Gå til innhold

Kjøp av bæbar til 8-10k,-

Metino

Anbefalte innlegg

Heisann!

jeg er på jakt etter en ny bærbar. Å trenger litt hjelp til å plukke ut en til mine kriterier.

- Minst 1g ram

- Helst 80gb harddisk +

- Et skjermkort som kjører WoW på et brukbart nivå.

- Et batteri med god levetid. (3-4timer +?)

- CPUen er komponenten jeg stiller størst krav til.(samt skjermkort) Bør være litt kraft i den. (intel celeron osv er utelukket)

- Et design som ikke er bånn kjedelig.

- Ikke for høylytt.

- 15.4" skjerm (helst)

Jeg vil bruke pcen mest til lagring av filmer og film titting, studier og litt WoW. En god blanding med hovedvekt i WoW.

Som sagt er ikke harddisk plass noe jeg stiller noe stort krav til siden man får kjøpt eksterne harddisker utenom.

Sjekket litt på disse. pc1 - Pc2

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mitt forslag

6688564[/snapback]

På det første foslaget til Efikkan må du huske at du IKKE for med oprativsystem, så det må du kjøpe i tillegg.. Men det er en veldig bra PC men ganske kraftig skjermkort, ikke helt sykt men nok til og spille WOW med så og si høyest oppløsning og høy grafikk..

Den andre er en del dyrere men den har ett utrolig bra skjermkort.. Men hvis du bare spiller WOW ville jeg godt for den første;) Da sparer du en del penger også

Lenke til kommentar

Hvordan er denne i forhold nevnte?

Dell inspiron 6400

Intel® Core™ Duo Processor T2250 (1.73 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)15.4" Ultra Sharp™ WSXGA TFT skjerm (1680x1050) med TrueLife™- widescreen

1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (1x1024)

256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 grafikkort, PCI-Express x16

X1400 er vell ikke det kraftigste man får. men på dell sine sider fikk jeg en helt grei pc for 9500,- (blant annet de specsa over)

Endret av Cheeta
Lenke til kommentar

Inspiron 6400 som du nevner har jo et litt svakere grafikkort, men til gjengjeld raskere CPU. Med X1400 kan du kjøre Oblivion ganske bra på lavere instillinger, så WoW burde gå det og.

Valget blir ditt om du vil prioritere CPU fremfor GPU, men det skal og nevnest at WSXGA skjermen til I6400 er en del bedre å se på i forhold til en WXGA skjerm (utifra det jeg har hørt).

Lenke til kommentar
Forslag:

Tundra 1032X - Intel Centrino 2.0GHz/1024MB/80GB/DVD RW/15.4"/6600 128MB 8495 kr

Acer Aspire 5671AWLMi/CenDuo/ATIX1600 10395 kr

Mitt forslag

6688564[/snapback]

Den der er ikke akkurat noe til spilling.

Hilsen,

efikkan.

6688869[/snapback]

Hva er det som gjør at denne maskinen ikke kvalifiserer til spilling, med spilling menes da at WoW er nevnt av trådstarter. CPU'en er jo så ny at den knapt er levert såvidt jeg har sett på webshops den siste måneden da jeg selv har lett etter Turion X2 basert maskin.

Har prøvd å finne tester av TL serien fra AMD uten resultat. Noen som har noen linker?

Lenke til kommentar

Dellpcen med X1400 er heller ikke en dum sak. WoW vil ivertfall gå fint.

Forslag:

Tundra 1032X - Intel Centrino 2.0GHz/1024MB/80GB/DVD RW/15.4"/6600 128MB 8495 kr

Mitt forslag

6688564[/snapback]

Hilsen,

efikkan.

6688869[/snapback]

Hva er det som gjør at denne maskinen ikke kvalifiserer til spilling, med spilling menes da at WoW er nevnt av trådstarter. CPU'en er jo så ny at den knapt er levert såvidt jeg har sett på webshops den siste måneden da jeg selv har lett etter Turion X2 basert maskin.

Har prøvd å finne tester av TL serien fra AMD uten resultat. Noen som har noen linker?

6695844[/snapback]

Cpuen er bra den, men skjermkortet er ikke akkurat noe å skryte av. Jeg burde utdypet det i utgangspunktet.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Dellpcen med X1400 er heller ikke en dum sak. WoW vil ivertfall gå fint.

Forslag:

Mitt forslag

6688564[/snapback]

Hilsen,

efikkan.

6688869[/snapback]

Må benytte sjangsen og spørre om GeForce Go6100 duger noe bedre.

Mvh. GARDNR

6695844[/snapback]

Cpuen er bra den, men skjermkortet er ikke akkurat noe å skryte av. Jeg burde utdypet det i utgangspunktet.

Hilsen,

efikkan.

6695881[/snapback]

Lenke til kommentar

Tror jeg fant en fin pc, men går litt over budsjettet. Asus A6T

Noen som evt. har denne pcen eller vet om den bråker når man spiller og når den står uten load?

Blir den veldig varm. siden AMD som oftes utvikler litt mer varme i kassa?

Endret av Cheeta
Lenke til kommentar
Tror jeg fant en fin pc, men går litt over budsjettet. Asus A6T

Noen som evt. har denne pcen eller vet om den bråker når man spiller og når den står uten load?

Blir den veldig varm. siden AMD som oftes utvikler litt mer varme i kassa?

6704966[/snapback]

Cpuen bruker vel opptil 31W, som er vel det samme som Core Duo. Så varme vil ikke være noe problem, og sannsynigvis ikke støy heller.

Kort sagt en god pc. Sjekk ut hvor den eventuellt er billigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...