Gå til innhold

brafilm.no vs film24.no

Anbefalte innlegg

Har over tid vekslet litt mellom Film24 og Brafilm. Tenkte derfor kort utveksle min erfaring, uten at jeg har noe usagt med noen av utleierne.

Noe av det viktigste for min del er levering, når jeg leier med forsendelse via post. Hos begge har jeg abonert på filmpakken med to filmer. Det vil si at jeg får tilsendt to filmer, og kan returnere en eller to filmer. Prisen er hos begge 179 kroner, om man binder seg til to måneder. For enkeltmåneder er prisen hos begge 199 kr pr mnd.

Men hva får vi av antall filmer? Ganske likt, skulle man tro, men det er her vi ser den store forskjellen. Her er et eksempel fra begge.

Jeg mottar en film dag 1. Ser den også dag1 og returnerer den dag 2.

Brafilm mottar filmen dag 3. Venter en dag og sender en ny film dag 4. :thumbdown:

Film 24 mottar filmen dag 3 og returnerer ny film samme dag, dag 3. :thumbup:

La oss si at det er 20 virkedager i løpet av en måned. Med det rekker du fire forsendelser hos brafilm og fem hos film 24, i løpet av en måned, grovt regnet, og forutsatt at du er effektiv filmtitter.

Når jeg har opplevd forsendelsen hos film24 har jeg opplevd det som litt irriterende at brafilm skal sitte og ruge på filmen en dag, før de sender ny. Hva som gjør forskjell på denne effektiviteten aner jeg ikke, men det har vel noe med logistikk å gjøre, hvor film24 stikker av med seieren.

Selv er jeg så nerdete at jeg liker dokumentarer. Her har film24 en gruppe, som enkelt nok heter dokumentar. Det er alt :thumbdown:

Brafilm har i tillegg undergrupper, noe som gjenspeiler seg i alle sjangere. I dokumentar er det da undergrupper som biografisk, dyr, krig, etc. Her stikker brafilm av med seieren, etter min smak. :thumbup:

Jeg vet ærlig talt ikke hvem jeg skal abonere på. Hadde brafilm bedret sin logistikk eller film24 bedret sin grupering av filmer, hadde jeg ikke vært i tvil :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes også to andre filmutleiere på nett, filmleie.no og Showtime, men de ser begge litt amatørmessige ut, spesielt filmleie.no. Litt spennende virker likevel filmdealen til Showtime, hvor du betaler for antall filmer innenfor en viss periode, som 60 filmer på 3 måneder for 9,99 pr. film.

Noen som har prøvd?

Lenke til kommentar

akkurat nå er jeg hor Brafilm og jeg får flere regninger en det jeg skal få (ikke én i mnd. men 2(varierer litt)) og de skal ha 15 kr. pr. regning de skriver ut. har samlet på alle regningene og skal skjekke grundig hvor mye jeg har betalt for mye. og kreve gratis leie!

hos film24 kan man få en regning hver 3. mnd istedenfor hver mnd da man har bunnet seg.

film24.no er også bedre på levering og har bedre nettside enn brafilm(etter min mening)

brafilm har jo best utvalg! men jeg går nok igjen over til film24 neste periode.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Brafilm får en STOR minus i boka mi :no::no::no:

De har veldig bra sider, mange filmer... men er trege, har ikke skjønt seg på kundeservice, er firkantet.... :thumbdown::thumbdown:

Spurte en gang om å få utsatt en faktura men fekk da til svar at betalte jeg ikke innen forfall så ble det tillegsavgift.

Var 1 dag for sen med å si fra om at jeg ikke ønsket nye 3 måneder binding, og måtte pent vente i 3 måneder...

Får som regel bare 1 film pr uke (valgte den 1 filpakka), hver 4 uke klarte jeg å få det til at jeg fikk hele 2 filmer samme uka :w00t:

Er nå endelig ferdig med marerittet :w00t:

Skal prøve film24 nå, og håper de gir meg betre service enn brafilm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...