trygveaa Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Hvordan kan jeg endre den interne IPen på PCen min. Jeg har en Thomson Speedtouch 510 router. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Hvordan kan jeg endre den interne IPen på PCen min. Jeg har en Thomson Speedtouch 510 router. 6688365[/snapback] går det ann og endre ipen ? Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Vet ikke, men før hadde jeg 10.0.0.9 på PCen min og nå har jeg 10.0.0.7. Mulig det endret da vi skiftet router, men det burde jo uansett gå ann å skifte. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Du går på kontrollpanel, nettverkverkstilkoblinger og velger lokal tilkobling. Høyreklikk lokal tilkobling og velg TCP/IP og se på egenskaper. Ipadressen må være i samme område som routeren. Eks router: 10.0.0.1 så må PC ha 10.0.0.xxx Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 når du kobler til ruteren får du en ny ip gåkke ann og bytte den trur jeg :/ hvorfor skal du bytten egentlig? Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Takk la7dfa-com, det virket Grievdus: Fordi jeg er mer vant til 10.0.0.9. Skrev feil tideligere i dag så det var noe som ikke virket, så kom jeg på at ipen min var endret. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Hvordan kan jeg aktivere DHCP? Det var aktivert når windows sto på "Motta IP-adresse automatisk", men nå står det at det ikke er aktivert. Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) hvis du ikke vet hvordan du bytter den, da burde du heller ikke prøve, du kan miste internett, nettverk, ja hele pakka hvis du gjør noe feil. EDIT. DHCP er aktivert automatisk tenker, jeg. Endret 16. august 2006 av JediMindTriks Lenke til kommentar
kvase Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Konfigurering av ADSL-modemet Thomson Speedtouch 510i finner mye her angående denne saken der tenker jeg http://www.ngtforum.net/viewforum.php?f=5&...d39d95151f6c768 Lenke til kommentar
sabohn Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Hvordan kan jeg aktivere DHCP? Det var aktivert når windows sto på "Motta IP-adresse automatisk", men nå står det at det ikke er aktivert. 6688634[/snapback] Du kan gå inn i modemet på IP 10.0.0.138 på venstresiden under advansed, velger du DHCP Du vil finne en tab med leases. her sletter du alle som står listet slik at listen blir tom. Alt utstyret som er tilkoblet, inkludert din PC vil automatisk bli lagt til igjen med den IP'n det hadde fra før. Dette vil si: Hvis du nå vipper over PC'n din til "motta IP automatisk" så vil PC'n din si til DHCP serverren at du helst vil ha den IP'n du sist hadde på din PC og det var jo 10.0.0.9 (som du satte statisk) Og voila. du har igjen DHCP og du har fått tildelt 10.0.0.9 fra modemet. Teknisk: Det er en option i DHCP-protokollen som heter "preffered adress" som normalt blir tatt hensyn til av DHCP-servere. regner med at dette også gjelder DHCP serveren i ST510i Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Takk, det virka sabohn. Nå er det slik jeg vil ha det. Sletta bare mitt eget punkt fra leases listen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå