hasuwest Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Hei! En kammerat av meg skal dele adsl linja via 2 PC'r. Alt er koblet til som det skal, men begge PC'ne kommer ikke på nett på likt. Når den ene PC'n er på nett og jeg prøver å koble opp den andre også kommer det bare "Etablerer kommunikasjonsutstyr", etter det kommer det en feil melding. Vi har koblet Vigor 2200E ruteren til ADSL modemet fra ETH-2 porten og til uplink porten på ruteren og koblet 2 PC'r i port 1 og 2 på ruteren. Hva skal vi gjøre for å få dette til å fungere? Vi har også søkt i forumet men ingen ting av det som stod der var til nytte. På forhånd takk! PC'ne har Windows 2000 og Win XP Pro. Lenke til kommentar
kint Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Prøv å koble ADSL-modemet til Vigor sin WAN port. PC'ene skal være koblet til port 1-4. Har selv Vigor 2200E, med nettleverandør Telenor Avidi (internett over Kabel-TV nett). Det går fint å surfe/sende/motta, MEN (!) Jeg har ikke funnet ut hvordan man kobler seg til fildelingsservere for å laste ned samtidig som man deler filer med andre. For å få det til må jeg være koble kabelmodemet direkte til PC'ns nettverkskort. Fikk brev fra Avidi i forrige uke om at de endrer infrastrukturen frfa og med forrige torsdag. I dag kommer jeg ikke ut på internett gjennom VIGOR 2200E. Ved opplasting kommer feilmelding DNSERROR.HTM og den vanlig feilsiden som kommer når http-adressen er ukjent. Noen som har tips om hvilke endringer som kan gjøres i oppsettet av VIGOR 2200E? Telenor kundeservice kunne opplyse at deres DNS-server har Primær IP-adresse:148.122.208.99, Sekundær: 148.122.161.3. Adressene er forsøkt satt inn i menyen "DHCP Setup" uten at det hjalp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå