Gargath Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Ja nok en post om hjelp til opsett. Har lest side opp og side ned. Og blir bare litt klok. problemet er att mange opsett har stuff fra 5+forskjellige online stores. Eller stuff somkommer inn om 1 måned.Det går rett og slett ikke. Hadde håpet om noen hadde ett oppsett somkan kjøpes fra 1 netbutikk eller max 2. Eller om noen vet om en bra Conroe pakke som faktisk en butikk har inne. Første valg er PSdata pga god erfaring. Men har hørt mye godt om SHG og komplett også. Det er 5år siden jeg byggde min forrige PC så mye har nok endra seg. Kan jeg bruke mitt gamle kabinett eller må jeg kjøpe nytt? Jeg regner med jeg må ha ny strømforsyning. Tenkte ett opsett rundt den legendariske IntelCore 2 E6600 som alldri kommer. Men kan godt vente en uke+. Så mitt lille forslag: CPU: Intel 2 Core DuoE6600 HK:Asus P5W DH Deluxe Grafikk: Sapphire Radeon X1900XTX(denne er rå right?) Skjerm: En grei 19 tommer som enten PSdata eller SHG selger. Er ikke superpervo kresen bare den viser WoW greit og andre spill. Skal ikke spille online shooters hvor super responstid er alfa og omega. RAM: 2gig Burde jeg gå for PC2-6400 800mhz ( Geil 2GB (2x1GB) PC6400 DDR2 800Mhz BGA Brushed Aluminum Heat Spreader Retail )for best ytelse eller er det waste of money? Strøm: Tar gjerne en av SHG eller PSdata sine som er støysvake. Mener usikker påhvem som er bra. Ett forslag jeg har sett er Seasonic S12 500W. Og den har SHG inne. Kjøler: Trenger jeg det eller holder det med den som følger med prosessoren? DVD brenner. Gjerne tips om en ok som PSdata eller SHG har. HD: Trenger ikke mye diskplass så en billig og ok somSHG eller PSData har er gull. Lyd: Det på HK er nok right? Jeg er ingen kjenner men har ett 5.1 system jeg gjerne vil koble opp. Mus/tastatus og OS har jeg fra før. Tar gjerne imot ett tips til ett bra gaming headsett også som SHG eller PSdata har. Jeg blåser i om kabinettet ser ut som 1980's det skal stå under en pult anyway. Bare det er good value for money. Så om det finnes ett bra med strømforsining inni. Tar jeg gjerne imot tips. Annet tips tas også gjerne imot med stor takk! Bruk: 90% av tiden jeg er ved PCen spiller jeg WoW. Resterende tid er skolearbeid iprogramm ala excel/word. Men regner med at dama kommer til å spille noe av The Longest Journey etc nå som jeg får en bedre maskin. Budsjett er vel 10-15k et elelr annet sted. Men er ute etter en god stabil gaming PC. Ikke nødvendigvis det absulutt beste av det beste. Takk for alle tips! Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg kan svare deg om hovedkortet du vurderer, siden jeg har det samme med samme prosessor og 2GB Corsair PC8500 C5 RAM. Hovedkortet har greit lydkort som støtter 5.1 surround systemer. RAM'en du vurderer yter bedre enn PC5300 o.l. , men i WoW vil du neppe merke forskjell. Når jeg fikk delene, så kjørte jeg på "stock Intel kjøler" - den som følger med i et par dager for å teste støy og ytelse før jeg byttet til vannkjølingen min. Så lenge du ikke overklokker, så holder den veldig bra på begge punkter. Stabilt er det og. (du vil ikke angre på E6600 kjøpet, det er det smarteste jeg har gjort på flere år!) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Hei og velkommen til forumet! Jeg anbefaler at du setter opp et oppsett i Prisguiden, så vil du se hvilken butikk som er billigest og har mest på lager. Det ser ut som du har plukket veldig mye bra her. Av harddisker er disker på 7200rpm fra WD og Samsung gode valg. Det er nok 320GB- og 250GB-disker som gir mest for pengene. Seasonic har gode strømforsyninger ja, i likhet med Hiper, Mist og Forton/Source. Lydkort på hovedkort er mer enn godt nok for de fleste. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Gargath Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Takk for gode tips så lngt. Hva med kabinett? kan jeg bruke mitt gamle som står og slenger her. Eller må jeg i så fall ha ett nytt? (gjerne tips meg om ett billig ett siden jeg ikke bryr meg om box utsende. Også gjerne tips om en bra WoW SKjerm? Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 så lenge det er ATX kabinett, så skulle det meste passe inn i det. Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Ser bra ut det her, men wow er jo et ganske ram spisende spill så ikke dumt med 2GB der, og lyd som sagt her så holder det som er på hovedkortet. Seasonic har gode strømforsyninger ja, i likhet med Hiper, Mist og Forton/Source. 6689067[/snapback] Ikke glem "Tagan" da effikan. De har jo noe av det beste innen PSU. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Seasonic har gode strømforsyninger ja, i likhet med Hiper, Mist og Forton/Source. 6689067[/snapback] Ikke glem "Tagan" da effikan. De har jo noe av det beste innen PSU. 6689162[/snapback] Jeg kjenner ikke til "Tagan". Men jeg kan heretter si at brukeren exin89 (som jeg ikke kjenner til) sier at "Tagan"-merket er bra. Jeg utelukker ikke at de er bra (for bra er de nok), men jeg vil anbefale det jeg vet er bra, så får andre (som for eksempel deg) supplére om nødvendig. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Seasonic har gode strømforsyninger ja, i likhet med Hiper, Mist og Forton/Source. 6689067[/snapback] Ikke glem "Tagan" da effikan. De har jo noe av det beste innen PSU. 6689162[/snapback] Jeg kjenner ikke til "Tagan". Men jeg kan heretter si at brukeren exin89 (som jeg ikke kjenner til) sier at "Tagan"-merket er bra. Jeg utelukker ikke at de er bra (for bra er de nok), men jeg vil anbefale det jeg vet er bra, så får andre (som for eksempel deg) supplére om nødvendig. Hilsen, efikkan. 6689403[/snapback] Bra Effikan, liker sånne som deg som står på det de mener, og legger til annet. men vil kjenne til en vare før man ambefaler det selv, men allikevel legger til at andre sier det er bra. Stå på Effikan Endret 16. august 2006 av exin89 Lenke til kommentar
Gargath Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Noe helt konkret tips pleasepå enHD, DVD brenner, 2gig ram 667mhz og skjerm fra HSG.noplease?Ser ut som det blir de somhar mest av sakene. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Noe helt konkret tips pleasepå enHD, DVD brenner, 2gig ram 667mhz og skjerm fra HSG.noplease?Ser ut som det blir de somhar mest av sakene. 6689522[/snapback] HD: Samsung Spinpoint P120S 250GB. Støysvake og god ytelse, rimelig pris. DVD-brenner: NEC ND3550. Gjør det den skal, støtter alle vanlige brennformater. Skjerm: Ingen spesifikke i hodet for øyeblikket, men Samsungs LCD skjermer er generelt veldig gode. RAM: Corsair Twin2X2048-5400C4. Billige og greie spesifikasjoner, og det meste som kommer fra Corsair holder god kvalitet. Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg kan anbefale Seagate 7200.10 320GB harddiskene - stillegående, raske og bygget på perpendikulær teknologi. (SATA-300) Jeg har to av dem i RAID 0 setup som systemdisk. Ellers er jeg fornøyd med BENQ LCD skjermen min, og spillte mye WoW med den da jeg var avhengig http://www.netshop.no/aspx/login.aspx?Retu...4639&plid=14639 NEC DVD-brenner har fungert bra med alt jeg har prøvd i den. http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=24323 Se om du finner det på webbutikken din, da jeg ikke fant noe HSG.no Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg kan anbefale Seagate 7200.10 320GB harddiskene - stillegående, raske og bygget på perpendikulær teknologi. (SATA-300)Jeg har to av dem i RAID 0 setup som systemdisk. Ellers er jeg fornøyd med BENQ LCD skjermen min, og spillte mye WoW med den da jeg var avhengig http://www.netshop.no/aspx/login.aspx?Retu...4639&plid=14639 NEC DVD-brenner har fungert bra med alt jeg har prøvd i den. http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=24323 Se om du finner det på webbutikken din, da jeg ikke fant noe HSG.no 6689686[/snapback] SHG.no han mener. forresten Lenke til kommentar
Gargath Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Konge tips forresten. Tusen takk til alle for topp tips! Ser om jeg får bestilt en ny leksak i morra:) Litt usikker på skjerm enda. Noe spes som er viktig eller bra value for money?Jeg er ikke super kritisk, bare den funker bra. Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Samsung syncmaster 930BF er veldig god, eller 940BF er bedre men også dyrere, 930BF er god nok i massevis. Lenke til kommentar
Gargath Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 19” SyncMaster 931BF, 2ms, DVI, 1280x1024/75Hz, Black Den her? Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) 19” SyncMaster 931BF, 2ms, DVI, 1280x1024/75Hz, Black Den her? 6690225[/snapback] Aldri hørt om, gi link. Edit: Så fin ut den men det koster vel svin... Endret 16. august 2006 av exin89 Lenke til kommentar
Gargath Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Var på SHG.no, ja dyr den kosta 2.812 men fant ingen andre med ca samme navn på den siten Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 OK men den var ihvertfall veldig bra så den er verdt det mener jeg ihvertfall. Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Jeg har 8stk Western Digital 320 disker elsker dem Etter min mening er det ingen ting som er bedre en WD har vurdert å "hoppe" opp å starte med 400 disker men 320 får du flest gig/kr Lykke til PS: Jeg har ikke en så god erfaring med SHG! bestilte noen deler og det jeg fikk var brukte demo varer! var ikke opplyst om det på forhånd :\ fikk byttet det etter å ha knota litt med dem handler nå BARE ved NetshopOslo hvis du holder til i oslo eller sandefjord området så anbefaler jeg deg dem på det sterkeste Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 "Jeg" har selv to slike i hus: Western Digital Caviar SE 320 GB 778 kr. De er stille, raske og kjølige. Anbefales sterkt. Nyere disker fra WD er bra ja, jeg har følgt uviklingen siden 10GB og oppover. Ellers har andre nevnt god DVD-brenner og godt minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå