Gå til innhold

Bindinger og sko til twin tip ski

covenent

Anbefalte innlegg

Jeg leter etter en rimelig side, helst norsk men tar selvsagt i mot forslag på utendlandske sider, som selger bindinger og sko til twin tip sko. Er første gang jeg kjøper twin tip ski (har allerede ski) så jeg lurte også på om det er spessiele sko eventult bindinger, laget for twin tip ski. Jeg vil tro at de skoene må være lettere enn vanlige slalom sko.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fins ikke egne sko til Twin-tip. Det er bare Sko som egner seg bedre til Twintip, siden de er mykere. du kjøper vanlig slalom støvler, bare at de har mindre flex,(altså mykere).. det kan du spørre ekspeditøren om!!

Bindinger fins det egne til Twin-tip av, det beste er vell Lock bindinger, ellers så fins det flere. forskjellen på bindingene er at Lock bindinger kan utløse seg fra alle vinker om du tryner, vanlig kan bare fra siden.. altså tryggere. du ser forskjellen på den laange blumpen bak som stikker veldig høyt i forhold til vanlig..

Alex

Lenke til kommentar

Sko bør kjøpes i butikk, og ikke over nett. Grunnen til dette sier seg vel egentlig selv; Det skal passe bra! Viktigheten med sko som passer veldig godt til foten er alfa omega når du skal stå på twintip, også ganske viktig når du nettopp har begynt, ettersom at det kommer til å bli endel knall og fall :--)

Lenke til kommentar

Takk for svar :) Har stådd endel på slalom ski (er ikke sikker på typen/sorten) så jeg holder meg nok unna knall og fall (håper jeg :p ) Skal sjekke ut de to sidene som du posta. Men blir nok som du sier å kjøpe skoene i butikken for de mestsannsynelig billigere der også (er bra me litt kontakter her og der :p )

Lenke til kommentar
Det fins ikke egne sko til Twin-tip. Det er bare Sko som egner seg bedre til Twintip, siden de er mykere. du kjøper vanlig slalom støvler, bare at de har mindre flex,(altså mykere).. det kan du spørre ekspeditøren om!!

Bindinger fins det egne til Twin-tip av, det beste er vell Lock bindinger, ellers så fins det flere. forskjellen på bindingene er at Lock bindinger kan utløse seg fra alle vinker om du tryner, vanlig kan bare fra siden.. altså tryggere. du ser forskjellen på den laange blumpen bak som stikker veldig høyt i forhold til vanlig..

Alex

6691299[/snapback]

Wrong, finnes egne jibbesko, såkalte softboots, men de er vanskelig å finne i Norge. Look-bindinger er visst bra til å jibbe med ja. Har slike sjøl, men de blir fort ødelagt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...