Gå til innhold

Hva er de mest krevende spillene i dag?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er vel nermere Mid-end ?

 

Men hvorfor kjøpte du ikke core istedet ?

6693902[/snapback]

X1900XTX er jo i skrivende stund toppmodellen til ATI (inntil X1950 kommer). 2GB minne holder i lange baner, og prosessoren matcher skjermkortet ganske greit, har jeg hørt. Jeg kjøper ikke Core 2 fordi jeg beholder gammelt hovedkort (socket 939) og allerede har sprengt budsjettet over alle grenser.

Lenke til kommentar
Det er vel nermere Mid-end ?

 

Men hvorfor kjøpte du ikke core istedet ?

6693902[/snapback]

X1900XTX er jo i skrivende stund toppmodellen til ATI (inntil X1950 kommer). 2GB minne holder i lange baner, og prosessoren matcher skjermkortet ganske greit, har jeg hørt. Jeg kjøper ikke Core 2 fordi jeg beholder gammelt hovedkort (socket 939) og allerede har sprengt budsjettet over alle grenser.

6693936[/snapback]

Om du kjører crossfire ja :)

Lenke til kommentar

Neppe: Når det kommer til hva som er en skikkelig gaming-PC, så er det faktisk ikke noe fasitsvar - alt har å gjøre med hvor mye (lite) FPS du kan leve med. Jeg mener at PCen jeg har for øyeblikket (se profil) er nærmere en mid-end-PC (nedre region av mid-end vel å merke), ettersom jeg kan spille spill på relativt god grafikk. Jeg må skru ned på skygger og annet som spiser masse FPS, men jeg spiller fint med HDR på. jeg klarer meg fint med FPS på 30, mens andre mener man må opp i 60. Smak og behag. :)

 

Når jeg spiller Oblivion på over medium-grafikk i dag (med HDR på) med i overkant av 20 FPS regner jeg med at det ikke skal bli noe trøbbel med det nye oppsettet. Hva F.E.A.R. angår spiller jeg det på minimum 30 FPS med nesten alle settings på max (med unntak av skygger og slikt).

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Muligens, men jeg har for dårlig data til å spille det på fullt :p Forøvrig synes jeg Oblivion har den beste grafikken, selv om jeg ble generelt skuffet over resten av spillet.

 

6692538[/snapback]

Bare vent til ooo modden kommer ut til oblivion så blir det nok bedre

Endret av oblivion_-__
Lenke til kommentar

Du kommer til å kjøre alt nevnt her glatt med alt som går å stille på max :yes:

Jeg er ikke veldig langt unna med min (se profil), og oblivion ble først vanskelig når de siste texturene til Carl kom. Da var skjermkortet oppe i 485mb bruk av minne :ohmy:

 

Å kalle en maskin med x1900xtx,2gb og 4200+ mid-end var veldig strengt, da det enda er såpass få tilbud som er bedre. Når skjermkortet begynner å slite kjøper man bare et til.

Lenke til kommentar
Å kalle en maskin med x1900xtx,2gb og 4200+ mid-end var veldig strengt, da det enda er såpass få tilbud som er bedre. Når skjermkortet begynner å slite kjøper man bare et til.

6697213[/snapback]

High-End er jo det beste.

 

Så det som engang var High-end, er ikke det lenge.

 

King_P Oblivion krever vel ikke mer på maskina di enn den gjør på mi :)

Lenke til kommentar

Det jeg (og alle andre jeg har sett som bruker uttrykket) mener med High End er ikke det beste oppsettet som kan oppdrives for penger (ettersom et ekstremt fåtall faktisk da sitter med "high-end"-maskiner), men et oppsett som klarer å drive de aller fleste spill på tilnærmet maks grafikk med god FPS.

 

Jeg mener, hva er vitsen med å ha et begrep som nesten ikke omfatter noen/noe i det hele tatt?

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Det jeg (og alle andre jeg har sett som bruker uttrykket) mener med High End er ikke det beste oppsettet som kan oppdrives for penger (ettersom et ekstremt fåtall faktisk da sitter med "high-end"-maskiner), men et oppsett som klarer å drive de aller fleste spill på tilnærmet maks grafikk med god FPS.

 

Jeg mener, hva er vitsen med å ha et begrep som nesten ikke omfatter noen/noe i det hele tatt?

6700109[/snapback]

Dette blir en helt annen diskusjon, men men.

 

Jeg mener at kortene mine ikke er High-end, selv om jeg kjører alt på maks uten problemer. Alt går som ei kule.

 

Da er det 2 stk 7900GT som jeg tror vil yte bedre enn ditt 1900XT. Nå hadde du knust meg med 1900XT i crossfire da men.

 

Det er ikke ofte det kommer spill som High-End maskiner ikke kan kjøre på maks!

Lenke til kommentar
Everquest 2 er spillet som krever mest idag. Resten kan en kjøre somregel greit...mens EQ2 krever et monster. Men det ser da igjen helt sykt bra ut.

6705107[/snapback]

 

Det er også store muligheter til å oppgradere grafikkmotoren, spillet er laget for at dette skal være lett mulig for SOE :) Lenge leve EQ2

 

Ettersom EverQuest 2 er et MMORPG, gidder jeg ikke å stresse med det. Er ikke interessert uansett. :)

6706504[/snapback]

 

Det finnes en trial der du får bryne deg på start øyen. Om du har interesse til å se hvor fantastisk det faktisk er. Selv om du ikke har sjanse i havet til å kjøre det på fullt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...