tiwas Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Ser ut som en grei rigg dette! Om du er interessert har jeg en pent brukt Seasonic S12 600W som jeg skal selge - om du er interessert kan du sende meg en mail på lars ætt extreme dått no Skal selv kjøre E6600 på et P5W DH hovedkort med 2x1GB 6400 Dual channel minne. Jeg holder meg til nVidia 7900GT klokket opp til GTX-hastighet, da, men det er bare smaken som kan bestemme. Lars Ja nok en post om hjelp til opsett. Har lest side opp og side ned. Og blir bare litt klok. problemet er att mange opsett har stuff fra 5+forskjellige online stores. Eller stuff somkommer inn om 1 måned.Det går rett og slett ikke. Hadde håpet om noen hadde ett oppsett somkan kjøpes fra 1 netbutikk eller max 2. Eller om noen vet om en bra Conroe pakke som faktisk en butikk har inne. Første valg er PSdata pga god erfaring. Men har hørt mye godt om SHG og komplett også. Det er 5år siden jeg byggde min forrige PC så mye har nok endra seg. Kan jeg bruke mitt gamle kabinett eller må jeg kjøpe nytt? Jeg regner med jeg må ha ny strømforsyning. Tenkte ett opsett rundt den legendariske IntelCore 2 E6600 som alldri kommer. Men kan godt vente en uke+. Så mitt lille forslag: CPU: Intel 2 Core DuoE6600 HK:Asus P5W DH Deluxe Grafikk: Sapphire Radeon X1900XTX(denne er rå right?) Skjerm: En grei 19 tommer som enten PSdata eller SHG selger. Er ikke superpervo kresen bare den viser WoW greit og andre spill. Skal ikke spille online shooters hvor super responstid er alfa og omega. RAM: 2gig Burde jeg gå for PC2-6400 800mhz ( Geil 2GB (2x1GB) PC6400 DDR2 800Mhz BGA Brushed Aluminum Heat Spreader Retail )for best ytelse eller er det waste of money? Strøm: Tar gjerne en av SHG eller PSdata sine som er støysvake. Mener usikker påhvem som er bra. Ett forslag jeg har sett er Seasonic S12 500W. Og den har SHG inne. Kjøler: Trenger jeg det eller holder det med den som følger med prosessoren? DVD brenner. Gjerne tips om en ok som PSdata eller SHG har. HD: Trenger ikke mye diskplass så en billig og ok somSHG eller PSData har er gull. Lyd: Det på HK er nok right? Jeg er ingen kjenner men har ett 5.1 system jeg gjerne vil koble opp. Mus/tastatus og OS har jeg fra før. Tar gjerne imot ett tips til ett bra gaming headsett også som SHG eller PSdata har. Jeg blåser i om kabinettet ser ut som 1980's det skal stå under en pult anyway. Bare det er good value for money. Så om det finnes ett bra med strømforsining inni. Tar jeg gjerne imot tips. Annet tips tas også gjerne imot med stor takk! Bruk: 90% av tiden jeg er ved PCen spiller jeg WoW. Resterende tid er skolearbeid iprogramm ala excel/word. Men regner med at dama kommer til å spille noe av The Longest Journey etc nå som jeg får en bedre maskin. Budsjett er vel 10-15k et elelr annet sted. Men er ute etter en god stabil gaming PC. Ikke nødvendigvis det absulutt beste av det beste. Takk for alle tips! 6688816[/snapback] Lenke til kommentar
Gargath Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Den eneste nettbutikken som har E6600 har den i bulkvariant, Betyr det at jeg må kjøpe prosessor kjøler i tillegg? og i såfallhvilkener ok/å foretrekke? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Den eneste nettbutikken som har E6600 har den i bulkvariant, Betyr det at jeg må kjøpe prosessor kjøler i tillegg? og i såfallhvilkener ok/å foretrekke? 6690855[/snapback] Bulkvariant betyr så langt jeg vet at det er uten kjøler, og at du må kjøpe det i tillegg. Boxed betyr med kjøler. CPU kjølere. De som er gitt gode anbefalinger på er alle bra. Selv har jeg både sansen for Zalman sine og ThermalTake (særlig Big Typhoon). Endret 17. august 2006 av Bolson Lenke til kommentar
macmanlady Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Den eneste nettbutikken som har E6600 har den i bulkvariant, Betyr det at jeg må kjøpe prosessor kjøler i tillegg? og i såfallhvilkener ok/å foretrekke? 6690855[/snapback] Bulkvariant betyr så langt jeg vet at det er uten kjøler, og at du må kjøpe det i tillegg. Boxed betyr med kjøler. CPU kjølere. De som er gitt gode anbefalinger på er alle bra. Selv har jeg både sansen for Zalman sine og ThermalTake (særlig Big Typhoon). 6690996[/snapback] Håper du gir en oppsummering når du vet alt du skal ha her, så jeg kanskje kan kjøpe samme maskinen:) Lenke til kommentar
Gargath Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 (endret) Jeg må endre litt på alt fordi min bror har super god erfaring av PSdata og insisterer vi bestiller alt fra der. Ser ut som E6600er noe jeg må vente litt på men resten: HK: http://www.psdata.no/ps.asp?it=129000 Asus Mainboard S-775 i975X ATX 2xPCI-E Audio 2xGbLAN 1394 SATA Raid WLAN Retail ( P5W DH DELUXE) Er super usikker på grafikk kort. Skal mest bare spille WoW men kan like og forsøke Oblivion, den lengste reisen etc. Vil gjerne ha Nvidia chipset har alltid hatt gode erfaringer. Er GF7900GTX 512MGså utrolig mye bedre en GF7900GT 512MB? Eller ska man bare fyre opp alt og kjøpe en Msi VGA-Card nVidia 7950GX2 1.0GBnår man er i gang? den koster nesten dobbelt så mye som en regulær GF7900GT Er det lett og klokke en 7900GT så det er det smarteste? RAM: http://www.psdata.no/ps.asp?it=114721 Geil 2GB (2x1GB) PC6400 DDR2 800Mhz BGA Brushed Aluminum Heat Spreader Retail (667 Mhz koster bare pittelitt mindre) Strøm: http://www.psdata.no/ps.asp?it=128894 Thermaltake 550W ToughPower ATX 12V 2.0 Active PFC Tok bare en fordi jeg har sett produkt navnet. Men andre tips som PSdata har? HDD:http://www.psdata.no/ps.asp?it=129037 WD Harddisk 320.0GB 7200RPM SATA 300MB/S 3.5" 16MB Caviar SE DVD: http://www.psdata.no/ps.asp?it=114619 Nec DVD Recorder ND-3550 16X Black Dual Layer DVD R/RW Bulk Skjerm: http://www.psdata.no/ps.asp?it=121808 Acer Monitor AL 2017/20/Speaker/Silver/8ms/TCO-03 Passer alt sammen? Og skal man heller gå for en 19" med lavere responstid? Leste guiden her og det så ut som en random 20"var bedre. Alle tips må kunne bestilles fra PSData. Sorry for forvirringen. Og takk for kjempegode tips allerede. Endret 18. august 2006 av Gargath Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå