oceans. Lenke til kommentar
jonanders102 Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Henrik's ultimate guide til punkrock:Pop-punk/"jentepunk" o.l. A Wilhelm Scream 5344737[/snapback] 6689368[/snapback] Må bare si att A Wilhelm Scream faen ikke er pop-punk eller "jentepunk"! Når ble rask skate-punk blandet med masse licks og annet snacks + grov vokal pop-punk? Tullball. Tre progressive punk rock band som bør sjekkes ut: A Wilhelm Scream Rask, hard, melodiøs og teknisk punk rock. Beste album: Mute Print. Anchors For Arms Ligner litt på A Wilhelm Scream. Forskjellen er vel at vokalen høres mer emo / pop-punk ut, de er en smule mer teknisk og progressiv når det kommer til gitarspillet og selve musikken er hakket "heaviere" enn A Wilhelm Scream. Gir ut debyt albumet sitt til våren, som hvist nokk skal hete 'Listen. React'. Procession Came Opposite En blanding av progressiv punk, rock og emo. Har noen nydelige, saktere sanger og noen forte og fete sanger. Beste album: Oceans. 7828636[/snapback] Sex Pistols er og blir det største og beste bandet. Amen. Lenke til kommentar
Vikenator Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 utenom de mest kjente punkbanda, sjekk ut English Dogs Lenke til kommentar
PonyGirl Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Asta Kask! Svensk punk med svenske tekster. Digg! Og ekstra PS!: de spiller i Trondheim imorgen, Bergen fredag og Oslo lørdag. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Ramones Television Germs Dead Boys Stiff Little Fingers Edit: Devo! Endret 11. mars 2007 av Kjeksmestern Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Calabrese er ganske fett. Litt the Misfits-aktig band. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 The Ramones Fugazi Minor Threat Lenke til kommentar
Hundremeterskogen Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 vegkaar, du har virkelig ikke peiling. Du motsier deg selv hele tida, du kommer med usaklige argumenter, og du nekter å høre på det vi andre sier. Green Day er ikke punk. Det har vi vel kommet frem til. Og vi har også funnet ut at de hadde noen få elementer av punk i musikken sin for lenge siden, men ikke nå lenger. Og du ler og sier at Eulogy kommer med teite argumenter når han sier at Green Day ikke er punk fordi de ikke ser ut som punkere. Det han sier er jo ikke at tiden ikke går og at alt er som det var før, og derfor har ikke stilen forandret seg, han sier at punk ikke bare er musikk, men en livsstil. Og når du har så lite peiling som du har, så bør du egentlig ikke si noe som helst om saken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå