Jorsalfar Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Hei I dag fikk jeg nytt kabinett og prossessor vifte i posten. Jeg begynte med en gang å flytte over i det nye kabinettet. Etter en del plundring ble det koblet greit sammen til slutt. Men.. når jeg skal starte opp pcen og er livredd for at det ikke skal funke, starter pcen som normalt (høres det ut som), men det kommer bare på skjermen "switching to power save modus". Er redd for at det er hovedkortet som er blitt kaputt, men er ikke sikker. Jeg har prøvd å koble fra cdrom og harddisk i tilfelle det var der feilen lå, men det skjedde ikke noen forandring. Den nye viften ser ut til å fungere helt fint, og kan ikke skjønne hvordan prossessoren skulle kunne blitt ødelagt. RAMen har jeg ikke rørt så det skulle ikke være noen feil der heller. Er det på noen måte jeg kan bli mer sikker på om det er hovedkortet som må skiftes ut, så jeg slipper å kjøpe nytt til ingen nytte? Lenke til kommentar
Per89 Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Hei I dag fikk jeg nytt kabinett og prossessor vifte i posten. Jeg begynte med en gang å flytte over i det nye kabinettet. Etter en del plundring ble det koblet greit sammen til slutt. Men.. når jeg skal starte opp pcen og er livredd for at det ikke skal funke, starter pcen som normalt (høres det ut som), men det kommer bare på skjermen "switching to power save modus". Er redd for at det er hovedkortet som er blitt kaputt, men er ikke sikker. Jeg har prøvd å koble fra cdrom og harddisk i tilfelle det var der feilen lå, men det skjedde ikke noen forandring. Den nye viften ser ut til å fungere helt fint, og kan ikke skjønne hvordan prossessoren skulle kunne blitt ødelagt. RAMen har jeg ikke rørt så det skulle ikke være noen feil der heller. Er det på noen måte jeg kan bli mer sikker på om det er hovedkortet som må skiftes ut, så jeg slipper å kjøpe nytt til ingen nytte? 6688822[/snapback] Problemet ligger trolig i grafikkortet eller prosessoren. Pass på at grafikkortet sitter helt som det skal. Hvis prosessoren har blitt skadet, så mener jeg at det ikke vises noe skjermbilde, men hvis viftemonteringen gikk smertefritt, så er det nok ikke prosessoren. Lykke til. Endret 16. august 2006 av Per89 Lenke til kommentar
Jorsalfar Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Tusen takk for svar. Prøvde et annet grafikk kort og da funket det. Jævlig kjipt da for grafikk kortet er bare litt over en måned gammelt. Regner med at det ikke er noe å gjøre med siden det er brukers feil, men kan det være noe å prøve å kontakte selger å prøve å få nytt? Lenke til kommentar
Per89 Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Tusen takk for svar. Prøvde et annet grafikk kort og da funket det. Jævlig kjipt da for grafikk kortet er bare litt over en måned gammelt. Regner med at det ikke er noe å gjøre med siden det er brukers feil, men kan det være noe å prøve å kontakte selger å prøve å få nytt? 6689079[/snapback] I forhold til kjøpsloven kan du prøve å få reklamasjon på det inntil 2 år etter at du har kjøpt varen. Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Hei. Samme problemet her (skjer ingen ting på skjermen, its all black), men jeg hører ikke noe oppstartslyd heller... Alt er helt nytt og alt gikk smerte fritt inn der de forskjellige komponentene skulle... Har en liten mistanke at gpuèn er defekt eller at jeg har glemt noe...? kunne dere komme med en liten checklist,som jeg kan se, og forhåpenlig vis finne ut at det er bare en kabel som har gjemt seg som jeg må stikke inn et sted. Endret 17. august 2006 av CustomTP Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 ingen som kunne hjelpe meg? sjekkprofilen min for maskinvare. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Kan du ikke få låne et skjermkort av noen andre, eventuelt ta med skjermkortet til noen som har fungerende skjermkort og teste. Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Hei. Samme problemet her (skjer ingen ting på skjermen, its all black), men jeg hører ikke noe oppstartslyd heller... Alt er helt nytt og alt gikk smerte fritt inn der de forskjellige komponentene skulle... Har en liten mistanke at gpuèn er defekt eller at jeg har glemt noe...? kunne dere komme med en liten checklist,som jeg kan se, og forhåpenlig vis finne ut at det er bare en kabel som har gjemt seg som jeg må stikke inn et sted. 6689166[/snapback] Har du satt i 4-pin kablen til hovedkortet? Lenke til kommentar
simen_s_k Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 huske på at hvis grafikk kortet er ganske nytt, er det ikke sikkert den får nok strøm av å bare bli satt inn, kanskje det er en ingang til kortet som er sånn strøminngang ekstra.. i så fall må du sette inn en kabel inn der fra strømforsyning så skjermkortet får nok strøm Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Hei. Samme problemet her (skjer ingen ting på skjermen, its all black), men jeg hører ikke noe oppstartslyd heller... Alt er helt nytt og alt gikk smerte fritt inn der de forskjellige komponentene skulle... Har en liten mistanke at gpuèn er defekt eller at jeg har glemt noe...? kunne dere komme med en liten checklist,som jeg kan se, og forhåpenlig vis finne ut at det er bare en kabel som har gjemt seg som jeg må stikke inn et sted. 6689166[/snapback] Har du satt i 4-pin kablen til hovedkortet? 6691918[/snapback] det er en 6-pins som jeg må stikke inn i gpuen, men det gikk ikke det heller... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå